De enige stand met een RGB LED-strip erboven! :)

Was weer heel gezellig! Jammer genoeg te kort (dankzij de wachtrij buiten van ruim een uur!) en dat ik 's middags ook nog een andere afspraak had.

@HmH, ben wel benieuwd naar het resultaat met die power banks. :P

Weer terug van een licht teleurstellende beurs: de bovenring was leeg, net als een deel van de vloer. Desondanks wel gezellig, en een breed aanbod.

De buit ("ik heb nix nodig en moet ruimte maken"):

:7 'een paar' NTCs O-)
een drievoudig stopcontact met klem
een strip H-bruggen
een 3.96mm pitch experimenteerprintje
wat 'duimwiel'schakelaars
twee plaatjes met doorvoer C's
een zwaar 10A netfilter (4mH!)
twee drukschakelaartjes
een setje scoopprobe toebehoren
een rood netsnoer

Op zaterdag 15 november 2025 08:45:13 schreef Hubie:
Waar staat de CO stand? Boven of beneden?

Gevonden. ;)

Er is geen "Boven" meer ;)

... dus ook geen zegen meer? O-)

Op zaterdag 15 november 2025 14:40:10 schreef fatbeard:
Weer terug van een licht teleurstellende beurs: de bovenring was leeg, net als een deel van de vloer. Desondanks wel gezellig, en een breed aanbod.

Dit komt doordat ze niemand hebben aangeschreven (niet hun eigen adressenbestand van Zwolle noch het oude adressenbestand van Rosmalen) en bovendien een inschrijftermijn van 2 maanden hanteerden.

Ik gok zomaar dat het over 2 jaar niet meer doorgaat.

Wel jammer dat ik verhinderd was, had de sfeer toch nog een keertje willen proeven.

Ik was ook verhinderd, helaas.

Ik ga al 5 jaar niet meer naar een beurs. Zo te lezen mis ik niet veel..

Ik heb er meerdere malen gestaan als standhouder maar kreeg ook geen bericht dit jaar.

En als ik het doe heb ik meestal een stand van 12 meter (soms 8) en wil ik liefst mijn bus+aanhanger achter de stand hebben. Bij de Lichtmis kan dat wel. Denk je eens in, 12 meter aan kratten met elektronica de dag tevoren in de aanhanger sjouwen, 's morgens vroeg naar de beurs honderden kilos aan bakken elektronica met een karretje versjouwen, de hele dag verkopen, 's avond weer alle bakken terugsjouwen naar het parkeerterrein, de dag erna de hele aanhanger weer leeghalen.

Waar het op neerkomt is dat je als grotere verkoper je spullen ter plaatse moet kunnen uitladen. Zoals het nu is moet je of veel mensen bij je hebben of kun je maar een kleine stand opzetten.

Voor mijn part maken ze het zo dat je de dag tevoren je aanhanger (hoge, gesloten) daarbinnen neer kunt zetten en dan de volgende ochtend aan de slag kunt. Dat zou al veel schelen. Maar zoals het nu is, is het gewoon niet interessant genoeg. Je sjouwt je krom voor een paar honderd euro.

Zo denk ik dat ik in december ook niet naar Bladel kan, ook al is dat voor mij een thuiswedstrijd. Ze doen het vlak voor kerst. Het parkeerterrein is bij het winkelcentrum, je mag daar zelfs niet de hele dag staan (parkeerverbod > 2 uren) en alles staat normaal al vol. Laat staan met Kerst. 's Morgens binnen komen moet nog wel gaan als je heel vroeg bent, maar je kunt absoluut niet aan het einde van de dag je bus+aanhanger kwijt. Ook hier geldt weer dat het opgelost is als je de dag tevoren je aanhanger kunt neerzetten, en de dag erna of in de avond als de winkels dicht zijn, weer op kunt halen.

Ik was er, met mijn vader. Het uur buiten in de rij staan voor de kassa was beslist niet fijn, gelukkig regende het niet.

Kleiner dan eerst maar qua aanbod een behoorlijk brede beurs. Druk bezocht. Veel zendamateurs en gerelateerde organisaties hadden een stand, het was leuk om te kijken wat iedereen doet en een paar prachtige bouwsels te zien.

De buit is niet slecht, en de prijzen beschaaft. Zonneplaneeltjes van de Co stand, volgens mij wilden jullie ze kwijt? ;)
Maar met toegang, parkeren en 200 km rijden is het vooral een leuk uitje, niet voordelig.

