Ik kijk nu even met het nieuwe ontwerp, in de meest compacte uitvoering.
Modus donker.
Wat mij stoort, rechts een vraag en aanbod ding van zeker 1/4 van het scherm.
Circuits online banner die bovenin blijft zweven.

Het is al iets beter dan de eerste poging.
En dat er ivm onderhoud en dergelijke iets opgeknapt zal moeten worden, soit.
Maar poog dan een layout te maken die overeen komt met de oude, en niet met allemaal hippe zwevende zaken.
CO is een forum van en voor techneuten, niet voor zwevende bakfietsmoeders...

Op zondag 18 mei 2025 17:23:42 schreef benleentje:
rood moet ook aangepast worden lijkt mij ook niet zo moeilijk

+1 de hoeveelheid rood is echt een doorn in mijn oog :+

Ben het helemaal met Jeever eens. Verder reageer ik maar niet meer, en ik denk dat anderen dat ook maar niet moeten doen: men wil er toch niet aan.

Verder reageer ik maar niet meer, en ik denk dat anderen dat ook maar niet moeten doen

+1

Op zondag 18 mei 2025 20:40:38 schreef Erik Baas:
Ben het helemaal met Jeever eens. Verder reageer ik maar niet meer, en ik denk dat anderen dat ook maar niet moeten doen: men wil er toch niet aan.

Dan geef je denk ik het signaal af dat het wel goed is.

En dat men er niet aan wil? Volgens mij zijn we dat punt allang voorbij en gaat er gewoon een nieuwe website ontwerp en design komen gewoon omdat dat besloten is en dat het nodig is. En dat besluit snap ik deels wel stilstaan werkt ook niet. Ik zeg deels want in snap niet waarom niet het oude design voor het nieuwe ontwerp gebruikt kan worden.

Maar omdat maar helemaal niet te reageren lijkt me niet goed. Met goede feedback hoop ik dat het goed komt. Maar ik snap jullie ook wel een beetje ik heb ook het idee dat alles wat beter kan al gezegd is en ik denk dat ik nu ook even een tijdje niets meer zeg en hoop op goede veranderingen

Op zondag 18 mei 2025 17:06:57 schreef Bobosje:
De nieuwe layout is gemaakt en waarschijnlijk ook geprogrammeerd door een externe IT-er.
Schijnbaar is zelf aanpassingen maken dan erg lastig / te moeilijk en moet voor elke aanpassing de externe IT-er weer ingehuurd (en betaald) worden.
Misschien dat daar de aanpassingspijn zit om een device afhankelijke layout te maken...

Zou kunnen maar waarom niet de http source van Tweakers bekijken en schaamteloos het frame forumgedeelte copiëren en je eigen dingen erin zetten?
Of een ander forum bekijken wat wel goed schaalt tussen diverse platforms. Mja, vragen van een leek :-)

Op zondag 18 mei 2025 20:40:38 schreef Erik Baas:
Verder reageer ik maar niet meer, en ik denk dat anderen dat ook maar niet moeten doen: men wil er toch niet aan.

Bedoel je nergens meer op reageren?

Dit knopje vond ik eigenlijk wel handig, maar hij is weer weg. Hopelijk komt er dan een nog betere versie :)
Wat hij deed (spring naar laatste bericht) was beter dan wat hij zegt.

Op maandag 19 mei 2025 20:37:44 schreef Sine:
Bij mij bestaat die nog gewoon?

[bijlage]

die knop verdwijnt als alle berichten op de pagina ongelezen zijn

Op zaterdag 17 mei 2025 16:07:20 schreef bprosman:
@Jeroen : Nog nieuws / plannen mbt de "plakkende" menubalk ?

Dat wordt meegenomen, samen met andere feedback.

Op maandag 19 mei 2025 21:22:28 schreef DK:
die knop verdwijnt als alle berichten op de pagina ongelezen zijn

Correct, de huidige implementatie zal je alleen binnen de huidige pagina naar een bericht sturen. Is alles op de huidige pagina ongelezen (of juist allemaal gelezen) krijg je geen knop. Het is nog de bedoeling dat slimmer te maken, maar dat is technisch wat ingewikkelder.

Ik tel hier 25 berichten per pagina.
Maar ook op "laatste pagina" staan 25 berichten. "laatste pagina" betekent dus "laatste 25 berichten".
Waarom moet dat?

Je kan die laatste pagina ook het vervolg laten zijn op de voorgaande. Dan staan daar dus meestal minder dan 25 berichten.
De knop "laatste pagina" vervang je dan door "laatste bericht".

