oxurane

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op woensdag 15 januari 2025 11:18:12 schreef Roland van Leusden:
SILVERCREST Tussenstekker met energiemeetfunctie 80% korting €2.99

[bijlage]

https://www.lidl.nl/p/silvercrest-tussenstekker-met-energiemeetfunctie…

Ik vond dit wel een zeer interessante aanbieding, waardoor ik vanmiddag besloot om even langs de lokale Lidl te gaan. Ze hadden hem niet. Trouwens, op de website staat ie voor 14,99 EUR. Vervolgens ben ik op internet eens verder gaan kijken. Tot mijn verbazing zag ik dat ie in Duitsland voor 7.99 EUR wordt aangeboden. Dat lijkt me wel een erg groot prijsverschil die ik moeilijk te verklaren vind...

-=[ EDIT ]=-
Even screenshots gemaakt van de Duitse en de Nederlandse Lidl-page, als bewijs.

Roland van Leusden

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@oxurane , je was te laat, ik had ze nog voor de aanbiedingsprijs.

Ik kijk regelmatig op <Sale> bij de website en kies <Gesorteerd op: Hoogste Korting>

Voor wie nog een tosti ijzer zoekt

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op donderdag 16 januari 2025 22:39:05 (46%)]

oxurane

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Duidelijk. Beetje balen dat ik dan net te laat was. Ik had er wel eentje willen kopen (zeker voor die prijs) om hier thuis wat verbruikers te meten / controleren. Tja, je kunt niet altijd een 6 gooien met een dobbelsteen.

[Bericht gewijzigd door oxurane op vrijdag 17 januari 2025 03:32:31 (15%)]

joopv

Golden Member

https://www.elquip.nl/opruiming/opruiming

Hier zitten best wat interessante aanbiedingen tussen. Diverse oscilloscoop probes voor 10 euro b.v.

De site is wel erg traag. Geen nood, even geduld hebben.

[Bericht gewijzigd door joopv op maandag 17 februari 2025 09:25:42 (17%)]

Bij Cranenbroek hebben ze afgeprijsde 40V 4Ah gereedschapsaccu's van 30 voor 20 euro. En de 40V 2Ah zijn van 33,50 voor 20 euro. Ik heb het addertje nog niet gevonden, maar logisch is het uiteraard niet dat een 2Ah accu eigenlijk goedkoper duurder is dan een 4Ah accu (en nu even duur).

Hierbij wat foto's. De moeite waard of niet? Bij NKON zijn de goedkoopste 18650 ook rond een euro per stuk.
Gezien de datum zijn ze al wel aardig oud, nog niet gemeten op welke spanning ze staan. Merk is HVC maar hij staat NIET op deze pagina 8)7 maar de daar genoemde prijs voor een 2,5Ah (40€ aanbiedingsprijs) impliceert wel een beetje dat ze een fout hebben gemaakt bij het beprijzen...

https://www.vancranenbroek.com/nl/merken/hvc/tuinmachines/accessoires-…

EDIT: dit was bij Cranenbroek Budel. geen idee of de andere vestigingen ze ook hebben. Stond volgens mij niet in de folder dus vermoed dat ze er gewoon uit gaan. Ik heb er twee, mooi om een kleine extra fietsaccu mee te maken.

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 5 maart 2025 14:28:40 (13%)]

Kruimel

Honourable Member

Misschien hebben ze hem al weggehaald of het restant al verkocht, maar ik zie alleen een 40Ah (?) lader op deze pagina. Zou wel een leuke deal zijn wat mij betreft.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op vrijdag 28 februari 2025 22:24:52 (15%)]

Op vrijdag 28 februari 2025 21:55:05 schreef r-p:
Bij Cranenbroek hebben ze afgeprijsde 40V 4Ah gereedschapsaccu's van 30 voor 20 euro. .... Merk is HVC ...