Hi,

Ik was er ook met Leo en diverse mensen van CO gespoken.

Rond 11:00 begon het erg druk te worden, nog een poging gedaan mijn tweede rondje te volmaken, maar dat ging acht niet,
de kant waar CO ondermeer stond was zo ruk dat je niet bij de stands kon komen.

Op zo'n moment vind ik het dan niet meer prettig, maaar Leo en Ik waren er vroeg, dus toen was er voldoende ruimte.
Het aanbod vond ik redelijk goed, er was voldoende aardig materiaal, ook wat meet apparatuur betreft, maar ik mag niet meer van mijzelf :-)

Maar wat heb ik dan wel nog gekocht, zie de foto hieronder.

https://www.bramcam.nl/Diversen/Rosmalen-2025-01.png.
.

Mijn eerste aankoop was drie zakjes krimpkous met verschillende maten, bij elkaar koste dat even veel als een doosje met vier maten, als ik het On Line zou bestellen.
Rechts er naast speciale ringkernen 4x rood en 4x zwart, dit is van special kernmateriaal en ik hoop dat ze zijn wat ik er van vermoed, dan kan ik er mooie breedband trafo's er mee maken.
Een andere stal had ook hele grote andere kernen maar dan van Ferriet, maar door de drukte deze stal met kernen niet meer kunnen vinden.
Er onder twee zakjes met ieder twee Peltier elemementjes en daaronder twee doorverbind stekkertjes om multimeters te "Nullen" dit voorafgaande aan precisie metingen.

Rechts daarvan twee zakjes met gebruikte HF transistoren, zouden 10W op 145MHz moeten doen, maar het type nummer zegt mij weinig: SM5137 vermoedelijk uit 1973.
Op één van de zes transistoren staat RCA, dus dan moet ik mijn RCA boeken er maar eens op na slaan.

Daar weer rechts van twee meters welke een donatie zijn wegens bewezen IT diensten, nog dank Eric. :-)

Vier filters van KVG, ik kan er niets van vinden en ik heb hier papieren catalogie van KVG uit 1983 en 1985, maar ik vermoed dat het oudere typen zijn.
Dit staat er op S-69-3A en S-69-4A, de S-69-3A zit rond de 10,7Mhz en ik heb hem getest in een 50 Ohm setup, maar dat is denk ik niet de goede in en uitgang impedantie is.
Bij KVG filters zijn de impedantie meestal deze: 50, 200, 500, 1K2 en ook nog 910 Ohm, weten jullie iets meer over deze type nummers?

Links van de KVG filters twee zakjes met ieder twee "SMA-Savers, 18GHZ" die sluit je aan op apparatuur waar je veel connectoren monteerd en weer los haald.
Hierdoor blijft de connector aan het meetapparaat langer heel.
Ik zocht ook nog zoiets voor mijn HF generator die een N-connector aansluiting heeft, maar die kon ik niet vinden.
Mijn Spectrum analyzers hebben ook N-Connectoren, maar daar zit bijna altijd standaard een 6dB verzwakker op de aansluingen die dan als Connector Saver fungeert.

Een bakje met 1Ω, 2Ω en nog wat waarden power weerstanden van Dale en niet die Chinese rotzooi die je veel kan kopen.

En als laatste een leuke HV spanning trafo, tenminste als hij heel is, 3x een 6,3V wikkeling met verschillende stromen, 350V-0-350V bij 110mA DC, 135V-0-135V bij 40mA DC en 1KV bij 3mA DC
en ik heb geen idee waar ik die spanning voor zou gaan gebruuiken...

Leuk materiaalgevonden om mee te spelen!

Groet,
Bram

Ook al weer een tijdje terug, diverse "oude bekenden" gezien en gesproken.
Was klein maar wel lekker ruim opgezet.
Normaal is een radio vlooienmarkt een goed excuus om om 10:00 frietjes te eten maar ook die even overgeslagen.

Mijn buit :

3 "Oortjes" a 1 Euro / stuk voor mijn Baofengs (stttt niet verder vertellen :+)
Een zakje 6850's van de CO stand
Een "schoenendoos" vol programmers voor een tientje.
Waaronder:
2 Willem V3 programmers (LPT poort)
1 Willem V4 programmer (LPT en USB, alhoewel ik niet zeker weet of hij via USB communiceert)
1 PIC K150 programmer, USB (ben geen PIC liefhebber dus weet niet hoe nuttig die is).
1 RIB-BOX (in alu doosje) zegt me ook helemaal niets en nog wat ouder spul (van oa CT' magazine).
//EDIT Blijkbaar een programmer voor Motorola zendamateur dingeskes.

