Goedemiddag.

Ik dacht gisteren een extra handlezer in te leren.
We waren binnen gekomen met de originele handzender, alles werkte normaal.
De juiste procedure gevolgd, en inderdaad, een groen lampje op de nieuwe handzender.
Dan volgt de test, werkt het? Aangezien de overhead-deur open stond, ging de deur naar beneden, iedereen blij, dat zou je zeggen.
Bij wederom op de handzender drukken ging de deur een centimeter of vijf open en stopte, weer drukken en vijf centimeter naar beneden.
Het leek er op dat we opgesloten zaten, maar er is ook een bedrade bediening op de wand gemonteerd, en die werkt wel normaal, open en dicht.
Maar met de beide handzenders wil de deur niet verder openen dan die vijf centimeter.
Ook met de originele handzender zelfde resultaat, wel dichtgaan maar niet open op die vijf centimeter na.
We moesten naar huis, hebben de deur maar dicht gedaan en zullen als we weer naar binnen willen de deur met de hand moeten openen, daarvoor zit bovenin de deur een slotje om de aandrijving los te koppelen.

Beetje lang verhaal, maar heeft iemand enig idee?
Dank voor het meedenken.

Ton.

klinkt alsof de deur een onderbroken voeding heeft gehad. eens de voeding eraf halen, eerst open laten lopen, dat kan langzaam gaan dus gewoon laten doen en geen knoppen indrukken om dit proces te onderbreken! en als de deur open is dan kan afwel de deur weer vanzelf dichtlopen of je moet een keer drukken, ook dan kan het langzaam gaan om het 0 punt te zoeken. kans als dat proces goed gaat het weer werkt erna..

Dankje testman.

Maar, als ik de knop op de wand gebruik, bedraad dus, werkt alles naar behoren.
Ik kan op de motor handzenders wissen en opnieuw inleren, dat eerst maar proberen.
Is er een maximum aan handzender? Ik heb er drie, moet dat kunnen?

Ton.

Veelal leer (programmeer, dupliceer) je de nieuwe handzender aan de hand van de originele handzender die je al gebruikt en dit volgens de handleiding van je nieuwe handzender. Je hoeft dus niet altijd je nieuwe handzender te 'koppelen' aan de motor. Mogelijks is het daar fout gelopen.

Dus even de handleiding posten van motor en zender zodat er hier meegelezen kan worden.