vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Waarom heet de advertentie rubriek Vraag & Aanbod eigenlijk:
https://www.circuitsonline.net/aanbod
En heeft hij niet een naam die beter de lading dekt, zoals;
https://www.circuitsonline.net/advertenties
of
https://www.circuitsonline.net/adverteren
Niet dat het onoverkomelijk is maar aanbod wekt wel het idee dat het alleen om verkoopspul gaat. 
De pagina heet vraag & aanbod. Dat moet duidelijk zijn.
Die krul is onhandig in een url en /vraagenaanbod lijkt me onnodig lang.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De naam van een URL heeft ook niet noodzakelijkerwijze iets met de inhoud te maken. (wie 'ontleedt' er nou een URL?
)
Als voorbeeld: de Youtube filmpjes hebben ook een onleesbaar URL...
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Als voorbeeld: de Youtube filmpjes hebben ook een onleesbaar URL...
Daar worden geen advertenties geplaats, alleen filmpjes gekeken. 
Als je iemand adviseert een vraag te plaatsen via een link die eindigt op aanbod roept dat toch een vraag op. 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb al lang geleden aangeleerd om URL links gewoon 'as is' te nemen en ik lees ook nooit wat er exact staat. (hooguit of de site klopt)
Je ziet soms wel onhandige URL's: ik heb een keer gehad dat een URL langer als 512 karakters was. (de browser begreep het niet meer...)
vergeten
Golden Member
Op zaterdag 15 februari 2025 14:57:52 schreef GJ_:
De pagina heet vraag & aanbod. Dat moet duidelijk zijn.Die krul is onhandig in een url en /vraagenaanbod lijkt me onnodig lang.
Die krul (&) bedoel ik ook niet.
Vraag & aanbod is gewoon een advertentie 
Sinds wanneer is het noodzakelijk te besparen op het aantal karakters?
Adverteren is maar 4 karakters langer.
En als het wel korter gewenst is bijvoorbeeld als:
https://www.circuitsonline.net/adv
Als dat nu veranderd wordt werken alle ooit geplaatste links in het forum niet meer dat is een valide argument om het niet te veranderen. 
[Bericht gewijzigd door vergeten op (12%)]
Arco
Special Member
Ik begrijp al die ophef over zoiets simpels niet.
Je klikt de link toch gewoon aan? (hoe die exact heet boeit niet, zichtbare naam van de link kun je zelf aanpassen)
vergeten
Golden Member
Oh jammer dat een voorgestelde verbetering, verduidelijking nu door jou wordt opgewaardeerd tot ophef, ik schrijf toch geen hoofdletters? 
laat maar. 
[Bericht gewijzigd door vergeten op (14%)]
Arco
Special Member
't Is geen aanval, hoor... 
Alleen: bijna niemand leest een URL (als ik alle webpagina's met rare namen zou overslaan kan ik 90% of meer wel vergeten...)
't Is gewoon ook omdat je de schermnaam (die bedoeld is voor de linkomschrijving) aan kunt passen in de door jou gewenste onschrijving van de URL...
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
De opmerking is eigenlijk wel terecht. Om appelen aan te prijzen schrijft men geen bananen op het bordje. Zoals de meeste andere antwoorders vind ik het onderwerp desondanks weinig relevant, want inderdaad dienen url's om te worden aangeklikt, niet om te worden uitgelicht en semantisch geanalyseerd.
Bovenal: we hebben aan de moderators en aan sitebeheerder Jeroen al heel veel te danken, we hoeven hen niet lastig te vallen met semantische details.
Toch ook: dat anderen niet-relevante url's aanbieden is een zwak excuus om dat zelf ook te doen. Vooral voor deelnemers met een taalbeperking - en die zijn er hier wel - zou het inderdaad een meerwaarde kunnen zijn als vlag en lading overeenkwamen. Maar prioritair vind ik het daarom nog niet, verre van.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (25%)]
In de nieuwe 'look' staat bovenaan, in de zwevende balk, toch Vraag & Aanbod?
Ik zie daar niks mis mee.
De url heeft de naam https://www.circuitsonline.net/aanbod, maar da's zoals bij vele website's een verkorte vorm.
Enkel bij onbekende webpagina's kijk ik even naar het volledige adres onderaan in het scherm.
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Een duidelijke url is naar mijn idee ook alleen handig als het op papier staat afgedrukt. Daar zie ik wel eens voorbeelden van en dan denk ik precies hetzelfde: 'waarom is er voor zo'n onhandige url gekozen? '.
Soms als je er in wilt veranderen omdat de links missen. Bijvoorbeeld op pagina's waar je alleen een knop volgende en vorige hebt en je wilt gelijk naar pagina 10. Dan is een logische nummering handig omdat direct in de url aan te passen. Maar in dit geval zie ik ook geen probleem. Een aangeboden vraag is immers ook aanbod 
vergeten
Golden Member
Een aangeboden vraag is immers ook aanbod
Zeker manager van beroep.
Die kletsen alles wat krom is naar hun eigen hand (lees voordeel) om.

Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
eerder een marketeer, zou ik dan zeggen. Maar inderdaad is het krompraat, weliswaar netjes gerelativeerd met een lachsmoeleke.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (30%)]
Paulinha_B
Honourable Member
benleentje
Golden Member
Als ik heel eerlijk ben dan is het meeste ook vraag en aanbod en zijn het misschien op een paar na advertenties.
Een advertentie is een publicatie die bedoeld is de lezer ervan te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of deelnemen aan een actie. Meestal gaat het hier om het promoten van commerciële producten en diensten.
Veel is echter gewoon vraag en aanbod en zijn het geen commerciële producten of diensten.
. Dit is zoals ik het zie en interpreteer en over hoe je iets kan interpreteren kan je ook discuteren. Maar ik denk in de tijdsgeest van toen dit forum gestart is dat vraag en aanbod ook meer passend was. Het is en was nooit echt de bedoeling om vraag en aanbod site worden maar was het meer als service voor de leden om zo onder elkaar spullen uit te kunnen wisselen.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Paulinha_B
Honourable Member
wat een geneuzel
Dat kan iedereen zeggen over ieder bericht.
Niet in het minst over multimeters met 9 digits precisie of oventjes die het kristal binnen de 0,1 celsius constant warm houden.
Eenieder heeft nu eenmaal eigen interessepunten, dat maakt nu precies de rijkdom van een forum. Iets inhoudelijkers en opbouwender ware meer welkom.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Paulinha_B
Honourable Member
blackdog
Golden Member