Dan weet ik wel waar ze vandaan komen

rew

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op vrijdag 28 februari 2025 22:23:06 schreef Kruimel:
maar ik zie alleen een 40Ah (?) lader op deze pagina.

De technisch correcte interpretatie is dat hij op/kapot is na 4x je 10Ah accu te hebben opgeladen.

Roland van Leusden

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De spuitbussen met kleurlak en matte blanke lak (prima voor kastjes/frontplaten) zijn van 'bekende' merken nogal duur. (vaak iets van € 14)

De 'huismerk' bussen van Gamma kosten maar de helft (€ 7.79), ik dacht 'netjes'
Bleek later dat dezelfde bussen (onder 'Spectrum') voor minder als de helft bij Action te koop zijn... (€ 2.99) :(

Verdienen ze toch nog heel aardig aan hun huismerk bij Gamma...

daandc

Golden Member

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Spectrum is een prima merk ze leveren ook verf aan bedrijven.

Voorheen werd het bij ons in de spuiterij ook gebruikt.

Ze zijn bij ons naar naar 4K gegaan die verf is slechter dan de spectrum.

Op donderdag 2 januari 2025 16:15:54 schreef r-p:
[mopper]...Had mijn buik aardig vol van hun klanten'service' maar toch maar een extra stofzuiger gekocht (40euro + 5 verzending). Dit keer werkte de code wel...[/mopper]

Vervolg: stofzuiger (DirtDevil) heeft een flut zuigmond wiens wielen krassen op het parket, dus teruggestuurd. Netjes 25 euro teruggehad maar kon de tegoedbon nergens terugvinden als tegoed of als een nieuwe tegoedbon. Nagevraagd: jammer maar helaas, bon kan maar één keer worden ingewisseld. Het feit dat het aangekochte artikel gewoon niet voldoet en zelfs schade aanbrengt, interesseert ze geen zak.

Soortgelijke ruzie nu met MediaMarkt aan het uitvechten. BTW weg ermee actie begin februari, Senseo Viva Café HD6563 gekocht (stond letterlijk in de product titel) en een HD6553 Senseo Original gekregen. Later zag ik dat het fotootje erbij inderdaad vermoedelijk van een Original is (maar die heeft geen directe start, iets wat ik essentieel vind). Advertentie is nog steeds niet correct aangepast 8)7 (wel 6563 in 6553 gewijzigd maar nog steeds "Viva Café").
Moest hem maar in de winkel omruilen (kost me >10 euro aan benzine en parkeerkosten) of opsturen en "omruiling" aanvinken. Alleen is die optie er helemaal niet, je kunt alleen "geld terug" aanvinken. Aan hen garantie gevraagd dat ik bij terugsturen gewoon het correcte artikel zou krijgen en werd bevestigd dat omruiling reeds was aangevraagd en in het systeem stond. Ding teruggestuurd (kostte ook nog eens 50ct omdat je zelf het retourlabel uit moet printen) en wel geld terug gehad en niet het juiste artikel... Dus geen Senseo en wel 50ct armer (en zeker twee uur aan foto's opsturen, mailen, terugsturen, etc kwijt).

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op dinsdag 4 maart 2025 16:51:11 schreef Arco:
De spuitbussen met kleurlak en matte blanke lak (prima voor kastjes/frontplaten) zijn van 'bekende' merken nogal duur. (vaak iets van € 14)

De 'huismerk' bussen van Gamma kosten maar de helft (€ 7.79), ik dacht 'netjes'
Bleek later dat dezelfde bussen (onder 'Spectrum') voor minder als de helft bij Action te koop zijn... (€ 2.99) :(

Verdienen ze toch nog heel aardig aan hun huismerk bij Gamma...

[bijlage]

de spectrum verf werd op t werk ook veel gebruikt, maar omdat de voorraden bij de action sterk wisselen en je die verf binnenshuis niet wilt gebruiken omdat die nogal stevig ruikt is er toch aftekenverf gekomen.

