Het is wel tekenend dat als je Googelt op CPR je voornamelijk linkjes krijgt van partijen waar je van zo mogen verwachten dat ze goed geïnformeerd zijn je allemaal CPR richtlijnen onzin krijgt.
Dat, en de problemen waar jij nu tegenaan gelopen bent, maken die hele verordening voor mij tot één grote mislukking.
EricP
mét CE
Het verhaal dat Eca mag, in mijn geval, komt in ieder geval niet daar vandaan maar van een Scope 10 "keurder" waar ik het aan gevraagd heb.
En dan maar bidden (ofzo) dat die weet waar het over gaat... Ik heb toch meermaals per jaar de situatie dat de keurdruif (in een andere context) ook iets met een klok en klepel doet. Vandaar elke keer weer de vraag: waar staat dat dan?
Een 'installatie' heeft men graag overzichtelijk. Met waar het een moet voldoen... is dat blijkbaar niet belangrijk ofzo.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
los hangende kabels verwijderen uit de installatie is vaak ook een puntje idd. heb er busladingen uitgetrokken bij een restaurant alleen al. sommige hadden er nog 400V opstaan, lag afgeknipt op t plafond overal. pand van 1970 dus cpr was niet van toepassing.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op woensdag 11 februari 2026 17:33:22 schreef testman:
los hangende kabels verwijderen uit de installatie is vaak ook een puntje idd.
Zowiezo is dat (terecht) een scope 10 afkeurpunt. Of er nu spanning op staat of niet.