benleentje
Golden Member
Op maandag 17 maart 2025 14:23:08 schreef F_S:
Als het professioneel is is het not done, je werkt met een standaard signaal en dat heet niet voor niets zo.
De uitlezing naar het standaard signaal brengen.Voor de hobby is het natuurlijk een ander verhaal.
Gr.F_S
Op zich gebeurt wel vaker dat er een meetwaarde omgevormd moet worden vandaar ook de vele meetwaarde omvormers. Doe je het dan professioneel dan gebruik je zo meetwaarde omvormer voor de hobby neem je iets met een opamp of zelf enkel wat weerstanden. Echter is hier de meetwaarde correct en verloopt alles correct? want daar hoor ik verder niets over ?? maar is er enkel een display wat afwijkt. En TS denk dat hij daar niet aan mag komen. De vraag is meer waarom niet en van wie niet. En zoek het in die richting.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zoals gezegd, als het een OC/OD uitgang is met pull-up (veel gebruikt), dan kan een lagere pull-up voldoende zijn.
(doordat de spanningsval in de transistor/fet dan groter wordt)
benleentje
Golden Member
Wat ik begrepen heb is de uitleeskast een blackbox waar TS of OP niet aan mag komen. Dat soort regels hadden wij ook bij ons bedrijf. Maar dan zei ik weet wel iemand die dat kan doen maar die zijn heel duur of laat je mij er naar kijken? Want ik kan dat ook en als ik het niet kan dan hoor je dat nog wel.
TS heeft al een uitlezing (bestaand apparaat)
Idd... een apparaat met 10% afwijking waar hij alleen kan/mag naar kijken en niet kan/mag aankomen.
Als hij zijn DMM (?) waarmee hij nu de sensoruitgang kan/mag meten vervangt door een optioneel 10€ paneelmetertje met 2,5% afwijking lijkt me dat het max haalbare.
En als dit voor de dienst kwaliteitscontrole bij TS geen issue is zie ik ook geen graten in de afwijking...
Patrick de Zeester
Golden Member
De vraag is ook of deze afwijking stabiel is of dat deze ook veranderd met de tijd. Als de uitlezing ooit wel goed gefunctioneerd heeft is het niet ondenkbaar dat ook als je nu met wat geknutsel voor elkaar krijgt dat de juiste waardes getoond wordt het over een tijdje weer afwijkt.