In het CQ-PA staat een wat raadselachtige advertentie van het mindef.

Antwoord op vraag 1. Geen idee,maar ik wil wel een poging wagen.

Antwoord op vraag 2. Neen,ik heb momenteel geen zenders in huis.

Ik ga morgen reageren,eens zien wat er uit de koker komt.

Is het de bedoeling dat we verbindingen me de militairen gaan maken, of is het gewoon personeelswerving van defensie..

Als je adventeert in een blad voor radiozend- en luisteramateurs, dan lijkt het mij dat ze mensen zoeken met kennis van zaken op HF-gebied (het voormalige 898Vbdbat) en op VHF-gebied (102EOVcie, Elektronische oorlogvoering).
Na 100.000 reorganisaties zal het nu wel anders heten.

Op dinsdag 14 oktober 2025 10:19:54 schreef keebrev:
Als je adventeert in een blad voor radiozend- en luisteramateurs, dan lijkt het mij dat ze mensen zoeken met kennis van zaken op HF-gebied (het voormalige 898Vbdbat) en op VHF-gebied (102EOVcie, Elektronische oorlogvoering).
Na 100.000 reorganisaties zal het nu wel anders heten.

Precies. Zo ben ik toendertijd ook bij Sperry terechtgekomen, via een advertentie in Electron. :)

Nah, ze zoeken gewoon Chinese spionnen >:-)

Op dinsdag 14 oktober 2025 10:57:56 schreef fred101:
Nah, ze zoeken gewoon Chinese spionnen >:-)

Zo Chinees ben ik niet hoor.. ;)

Ik bedoelde de huidige advertentie ;-)

Voor een "event" (evenement) misschien is het een soort open dag om personeel voor de verbindingsdienst te werven en nodigen ze wat zendamateurs uit voor een demo??

Waarom zeggen ze dat dan niet?

Op dinsdag 14 oktober 2025 02:28:08 schreef Hubie:
Antwoord op vraag 2. Neen,ik heb momenteel geen zenders in huis.

Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te denken dat je wel een zender ( of meerdere) in huis hebt.

Mogelijk heb je gelijk. Maar het is denk ik niet verstandig om "openbaar" toe te geven dat je een mogelijk illegale zender in je bezig hebt als je mogelijk bij mindef gaat solliciteren.

(Ik heb een keer een cursus gedaan (over heel wat anders) met een gast uit die wereld. Ze beginnen bij een onderzoek dan altijd met het "openbare bronnen onderzoek". Dingen als Gemeentelijke Basis Administratie, maar ook internet komen dan aan de orde. Dat "onderzoek" gaan ze zeker doen voordat je bij mindef kan werken.).

Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12:39 schreef Kees frees:
[...]Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te denken dat je wel een zender ( of meerdere) in huis hebt.

Ja,wie niet? Het is een duo-bander voor 2,4 + 5 GHz :)

Zover ik kan zien is dit alleen voor mindef medewerkers plus eventueel leveranciers uit de communicatie hoek.

Nb

Als ik meer te weten kom meld ik dat.

[Bericht gewijzigd door paulp op (18%)]

Soort open dag 'on the air'. Uiteraard ook een beetje als werving bedoeld.

Staat ook in Electron van oktober. Lees het artikel waar het bij staat, dan krijg je wat hints. :)
Ongetwijfeld verschijnt voor 16 december nog meer in de bladen (of in elk geval Electron).

Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12:39 schreef Kees frees:
[...]Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te denken dat je wel een zender ( of meerdere) in huis hebt.

Ik heb er wel en stuk of 10.. :P en allemaal legaal ;)

Dat zeggen ze allemaal... :)

Op dinsdag 14 oktober 2025 02:28:08 schreef Hubie:
[bijlage]

Antwoord op vraag 1:
Weet niet. Geen idee hoeveel militaire stations er op de wereld bestaan. Ik heb wel een middengolfontvanger die alle MG stations tegelijk kan ontvangen.
Antwoord op vraag 2:
Alleen als U ze aan zet. Anders lukt het mij niet.

Op dinsdag 14 oktober 2025 14:22:00 schreef rew:
Mogelijk heb je gelijk. Maar het is denk ik niet verstandig om "openbaar" toe te geven dat je een mogelijk illegale zender in je bezig hebt als je mogelijk bij mindef gaat solliciteren.

Gewoon aangeven dat je een illegale zender hebt zou vanwege je eerlijkheid wel eens in je voordeel kunnen werken in dit geval. Dingen verzwijgen waar zij vervolgens achter komen is... onhandig..

Even gezocht en iets gevonden.Maar 16 december is nog ver weg..

Nadere info volgt... (VERON en VRZA weten ook nog niets... :) )

Op dinsdag 14 oktober 2025 15:52:26 schreef Frederick E. Terman:
Ongetwijfeld verschijnt voor 16 december nog meer in de bladen (of in elk geval Electron).

Let op Electron van november, weer een interessant artikeltje als hint. Een nummerstation zal deel van de feestvreugde uitmaken!

Op zaterdag 18 oktober 2025 21:20:08 schreef Frederick E. Terman:
[...]
Let op Electron van november, weer een interessant artikeltje als hint. Een nummerstation zal deel van de feestvreugde uitmaken!

Oh, dat klinkt interessant, FET! En dan moeten we natuurlijk het bericht zien te ontcijferen. Da's een leuke uitdaging.

kan het nog kleiner? Ik heb al moeite om normale letters te lezen... :S

Muispijltje erop zetten en 1 x klikken Mel,je bent toch geen digibeet? :)