Ik heb een defecte Bosch warmtepompdroger WTU876CONL/05, de machine droogt slecht en een droog beurt duurt langer dan normaal.
Ik heb de machine geheel uit elkaar gehaald (op de voorfront na) en alle stof verwijderd.
De vochtsensor gemeten en getest en ook het stof daar achter verwijderd.
Inmiddels draait de machine weer maar nog steeds zonder het gewenste resultaat.
Nu wil ik nog de NTC sensor nog testen maar zag deze nergens zitten.
Wie kan mij vertellen waar deze sensor ongeveer kan zitten zonder dat ik weer het gehele apparaat uit elkaar moet halen?
De voorplaat heb ik er nog niet af gehad dus dat is het laatste waar ik zelf aan dacht.
Ik heb veel forums gelezen en youtube filmpjes bekeken maar dit ging over andere type drogers.
heb je het koelgedeelte echt uit elkaar gehaald en een diepte reiniging gegeven? meestal is het enorme vervuiling in de verdamperen zal met een hogedruk reiniger gereinigd moeten worden. NTCs nog nooit stuk gehad..
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als de compressor gedurende de ganse droogbeurt continue draait hoef je niets verder na te kijken. 3 dingen zijn nodig om te drogen:
1. De motor/ventilator moet continu draaien. Tenzij voor het spoelen vd verdamper met water. Is duidelijk hoorbaar.
2. De compressor moet continu draaien.
3. Na 30min behoort de achterwand warm te worden. Zeker na een uur.
4. Bonus: de luchtweg moet vrij zijn maar die had je grondig nagekeken...? Ook verdamper én condensor? Deurfilter is niet beslagen met zeep?
Dit is even intensief monitoren maar je komt meer te weten dan naar defecte ntc's te zoeken. Zelden stuk.
Bedankt voor de reacties, ik begrijp hier uit dat ik de NTC sensor niet verder hoef na te meten.
Ik heb nadat ik de droger grondig schoon heb gemaakt een proef draai gedaan met 1 handdoek.
Logisch gezien werd dit niet geregistreerd door de vochtsensor.
Vandaar dat ik dacht dat de droger nog steeds niet naar behoren functioneerde.
Inmiddels een groter was laten drogen en de droogtijd in de gaten gehouden.
Met goed resultaat. De was is droog en ook nog redelijk binnen de aangegeven tijd.
Het zelf reinigen van een zelfreinigde warmmterpompdroger heeft dus wel nut gehad!