Op dinsdag 2 september 2025 17:35:55 schreef GJ_:
[...]Een gewone autoradio dus. Geen richtantenne maar gewoon de standaard antenne die er origineel op zit. Bij m'n Peugeot zit ie denk ik achter de voorruit, gok ik zo. Ik heb geen dakantenne.

Ik refereer aan buren de recentelijk nieuwe auto's hebben gekocht en eveneens ervaren dat dekking gebrekkig is. Het is de bedoeling dat DAB+ het landelijke analoge netwerk vervangt.
Zolang mensen massaal met een portabel radiootje als wichelroede rond moeten lopen voor ontvangst lijkt mij die landelijke dekking (nog) geen succes. Verder vermoed ik dat de meeste mensen liever geen Peugeot als autoradio in de keuken willen omdat zoiets nu eenmaal te veel ruimte in beslag neemt.

Met de AM en FM zenders had je, zelfs met Chinese of Japanse/Taiwanese (vorige eeuw) goedkope radiootjes altijd wel ontvangst.
Met DAB+ moet je een dozijn verschillende aanschaffen in de hoop dat er een of enkelen enigszins werken, da's geen 'landelijke dekking' te noemen...

Op dinsdag 2 september 2025 20:46:30 schreef Arco:
Met de AM en FM zenders had je, zelfs met Chinese of Japanse/Taiwanese (vorige eeuw) goedkope radiootjes altijd wel ontvangst.
Met DAB+ moet je een dozijn verschillende aanschaffen in de hoop dat er een of enkelen enigszins werken, da's geen 'landelijke dekking' te noemen...

Helemaal mee eens. Voor kennissen en buren heb ik via Ali een paar DAB+ ontvangers in creditcard- formaat gekocht.
De meegeleverde plak-antenne is daarbij, na enig experimenteren, op de muur geplakt.
Geen fraai gezicht uiteraard maar muziek zonder immer ratelende presentator is dat wel waard... ;-)