Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op dinsdag 15 juli 2025 08:33:35 schreef hobby luke:
[...]Ik krijg elk jaar een mail met vermelding dat mijn donatie binnenkort verloopt.
Ik niet 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Ik ook niet, maar ik heb een automaatje gezet waardoor elk jaar een donatie gaat (met een jaar vooruit)
In principe verloopt mijn donatie dus nooit.
Of max twee jaar na de laatste donatie..
Op dinsdag 15 juli 2025 09:22:42 schreef Tidak Ada:
[...]
Ik niet
Als marktverkoper voor CO doneer je volgens mij niet maar er staat geen Golden member bij je nickname.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Klopt, maar ik wil van de advertenties af en wil sowieso doneren. Maar niet vlak voor het moment dat het nieuwe donatiejaar begint. Dan heeft het geen zin.....
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Net nog even de nieuwe layout geprobeerd (hoopte dat er iets aangepast / beter of minder slecht zou zijn...)
Maar helaas, nog steeds kippenvelverwekkend...
(daar kan en ga ik echt nooit aan wennen)
rob040
Special Member
Op dinsdag 15 juli 2025 13:07:00 schreef Tidak Ada:
Klopt, maar ik wil van de advertenties af en wil sowieso doneren. Maar niet vlak voor het moment dat het nieuwe donatiejaar begint. Dan heeft het geen zin.....
Je donatie is voor een jaar, dus het maakt niet uit op welke dag je doneert.
Doneer je vandaag, dan vervalt die 15-07-2026.
Op een smartphone is het wel te pruimen maar alles wat groter is,kleine tablet,grote tablet,laptop etc. vind ik het helemaal nix.
Op dinsdag 15 juli 2025 13:07:00 schreef Tidak Ada:
Advertenties zijn bij de inlog gegevens eenvoudig aan en uit te vinken.
benleentje
Golden Member
Niets te klagen, zowel de oude layout (al dan niet op een smartphone) als de nieuwe zijn gewoon goed, Natuurlijk is de oude wat gedateerd, het nieuwe jasje zit dit forum nog beter.
Ik werk nog steeds op de oude layout. Niet omdat ik tegen de nieuwe layout ben maar wel tegen het ontwerp en de gebruikte kleuren.
OP de telefoon gebruik ik wel de nieuwe layout omdat dat beter werkt en de kleuren daar minder overheersend en irritant zijn.
Op mijn grote 24 inch pc monitor schreeuwt het te erg en voelt het onrustig aan. Hoop nog steeds daar daar nog een keer naar gekeken word.
Het enige wat ik wil is dat ik in een rustige omgeving kan werken zonder teveel prikkels.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik gebruik het niet op de telefoon, maar kan me goed voorstellen dat ik de nieuwe layout daar zou prefereren. Als ik elders eens niet ingelogd op het forum kom, zie ik de nieuwe layout op een wat groter landscape scherm dan waar ik normaal achter werk. Dan is het ruimtegebruik al wat minder cruciaal maar het blijft voor mij duidelijk dat de eisen voor landscape vs. portrait alsnog wel anders zijn.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op vrijdag 3 oktober 2025 23:11:17 schreef benleentje:
[...]Het enige wat ik wil is dat ik in een rustige omgeving kan werken zonder teveel prikkels.
Heb je het dark thema geprobeerd?
benleentje
Golden Member
IK was op vakantie in China en dan moet je wel op telefoon werken. Maar was ook meer om enigszins nog wat bij te blijven en om nog wat dingen te doen doe je gewoon bent.
Maar een telefoon werkt ook zonder toetsenbord en muis en knip en plak werk is nog net te doen maar een stuk plakken en daar een quote omheen zetten lukte me steeds niet. Telefoon is leuk voor korte berichtjes maar voor intensief forum gebruikt vind ik het niks.
De oude layout werkt wel op de telefoon maar dan ben ik steeds aan het in en uitzoomen. Op het scherm met onderwerpen lijst moet je dan veel meer inzoomen. Dat werkt in de nieuwe layout een stuk beter.
Op vrijdag 3 oktober 2025 23:33:34 schreef fred101:
[...]
Heb je het dark thema geprobeerd?
IK zou zeggen uiteraard maar dat maakt het voor mij alleen maar erger.
