Type machine WM16Y791NL/28
Error op scherm van slecht gesloten deur.
Deurvergrendeling vervangen, maar zelfde resultaat
Bij nader onderzoek zou het probleem de invertermodule zijn (zie foto)
Uitlezen foutcode geeft E34
Weerstandswaarde spoel relais 384 ohm dat is ok denk ik
weerstandswaarde ntc 64 ohm dat is ok denk ik
Weerstandswaarde tussen relais spoel en kontakt 270 kohm in circuit is dat ok ?
De twee witte lijntjes dat naar de ntc lopen waren printbaantjes veronderstel ik dat doorgebrand zijn.
Iemand dit probleem al gehad ?
Iemand een idee wat defect kan zijn op deze print ?
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
De bekabeling naar het deurcontact ook helemaal goed? En de print waar de deurvergendeling op aangesloten zit, daar al naar gekeken? Als er iets tussen de deurvergrendeling en de algemene controller van de wasmachine iets defect is of los zit, geeft dat deze error (los van of de deurvergrendeling zelf stuk is). Bijvoorbeeld de aansturing van de spoel. Maar het kan mogelijk natuurlijk ook een andere oorzaak zijn, maar bovenstaande kan je nog controleren wat betreft deze errorcode.
Deur sluit wel goed, vergrendeling sluit, maar word terug ontgrendeld vanuit de hoofd module en geeft dan de error van "kan deur niet sluiten" Maar de inverter module is duidelijk defect, zwarte vlek van verbranding op de binnenkant van de plastiek van de module, ongeveer op de plaats waar de ntc en relais zich bevinden op de pcb
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
wrs de motorsturing stuk, igbt zelf in sluiting. meet maar eens ohms over de plus en min van de brugcel.
er is een weerstand voor de igbt module verdampt, dus die zal zeker in sluiting liggen..
[Bericht gewijzigd door testman op (31%)]
IDD volledige kortsluiting op de brug.
Dus brug en IC IRDAKO726350B zal ik moeten vervangen
Die zogezegde "witte baantjes die verbonden zijn naar de NTC" dat U nu ziet op de foto waren dat geïntegreerde weerstanden ? zo ja weet U toevallig de waarde er van ?
Ik was al verwonderd dat ik geen echte print baan resten vond bij de opkuis van de zwarte vlek.
Weet iemand of euromaxx.nu in Wijchen (NL) betrouwbaar is om de IC te bestellen ? Daar zie ik een levertijd van drie dagen
Haal eerst het Hybride IC van de print af, meet over gele tantaal condensator met de multimeter op Ohmse stand. is het Ohms beneden de 1200 Ohm, stop de reparatie maar, want dan is de processor ook defect.
Bij deze print is minimaal 1 van de shunt weerstanden( de 3 groene naast elkaar van 0,5 Ohm)defect en de meting gaat vrijwel direct naar processor..
Reparatie kans van deze modules is vrij laag, het is een BSH issue...
jerome
Golden Member
en de 2 resterende gebarsten. Daar waar normaal maar enkele millivolts staan is nu +300 V komen te staan. Dereglijke herstellingen hebben zo goed als geen kans op succes. Jammer want dat bordje is aan de prijs! 215€ 
Op de officiële siemens website zelfs 414 euro, niet verantwoord voor zo zogezegd degelijk merk !!!
Ondertussen op youtube een filmpje gevonden die idd ook processor had moeten mee vervangen.
Bij het vervangen van processor moet deze dan ook niet opgeladen worden met nieuwe software of is bij deze module het geheugen Ic apart ?
Iemand zo een nog goed werkende module tweedehands liggen ?
Ik zal eens kijken of ik nog iets heb.. Ja de software dient ook nog geladen te worden... Maar al gemeten?? Al de gele condensator gevonden??
Ic en brug uitgehaald, brug ziet er mij op het eerste zicht nog goed uit via diodemeting. 195 ohm meet ik over de gele condensator, 1 van de groene weerstand meet nog door, de tweede 1.8 kohm en de derde oneindig alle op print gemeten, dus misschien nog 1 weerstand ok
Weet iemand of de module MU608A de vervanger is vd MU604A of niet, zijn die compatibel? Moeten die inverter modules ook nog geprogrammeerd worden volgens type machine of niet ?
ja, deze kan je plaatsen, het is de iets verbeterde versie van deze kleinere module.. Alleen zit er ook een 5 aderige kabel op naar de motor met dunne adertjes?? Dat is de versnellingsmeter, die knallen soms ook uit elkaar..