Hoi,
Ik ben op zoek naar een schema van een "Klapschakelaar"
De bedoeling is dat de schakeling dr frequentie van het geluid van geklap met de handen herkent en zijn uitgangswaarde van 0 naar 1 verandert, en bij normaals klappen, de uitgangswaarde van 1 naar 0 verandert.
Hiermee wil ik een Solid State relais aansturen en dmv te klappen het licht aan het uit laten gaan.
Jammer, bij de "Handklapschakelaar met condensatormicrofoon" staat geen Infobox en dus geen schema... die op audio reageert heeft een speciaal IC nodig, terwijl ik er graag een had die met conventionele onderdelen gebouwd kan worden...
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
He, dat zou leuk zijn!
Ik heb ook nog wel een paar elektuurs liggen, maar daar staan ze niet zijn, eentje vinden waar dat wel in stonds ik ook niet gemakkelijk...
Het hoeft overgins niet per se een klapschakelaar te zijn, het mag ook een fluitschakelaar worden...
Als hij maar niet reageert op gewoon stemgeluid en achtergrond muziek...
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
ik zal even proberen of mijn scanner het weer doet hij deed nogal vreemd laatste tijd (ik denk dat het door mijn oude printer komt) maarja je krijg hem in ieder geval wel
Erik
ik heb een probleem mijn scanner werkt echt niet als je een andere oplossing weet moet je het maar zeggen
Erik
vmsw
Veilig Met Stroom Werken! (VMSW) en METEN = 100% zeker weten!
Ik zoek ook naar zo'n schema van een klap/fluitschakelaar. De site die als laatste wordt genoemd werkt niet (bij mij) en verder kan ik geen circuit vinden. Kan ik ook het schema krijgen? Bedankt!
klein is fijn
Moderator
Ten eerste; dit topic is meer dan 3 jaar oud, geen wonder dat de links niet meer werken...
Ten tweede; de zoekmachine werkt nog altijd, gebruik hem ook!
http://www.circuitsonline.net/forum/search.php?query=klapschakelaar&am…
heey mensen
ik zit met een klein "probleem".
ik ben een eindwerk aan het maken over ultrasoon geluid. en nu hebben zit ik met een vraag die ik zelf niet kan beantwoorden. zouden jullie mss kunnen helpen???
ik zou moeten weten hoe het komt dat ultrasoon geluid makkelijker bundelbaar is dan "gewoon" geluid.
wie het weet mag dat altijd naar me mailen (koendebouvre@yahoo.co.uk)
ik dank je zeer
eeeeh sjap,
1 topic is origineel al 3 jaar oud
2 gaat helemaal niet over jouw vraag
zou je niet zelf een nieuw topic openen ipv dat verouderde topic van een ander te kapen
RTFFAQ
weet ik wel, maar ik nog maar net lid en kan er nog niet goed mee werken==> weet niet hoe een topic te beginnen
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Lees de laatste regel eens:
===> READ THE FUCKING FAQ!!! 
. (bovenaan forum - FAQ)
Ives