En de kleuren die zijn nog steeds even vreselijk. Het zijn kleuren die vloeken en niet bij elkaar horen wat mij betreft.
Ik werk in geen enkel programma op darkmode, maar dat zal heel mischien een kwestie van wennen zijn. Maar de darkmode is ook het probleem niet maar dat zijn gewoon de kleuren.
Het zou bv enorm helpen als je die kleuren zelf kan instellen. Lijkt mij ook niet overdreven moeilijk om te maken. De kleur is ook maar een paar getallen die je uit het menu instellingen kan halen waar je nu ook darmmode en andere dingen kan instellen.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (38%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Feedback van een vriend die meestal vanaf zijn laptop op het forum lurkt: Hij vind de nieuwe layout een stuk minder bruikbaar/overzichtelijk. Ik heb hem verteld dat hij wel terug kan naar de oude als hij gewoon inlogt. Dus nu gaat hij vast vaker inloggen 
Ik lees nu dat er ook iets van een compacte modus is? Ga ik ook nog wel eens proberen. Maar ik denk nog steeds wel dat de tweesporen-oplossing (landscape device versus portrait device) voorlopig de optimale oplossing blijft.
maartenbakker
Golden Member
Op maandag 13 oktober 2025 19:03:16 schreef 2N3553:
[...]Wie weet, met alle veranderingen, dat je straks alles zelf naar je hand kunt zetten via je webbrowser. Of wellicht via je eigen account, en niet meer afhankelijk hoeft te zijn van een site beheerder. Soort van A.I. layout.
Tweakers.net had vroeger voor betalende leden de mogelijkheid om eigen stylesheets in hun profiel te zetten. Dat is natuurlijk het allermooist, al zal dat misschien niet superveel gebruikt worden. Hoewel kleine custom tweaks aan één van de standaard-layouts op die manier natuurlijk wel makkelijker zijn.
Trouwens, las ik hier in het topic niet al eens dat sommige browsers dit ook vrij goed kunnen?
Wat ik echt mis is een directe link naar d laatste berichten.
Op de desktop versie is die er wel in het floating frame, maar op de mobiele versie is dit frame er niet en klik ik steeds op forum en kan dan wel naar de laatste discussies.
Ik ervaar het als een zeer milde vorm van irritatie, maar ben heel eerlijk als ik niet weet waar dit linkje moet komen...
maartenbakker
Golden Member
Op maandag 13 oktober 2025 20:40:40 schreef 2N3553:
[...]Klopt, dat was volgens mij al mogelijk met phpbb forums? Dan installeerde de beheerder wat extra templates, en zette dit als optie voor leden, zodat je dan in je profiel kon selecteren d.m.v. een pull-down menuutje.
Alleen is dit een custom forum. Ik snap dat Jeroen er niet op zit te wachten, maar ik heb wel het idee dat dat soort dingen toegevoegde waarde zijn voor de codebase. Ook een gevolg van overigens begrijpelijke keuzes en maakt redesigns in de toekomst wellicht ook makkelijker.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op zondag 13 juli 2025 13:51:27 schreef Tidak Ada:
Zouden deze snel-scroll knoppen ook bovenaan ieder pagina gezet kunnen worden?
[bijlage]
Dat zou een hoop onnodig irritant gescroll schelen....
Fijn dat dit nu is geregeld, een echte eenvoudige verbetering.
Wat ik als wens wil uiten is bovenaan de berichten een knop met DOWN of Bottom en onderaan een knop met TOP.
of deze knoppen 
Dat scheelt op en neer scrollen (is dan een muisklik) wat bij lange bijdragen best wel vervelend is.
Op maandag 13 oktober 2025 21:42:10 schreef 2N3553:
[...]Dat is er wel, heb het geprobeerd. Als ik op mijn telefoon naar circuitsonline.net ga, dan staat er onder de tekst "Het grootste elektronicaforum van de Benelux" , de tekst "Circuits Online - Forum". En hieronder dan de laatste 5 recentste reacties.
Als ik klik op "Circuits Online - forum" (wat dus boven die 5 laatste reacties staat, op de main page dus), dan ga ik direct naar "Laatste discussies".
Probeer het eens als je wil?
Als ik zoek op die tekst "groots", vind ik die alleen in uw tekst. De laatste 5 posts heb ik ook niet als ik in een topic zit.