Lidl Livarno Home LED lamp op zonnestroom €12,99

Twilight sensor-motion detector-14 LEDS die op 50 of 100% kunnen. Drie jaar garantie 4000K neutraal spectrum

Leuk lampje! In de tuin prikken of vastschroeven, dat kan allebei. Maar het lampje is ook goed bruikbaar als looplampje bijv.

zoomlens niet inbegrepen.

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op vrijdag 7 maart 2025 09:25:48 schreef testman:
[...]

de spectrum verf werd op t werk ook veel gebruikt, maar omdat de voorraden bij de action sterk wisselen en je die verf binnenshuis niet wilt gebruiken omdat die nogal stevig ruikt is er toch aftekenverf gekomen.

Verf spuiten is niet echt mijn ding, ofwel ik kan het niet. Nu heb ik laatst een paar spuitbussen online gekocht van "CROP" en daar zitten wel hele fijne spuitmonden op om mee te werken. Je krijgt een hele smalle "omgekeerde V" vorm van spuitnevel. Dus extreem smal maar "hoog", of extreem breed maar in de hoogte heel smal. Het benadert het patroon van een verfspuit op lucht.

3 1 literflessen IPA voor €17,80 incl. verzenden.

https://hoefer-shop.com/nl-nl/products/1-liter-hofer-chemie%C2%AE-isop…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 5 juni 2025 15:16:01 (61%)]

Jammer dat ze niets naar Belgenland willen versturen.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op donderdag 5 juni 2025 15:14:34 schreef RAAF12:
3 1 literflessen IPA voor €17,80 incl. verzenden.

Verzenden is toch al heel lang niet gratis meer bij Hoefer?

rob040

Special Member

Ziet er wel zo uit, doosje van 6 stuks € 28 inclusief BTW en verzenden.

rew

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik doe altijd (tot nu toe 2x) de 6 liter deal.

Iemand zette mij op het spoor van de E27 lampen met personen-detectie (dmv radar)...

Ik heb deze gekocht: https://aliexpress.com/item/1005007879417672.html

Eerste keer inpluggen en als er stroom komt gaat ie aan.

Daarna zag ik dat ie gewoon al aan was toen ik thuiskwam. Bah werkt niet, gaat gewoon aan als het donker is. Dus ik van plan om een slechte recentie te gaan schrijven.

Maar toch nog even afgewacht en blijkt dat ie gewoon aangaat als ik vier meter van m'n voordeur verwijderd ben! Hij is behoorlijk gevoelig, maar je hebt dus niet dat je moeilijk moet doen omdat ie je niet ziet. Gaat gewoon ruim op tijd aan. Prima zo! Gisteren ook gechecked dat ie uitgaat als ik naar bed ga. Doet ie ook. En dan gaat ie dus aan als ik een paar stappen de trap af doe.

Als het al licht is dan blijft ie ook gewoon uit.

Ongelofelijk dat radar zo goedkoop is. En mooi dat het werkt.

Arco

Special Member

Op dinsdag 10 juni 2025 17:42:51 schreef rob040:
Ziet er wel zo uit, doosje van 6 stuks € 28 inclusief BTW en verzenden.

Er staat wel: "binnen duitsland"

Schakelt over naar de NL site van de firma en dan verzenden gratis. Doe maar een proefje. Inmiddels is de zending afgeleverd en afgehaald bij een locale shop. Laten thuisbezorgen doe ik niet als het onder de 30kg is. Accu's kunnen nogal eens gewichtig zijn.

Twee Philips platenspelers te koop bij de Estafette.

De rechter is Aristona, een zustermerk van Philips.

Mooie platenspelers en niet te duur. Bij die ene zit helaas het beschermkapje van de naald niet naar beneden. Hopelijk zit de arm vastgeklemd ivm de naald.

Dit kun je zo voor die prijs kwijt.