Hallo Techneuten .Deze versterker ging spelend uit in een Loods weg arbeid muziek .Nu staat hij op standby .En met het power knopje schakeld hij niet meer in .Het power knopje door gemeten .En is goed .Ook de andere druk toetsen op het voor front bijft niks hangen .Of zou het audio module er uit liggen .Ik doe er wat foto,s bij .Bij voorbaat dank voor de reactie.
Langdurig aangestaan?
Dan is er grote kans op slechte elco's in de voeding.
Elco's controleren ( meten) en spanningen meten.
Servicedoc staat her onder andere:
https://elektrotanya.com/technics_su-v620.pdf/download.html
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Alle Zekeringen checken
Dan alle voedingsspanningen checken op waarde en op rimpel.
Zie servicemanual.
Standby power supply:
Krijgt het trafootje T751 spanning en wat is de spanning die je meet over C753? (1000µF/25volt)
Welke spanning meet je over de zener D758?
[Bericht gewijzigd door vergeten op (13%)]
Het blauwe relai tussen de Trafo schakeld slecht de 230 v , meet daar over 190 volt ,Denk dat die contacten slecht schakelen .Morgen jullie tips even goed na lopen .Alvast goed weekend .Mvg
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op vrijdag 31 oktober 2025 18:59:38 schreef dokterhh:
Het blauwe relai tussen de Trafo schakeld slecht de 230 v , meet daar over 190 volt ,Denk dat die contacten slecht schakelen .Morgen jullie tips even goed na lopen .Alvast goed weekend .Mvg
Componenten dienen aangeduid te worden met hun designator dat bevordert de communicatie en voorkomt misverstanden. 
In het schema staat geen "blauw" relais wel RL751 die bedoel je waarschijnlijk 
Als er 190v over zijn gesloten schakelcontact staat, (pin 1 en 2) is hij niet goed meer.
Een hele goede avond Vergeten ,Dat was ik ook vergeten wilde te snel .Maar het klopt dat is de boos doener ! De 230 op de trafo en dan werkt het wel .Morgen het relai er even uit halen .Bedankt voor de informatie .Mvg
vergeten
Golden Member
Op vrijdag 31 oktober 2025 19:41:27 schreef dokterhh:
Een hele goede avond Vergeten ,Dat was ik ook vergeten wilde te snel .Maar het klopt dat is de boos doener ! De 230 op de trafo en dan werkt het wel .Morgen het relai er even uit halen .Bedankt voor de informatie .Mvg
Ik weet niet of je hebt gemeten direct op de relais-contacten of op een andere plek op de koperbanen, maar het kan ook nog een slechte losgewerkte soldeering zijn van het relais-contact.
Dan zit er zo'n slecht zichtbaar kringetje om de pin wat soms wel en dan weer geen goed contact maakt.
Als voorbeeld in de bijlage is het een LM7815, maar bij een relais kan dat ook zo gebeuren.
Succes
vergeten
Golden Member
Op zaterdag 1 november 2025 00:06:28 schreef 2N3553:
ik heb deze versterkers vaker onder mijn vingers gehad, en spreek uit ervaring.
Ik ook 
Die slechte losgewerkte solderingen is een vintage kwaal.
[Bericht gewijzigd door vergeten op (13%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
nou, oude toestellen hadden veel meer warme componenten als weerstanden en spanningsregelaars torren enz. die gaan loszitten, elco's kleine weerstanden keramische c's ook niet. bij loodtin zie je iig de slechte solderingen nog, rohs is veel erger want je ziet vaak niet waar het loszit.
Goede morgen Testman .Dat klopt inderdaad .Die solderingen zien er niet uit .Het lijkt wel of deze versterker 10 jaar onder een Afdak buiten heeft gestaan . Mist een poot onder en de A-B is er niet bij .Dat ik denk dat hij nog zo een tijdje in de Loods gespeeld heeft .Bij de kringloop hebben wij ze wel staan voor 15 a 20 Euro .Ik denk dat ik dat maar door geef aan de eigenaar .Maar ik dank jullie wel voor de Informatie en tips .Mvg Auke