De koekjes had ik al :+

Ik was er even na 9:00, toen de poort en kassa open gingen was het nog een half uur in de rij. Toen regende het wel… Een snellere toegang is wel iets waar naar gekeken mag worden.

Ik heb me ook redelijk ingehouden, de stand naast de CO-stand had wel veel leuke spullen tegen een heel redelijke prijs. Vooral blij met koelprofielen van 2 kilo per stuk voor 5 Euro. Toch CO nog gesponsord door daar de tunnelkoeler (en wat klein spul) mee te nemen.

Ik (her)ken niet veel CO’ers van gezicht, dus alleen de mensen van het beurs team gesproken.

Leuke beurs gehad. Net na 9:30 op het parkeerterrein aangekomen en een dikke drie kwartier buiten gestaan. De sfeer was erg goed in de wachtrij! Er heeft iemand nog een 360graden foto gemaakt van de rij wachtenden haha!

De beurs zelf was wat kleiner maar erg leuke spullen voorbij zien komen.
Zelf een klein 2 kanaals 15MHz scopje gekocht, een trio RF signaal generator, Philips wereld ontvanger, EMC LISN en natuurlijk een knalgele HAMRADIO koffier :D

Op zaterdag 15 november 2025 17:15:13 schreef Piet elektro:
Leuke beurs gehad. Net na 9:30 op het parkeerterrein aangekomen en een dikke drie kwartier buiten gestaan. De sfeer was erg goed in de wachtrij! Er heeft iemand nog een 360graden foto gemaakt van de rij wachtenden haha!

De beurs zelf was wat kleiner maar erg leuke spullen voorbij zien komen.
Zelf een klein 2 kanaals 15MHz scopje gekocht, een trio RF signaal generator, Philips wereld ontvanger, EMC LISN en natuurlijk een knalgele HAMRADIO koffier :D

LISN? Foto? Verkoopt iemand die nieuw of heb je gewoon een tweedehandse gevonden?

Geen foto op dit moment. Was bij een Duitse stand ergens in de hoek van de zaal. Had veel 2e hands meetapapratuur (Tek, HP, etc.).

Net terug en even een snelle foto van mijn aankopen:

• 2x Yokogawa analoge lab meters 2013-15 + 2011-32
  • 4x processor print
  • 4x zakjes met banaan stekkers
  • BNC naar 2x BNC adapter haaks
  • 2x kortsluit stekker MultiContact
  • Handykit MK5050E FET multimeter
  • Philips PM5716 Pulse Generator
  • BK Precision 830 Autoranging Capacitance Meter
  • Keithley 160B Digital Multimeter

Giga lange rij bij de ingang toen de markt nog niet open was. Gelukkig kwam ik Blackdog, Fatbeard en BProsman tegen, dus het was gezellig.

Verder nog PietPlof + Theo gezien en de gehele CO crew even een handje geschut.

Laatste deel van de dag met Miedema het kleine grut nog gescanned op bruikbare zaken.

Het was een geslaagde dag.

Op zaterdag 15 november 2025 17:48:28 schreef flash2b:
Net terug en even een snelle foto van mijn aankopen:
[bijlage]

• 2x Yokogawa analoge lab meters
  • 4x processor print
  • 4x zakjes met banaan stekkers
  • BNC naar 2x BNC adapter haaks
  • 2x kortsluit stekker MultiContact
  • Handykit MK5050E FET multimeter
  • Philips PM5716 Pulse Generator
  • BK Precision B30 Autoranging Capacitance Meter
  • Keithley 160B Digital Multimeter

Giga lange rij bij de ingang toen de markt nog niet open was. Gelukkig kwam ik Blackdog, Fatbeard en BProsman tegen, dus het was gezellig.

Verder nog PietPlof + Theo gezien en de gehele CO crew even een handje geschut.

Laatste deel van de dag met Miedema het kleine grut nog gescanned op bruikbare zaken.

Het was een geslaagde dag.

Wat voor processor printen zijn het ?

Ik ben ook weer thuis, en heb een leuke dag gehad.

