Beste leden,
Ik loop al enige weken moeilijk te doen met mijn siemens iq700.
Ik krijg nu geen foutmelding meer maar een wanneer ik op START druk :twee biepjes en dan gaat er een rond icoontje knipperen.
Ik zou graag een harde reset willen uitvoeren maar niet 1 manier werkt..
Als iemand mij hiermee kan helpen dan zou dat super zijn. Alvast heel erg bedankt.
Corni
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Deur staat open wil dat zeggen. Maar ik vermoed dat je de deur al goed dicht gedaan hebt? De deurhaak is ook niet stuk?
In sommige gevallen is het opgelost met een nieuw deurslot. In andere
gevallen blijkt de motorprint aan gort.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/162368
Als je geen overbodige kosten wil maken en zo min mogelijk gokken (ook al is dat niet altijd mogelijk) kun je het volgende doen:
Meet het deurslot na. Best aan de stekker die op de print zit. Zo kun je de deur openen en sluiten terwijl je meet. Een deurslot heeft 3 aansluitingen. Een COM. Een schakelcontact dewelke sluit bij vastgaan vh slot. Irrelevant gezien de deur niet wil vast gaan. De derde is het elektromagnetisch spoel om de deur los en vast te doen. Bij open deur meet dit oneindig. Bij gesloten deur een paar kilo ohm.
Je kan eventueel de frequentie sturing eens nakijken. Mss heb je hetzelfde voorval als in de link. Maar normaal krijg je dan een error. Soms duurt het zo lang eer je de error krijgt dat je het niet tegen komt of soms weigert hij errors te geven. Het is een boel werk dus je kan ook opteren dit uit te stellen en eerst op het slot te focussen.
Je kan via het service menu de remanente errors uitlezen en eventueel alle verbruikers manueel testen.
Soms is de triac vh magneetslotspoel stuk geknald. Dit zou je ook kunnen visueel inspecteren.
Vermoed ook deurslot of tryac daarvan maar Motor print aan gort kan ik niet mee in vinden... Dat genereert E57. of soms lijkt machine alles te doen maar draait niet. dat is niet hier ter sprake..
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Klopt....normaal... . Vandaar dat ik de link vd uitzondering mee stuurde.
Zelf heb ik ook al meermaals ondervonden dat de E57 weg blijft. Meestal doet hij dan moeilijk in het starten of bij het op start drukken.