Ik denk dat ik het voor mekaar heb de stekker te fixen met twee 20K NTC’s _/-\o_

Hoe ik het gedaan heb???

Eerst op de nul, fase en aarde draden kabelhulzen “geknepen” en hierna middels een krimpkous de twee NTC’s net achter de kabelhuls(nul en fase) gekrompen(volgens schema in eerdere posting)

PS in een van de foto’s zie je nog een van de originele pennen met op het uiteinde een soort wit bakje. In dit bakje zat middels smeltlijm de originele NTC.

Ziet er toch netjes uit zo ?? ;-) Ben nu de auto aan het laden O-)

Ziet er mooi uit, maar klopt het qua werking? Ik kan me voorstellen dat dat witte "bakje" thermisch geleidend is, om zo beter de temperatuur van de pen te meten. Haal je dezelfde veiligheid met een krimpkousje op de kunststof leiding?

Netjes opgelost.

Een hoop laadkabels hebben deze ntc's niet eens in de schuco stekker. En als die pennen zouden beginnen te knetteren zijn die extra paar mm koper warmtegeleidend genoeg.

@Roadrunner84 . De thuis lader is een originele FoMoCo (Ford Motor Company) thuislader LX6A welke een maximale stroomsterkte kan leveren van 6 A !! Hogere stromen gaan er dus sowieso NIET door het thuisstopcontact heen. Met een 6A thuislader gaat het laden dus een stuk langzamer dan met een wallbox of iets dergelijks. De NTC’s zitten direct achter de kabelhuls op de draad en hebben mijn inziens genoeg contact om hoge temperatuurverschillen te meten. Mijn eerste lading met de aangepaste stekker was dan ook een succes en de stekker zelf was zelfs niet voelbaar warm.

@Sine dankjewel voor het compliment ???

Voor degene met een zelfde probleem zitten is het dus te doen mits je de 20K NTC’s hebt . Ik heb er nog 18 over van de Chinees dus mocht er iemand om verlegen zitten dan hoor ik het graag.

Er zijn er nog 16 NTC’s over maar naar een uurtje ombouwen hebben we weer iemand geholpen. Ik heb nu maar wat betere foto’s gemaakt van de Deense naar NL stekker ombouw.