Geheel tegen de verwachting van sommige CO'ers thuisgekomen zonder meetapparatuur in het algemeen, en Keithley's 199 en 2000 in het bijzonder :-).

Het was leuk om weer in Rosmalen te zijn. Als mensen zeggen dat er niet veel standhouders waren, dan denk ik dat ze een beetje gefopt zijn door de enorme afmetingen van de hal...
Ja, de bovenring was leeg. En er waren minder internationale handelaren met duurdere meetapparatuur als vroeger in Rosmalen.

Maar nog steeds was er een enorm aanbod. Bijvoorbeeld veel meer meetapparatuur als op andere radiomarkten, al helemaal vergeleken met markten als Beetsterzwaag etc. Vergeleken met andere Nederlandse radiomarkten was dit echt een hele grote markt.

Mijn bescheiden buit:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2025/IMG_4665__buit_Rosmalen-600pix.jpg

Belangrijkste aankoop is de aanvulling van mijn zekeringen voorraad :-)
Daarnaast een paar mooie kortsluitpluggen van MC, en mooie DC-DC converters van Traco.
De Canon Lens is geen lens, maar een beker / pennenhouder :-). Een relatiegeschenk van Canon van een paar jaar terug, en voor een fotograaf toch wel grappig om te hebben.

Het apparaat op de achtergrond meegenomen in het laatste rondje samen met flash2b. Lijkt zelfbouw van universiteit of proto afdeling, zeer mooi gedaan, met 1e kwaliteit onderdelen. Leuk om te kijken wat het is & doet, om daarna te slopen voor de (helemaal gave) kast en onderdelen :-)

Ook nog een Realistic kastje nieuw in doos, en een zak metalen Amerikaanse transistoren van de CO stand.

Ik was door de lange rij wat later binnen dan gedacht. Kwam meteen bekenden tegen, maar wilde graag eerst een rondje lopen. Daarna die bekenden niet meer gezien. Jammer....

@ blackdog: ik zag van die rode kernen voor je trafo's bij de Duitser van de K199's in de hoek. Helaas niet meer kunnen vertellen, maar wellicht heb je jouw kernen ook daar gevonden?

groet, Gertjan.

Op zaterdag 15 november 2025 17:56:53 schreef bprosman:
[...]
Wat voor processor printen zijn het ?

68HC11 + 68HC24 RAM + 2x 62256 SRAM

Is dat wat ?

Op zaterdag 15 november 2025 19:21:20 schreef flash2b:
[...]

68HC11 + 68HC24 RAM + 2x 62256 SRAM

Is dat wat ?

Leuk. Ik heb van Fatbeard wat 68HC11's overgenomen. Laatste keer dat ik ze gebruikt heb ik zo'n 40 jaar geleden.
Heb er zelf (nog) geen bordje voor. Elektuur heeft er ook wel eens iets mee gedaan.

De 68HC11 is één van mijn favoriete microcontrollers! Jammer dat ik die heb gemist. :/
Spijtig ook dat ik al weer zo snel weg moest wegens andere afspraak.

Foutje

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (96%)]

Persoonlijk heb ik een leuke dag gehad, enkele kennissen ontmoet en wat klein spul gekocht.
Het had idd mooi geweest als er meer standhouders waren.
Maar dat komt denk ik door het Autotron zelf.
Want de prijzen waren schandalig:
€7,50 voor een nep-broodje Unox worst, en dan heb ik het nog niet over het parkeren (€10)
Je word door het Autotron gewoon schandalig gen@@it

De parkeerkaart werd bij mij niet ingenomen of gescanned en is nog geldig tot 31-1-2026 dus misschien is ie nog geld waard !

Op zaterdag 15 november 2025 18:03:12 schreef miedema:
Ik ben ook weer thuis, en heb een leuke dag gehad.

[....]

Mijn bescheiden buit:

[afbeelding]

[....]

De Canon Lens is geen lens, maar een beker / pennenhouder :-). Een relatiegeschenk van Canon van een paar jaar terug, en voor een fotograaf toch wel grappig om te hebben.

'tis ook gen Canon lens, maar een CANAMIAM lens.
Was het echt een Canon® relatie stunt, dan hadden ze er toch gewoon Canon op kunnen drukken...?
Zal wel een Chinees plagiaat zijn, maar daarom niet minder leuk :)

groet, Gertjan.[/quote]

Groet,
eric