henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Waarschijnlijk zit de lader in de bodem van de stoel verstopt zoals ik al zei. Volgende week weet ik meer.
t is iets heel raars allesinds.
die lader doet 29V gelijk aan 1,8A.
maar kan dus ook 24V 4A gedurende 2min leveren (en dan 18min afkoelen)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Die 24V 4A, max 2 minuten, lees ik dat ie bij 4A dus rustig inzakt naar 24V, maar bij 4A dus opwarmt zodanig dat ie moet afkoelen voordat je het overnieuw doet.
Deze specs zijn handig voor bijvoorbeeld een verstelbare stoel, waarbij je eens in de zoveel tijd een andere houding aan wil nemen en dan geacht kan worden om een tijdje zo te blijven zitten.
en wat kost het nu meer om een echte 24V 4A voeding eraan te knopen en dan een 5S/6S li-ion aan ipv 7cellen. of een 7S LFP.
zie ook het nut niet meer in van het accupack, als de stoel toch op de adapter kan draaien
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Inderdaad, het snoer loopt over de vloer en een mooi item om je nek over te breken.
Ik als eerst maar eens een nieuw BMS printje ergens bestellen. Dan zien we wel verder als het ding binnen komt.
-edit- Net er eentje besteld, met dat blauwe koelplaatje. Daar zit ook een NTC-tje op dat is wel handig.
Wel raar dat die MM3474 maar 5 cellen aan kan, dan moet er ook een 2-de op zitten. Het rare is dat er het printje voor 10 cellen ontworpen is, er een 2-de locatie voor de andere 5 cellen op zit.
Wat ik denk is dat het een productie fout is van die print: Er had een 2-de MM3474 op moeten zitten die in cascade geschakeld moest zijn.
In het datasheet van die MM3474 staat het zelfs in de application notes.
Kortom: Het printje kan zo gepost worden in het topic "Ontwerptips en domme fouten"
And now we wait....
henri62
Een hele tijd geleden het BMS printje al binnen gekregen, maar had nog geen tijd gehad. Vanavond even zitten knutselen.
Nu het pack samengebouwd met het printje wat fcapri opgaf, met dat blauwe aluminium. Is trouwens de beschermfolie waar de type sticker gewoon overheen geplakt is.
Ik kon het natuurlijk niet nalaten om even te kijken wat voor balanceerchip er in zat: Een ICM CM1371-DAT dus.
Nieuw sticker gemaakt naar suggestie van REW (1300 is nu 3100 geworden):
Nu nog de accu van de week even in die stoel hangen en kijken of die nu wel goed blijft. Ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in omdat die ICM BMS chip ook een echte 7 cel chip is.
henri62
Toch nog even een update van dit topic, we zijn 1.5 jaar verder en de accu + lader hebben het perfect volgehouden en werkt nog steeds uit de kunst.
Mijn conclusie: Dat BMS printje wat erin zat is gewoon een foute geweest en heeft in de begin tijd het pack om zeep geholpen doordat de balancering nooit heeft kunnen werken. Totaal debiel voor een stoel die dacht ik iets van 1500+ euro gekost heeft.
Maar er is nog een 2-de stoel (gelijk aangeschaft) die het altijd wel goed gedaan heeft. Ik zal voor de grap die accu eens een keertje open schroeven om te kijken of daar wel een BMS van 7 cellen (ipv de foute 5) in zit.