Als je een beetje normaal doet, doet oom agent gemiddeld niet moeilijk.

kijk ben van mijn motorfiets ooit de kentekenplaat tijdens een restuaratie kwijt geraakt. Toen heb ik een blauwe laten maken en erop gezet. Model is namelijk jaren 60/70, maar de motorfiets zelf komt uit 1994

Rijd ik bij Utrecht vanaf A12 naar A27 naar A28 met een PRACHTIGE Jaguar XK8 (bouwjaar rond 2000) die wordt meteen op de A28 stilgezet door een ongemarkeerde politiewagen.

Ikd enk nog dat kan niet wegens te hard rijden zijn, want ik reed net zo hard en rijd maar 80/90 km/h

DUs bij amersfoort moet ik tanken. Komt die ongemarkeerde politiewagen ook eraan.

Agent komt op mij af en meldt: moet je geen vizier of bril op:
Ik rijd altijd zonder bril of vizier, want rijd niet zo hard dus.... Geen probleem daar, dit is niet verboden.

Vervolgens de vraag: Hoe oud is die motor eigenlijk?
ik zeg: dat zeg ik niet, want ik rijdt illegaal met een blauwe plaat...
Hij: Das geen probleem
Ik: 1994

Vervolgens stel ik de vraag waarom ze de Jaguar aan de kant zette, want merkte op dat eht niet de snelheid KON zijn.
Hij: Dat mag ik niet zeggen, maar je moet niet bellen zonder handsfree kit
:)

Naar aanleiding van High met Henk. Ik ben aan de gang gegaan met je suggestie om een XOR te gebruiken. Dit functioneert. Om het systeem polariteit onafhankelijk te maken heb ik voor de voeding van de CD4070 en de ingangssignalen een MB6 geplaatst.
Als ik de + en - van de 12v gewoon aansluit krijg ik het gewenste stuursignaal uit de CD4070. Echter waneer in de spanning omkeer krijg ik de juiste spanning op de voeding van de CD4070 maar ook 12v op de beide ingangen zonder dat ik een ingangssignaal via de MB6 toevoer. Wat doe ik verkeerd?????

je kunt een XOR ook met relais maken:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Relay_xor.svg

heb je niets te maken met ompolen

je kunt een XOR ook met relais maken:

Idd maar ik herinner me dat TS door plaatsgebrek van de relais afwil.

Wat doe ik verkeerd?????

Gebruik een optocoupler LTV814 ipv een gelijkrichtbrug MB6
Ik moet het hele verhaal eerst opnieuw lezen om terug mee te zijn

[Bericht gewijzigd door OXO op (14%)]

De relais in een klein doosje achterin is geen optie? Lijkt mij toch ruimte genoeg.

electronica heeft ook eem doosje nodig

D3 mag een MB6 blijven, D1 en D2 vervangen door bv een LTV814 .
Het onderstaande verklaart je probleem.

Edit: en zelfs met LTV814 gaat het niet lukken omdat zowel voeding als lampen niet te scheiden zijn.... elk circuit hangt ergens aan het chassis

[Bericht gewijzigd door OXO op (42%)]