Er moet niks natuurlijk, maar zo heeft die knop altijd al gewerkt.

Op dinsdag 20 mei 2025 09:27:10 schreef Spog2:
Je kan die laatste pagina ook het vervolg laten zijn op de voorgaande. Dan staan daar dus meestal minder dan 25 berichten.
De knop "laatste pagina" vervang je dan door "laatste bericht".

Dat is onhandig.
Vroeger (in de prehistorie) was het inderdaad zoals jij nu voorstelt. (één of een paar berichtjes op de laatste pagina) maar dat berichtje is meestal een reactie op één of meer voorgaande berichten. In jouw voorstel moet je extra klikken om te weten waarop gereageerd werd en in de huidige situatie zie je alles in één oogopslag.

Dat kan toch ook als je op de 'bronvermelding' klikt? Altans dat is zo in de 'oude versie'

Op dinsdag 20 mei 2025 10:24:31 schreef ohm pi:
[...]Dat is onhandig.
Vroeger (in de prehistorie) was het inderdaad zoals jij nu voorstelt. (één of een paar berichtjes op de laatste pagina) maar dat berichtje is meestal een reactie op één of meer voorgaande berichten. In jouw voorstel moet je extra klikken om te weten waarop gereageerd werd en in de huidige situatie zie je alles in één oogopslag.

Als ik vanaf laatste bericht terug wil hoef ik helemaal niet te klikken. Ik scroll terug met het muiswiel.
Pas als je, bovenaan gekomen, verder terug wil moet je een pagina terug klikken.
Dan zou je daar alsnog naar onderen moeten scrollen om de eerst voorgaande reactie te lezen.

Wat mij betreft moet "pagina terug" je dan ook naar de laatste reactie op die pagina brengen.
Vooral (te) lange topics lees ik doorgaans achterste voren.

Er is voor alles wat te zeggen, als je dat op de door jou voorgestelde manier doet kan het best dat je terechtkomt op een blad met 1 post.

De functionaliteit die jij verwacht is er overigens ook. Maar dan moet je niet op laaste klikken, maar op de knop ervoor. Dat kan zowel in een topic als in de topiclijst.

Op dinsdag 20 mei 2025 11:05:33 schreef Tidak Ada:
Dat kan toch ook als je op de 'bronvermelding' klikt? Altans dat is zo in de 'oude versie'

Ik zie geen knopje 'bronvermelding' in de 'oude versie'

Op de datum in de quote met rechts klikken en nieuw tabblad
Dan het je de bron van de quote

Wat een luxe! Alles is mogelijk in dit forum.

Op dinsdag 20 mei 2025 16:14:37 schreef ohm pi:
Wat een luxe! Alles is mogelijk in dit forum.

Niet waar. Anders zou de oude layout wel beschikbaar blijven. :)

Ik vind het nieuwe ontwerp juist veel overzichtelijker dan het oude. De witte ruimtes zorgen voor een veel rustiger beeld van de website (vind ik). Verder vind ik het nieuwe lettertype veel duidelijker dan het oude.

Misschien leuk om te weten dat ik CircuitsOnline eigenlijk uitsluitend per pc bezoek. Internetten op een smartphone is niet mijn ding...

Gezien de vele negatieve reacties vind ik ook het oorspronkelijke ontwerp mooier. De startpagina is overzichterlijker, zonder te scrollen, het logo mooier en de kleurverdeling en tekst en schaduwachtergronden ook. Verfijndere icoontjes en betere vlakverdeling. Ik gebruik CO meestal op de pc als ik aan t repareren ben of een storing wil opzoeken. Dan is de pc layout beter toch denk ik dan te kiezen voor een smartphone ontwerp. Had bij een nieuwe ontwerp wel ook wat mooiere grafische effecten verwacht, zoals een logo met bewegende printplaat of zo met licht of led effectjes of letters. Als je toch een jongere doelgroep wil aanspreken..of gewoon iets interessanter look wil hebben... zoals deze animated gif bijv https://phoneky.com/gif-animations/?id=s2s131387 of een link met AI tech ook.

IK vind ook dat het hele design van de nieuwe lay-out niet mooi en prettig is. IK zou ook zeggen meer het oude design over te nemen.

Maar AUB geen animaties en bewegende beelden dan is erg onrustig en zelfs storend. Of het moet een erg langzame bijna niet opvallende animatie zijn, maar in ieder geval het mag niet de opdringerig zijn.

Animated gif's zijn heel erg vorige eeuw natuurlijk. Daar zit vrijwel niemand nog op te wachten.