rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op zondag 5 oktober 2025 12:38:19 schreef MMSoft:
[...]Ja, er zit een Lifetime abonnement op, ook heeft deze een ingebouwde Sim kaart waarmee de verkeers data binnen gehaald 'kon' worden. Het update van de kaarten werkt nog steeds (vandaag nog geupdate) op dit inmiddels oud apparaatje, maar de Sim kaart connectie hebben ze een tijdje terug beëindigd (deze Sim kaart heb ik er nu dan ook maar meteen uit gehaald nu deze toch open was). Maar ook dat is geen probleem de connectie werkt nu via bluetooth.
Ik wilde gaan schrijven dat het "verkeersinfo" deel van degene waar ik vandaag op genavigeerd heb het niet meer doet....
Dat kan dus zijn dat de sim kaart verlopen/uitgezet is. We gingen delft->eindhoven en dan is enerzijds de A13 delftzuid -> A20 (kleinpolderplein?) compleet dicht als ook de A16 tot net over de van brienenoord. Google maps gaf duidelijk aan: Dat gaat hem niet worden langs die kant, rij maar over utrecht. Tomtom gaf 4x "en dan nu richting rotterdam" totdat we op de A13 naar het noorden aan het rijden waren, toen trok ie bij. 
benleentje
Golden Member
IK dacht ook dat een deel van de verkeersinfo via een datakanaal naast een radio zender komt. Maar dat zal denk ook meer gelden voor een vast ingebouwde navigatie waar dat gecombineerd zit met de radio.
TomTom Traffic via ingebouwde SIM
Bij de 5200. Het kan zijn dat ie via 3G destijds ging. Dan doet het niet meer als TT bijv. Vodafone 4G is gaan gebruiken. Is vaak een probleem van ouder spul (ook in auto's) dat er een netwerk buiten gebruik wordt gesteld.
edit:
@ben Yes.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (21%)]
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Op zondag 5 oktober 2025 19:49:08 schreef benleentje:
IK dacht ook dat een deel van de verkeersinfo via een datakanaal naast een radio zender komt. Maar dat zal denk ook meer gelden voor een vast ingebouwde navigatie waar dat gecombineerd zit met de radio.
Bij TT kon je vroeger een losse TMC ontvanger plaatsen en dan kreeg die inderdaad de verkeersinfo via het FM radio signaal binnen.
Alleszins bij Garmin gaat het momenteel via Garmin Connect en BLE via de smartphone, als die wil meewerken tenminste.
Mooi systeem waarbij je vaak vlak voor de file van de weg wordt geleid en sneller op de bestemming aankomt. Altijd grappig om de meute die het systeem niet aan boord heeft of net te vroeg arriveert voor de file in de verte voorbij te rijden. Sukkel, sukkel 
Mja als je iets vroeger moet aansluiten en de afslag niet meer binnen bereik is sta je alsnog in de filé.
edit:Tomtom Go voor telefoontjes heet nu Tomtom GO Expert
hieronder: Maar wat als er een ongeluk is en er is geen omleiding? Dan kan je echt beter de weg afgaan. Ik had het een paar jaar geleden bij boerenprotesten bij Arnhem. Van de snelweg af en door de Veluwe gereden. Scheelde minstens een uur oponthoud!!!
Ook een keer toen de tunnelbuis bij Maastricht was afgesloten (ongeluk?) mooi eraf gegaan en de file voorbij gereden. Ik heb nog wel meer voorbeelden oa. rond Barcelona daar is het soms ook ellende op de wegen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (35%)]
benleentje
Golden Member
Ik heb me wel eens laten omleiden maar er altijd spijt van gekregen. Die kan je op allerlei kleine wegen waar het ook heel erg druk is. En zijn ze dan daar toevallig met weg werkzaamheden bezig word je dan nog een keer omgeleid waar het dan nog drukker is.
Nee dan sta ik liever in de file waar het rustig is. IK zit mijn tijd wel uit. Maar dat gestrest op binnen wegen is niets voor mij.
Ik heb overigens ook wel eens zoveel mensen uit de file zien gaan dat het weer beweging in kwam en zag dan al die mensen op de parallel weg in de file staan.