De USB aansluiten ( wel een usb C lader gebruiken, er zit USB C op dat scoopje) ) en dan het knopje 10 seconden of langer vasthouden, doet dat iets?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
@revado dat heb ik allemaal al gedaan hij doet niets
@Arco neen die zijn niet platgedrukt
wat ik ook meld ik heb een andere usb lader gebruikt om op te laden die gisteren heel den dag opgestaan deze morgen de batterij getest normaal is dat
3,7 volt maar ik heb nu nog maar 3,1 volt .
En het is ook eigenaardig als ik de batterij aansluit en dan op de pennen +- meet dat dit niets aanduid , ook heb ik de pinnetjes door gemeten en dat is in orde
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Heb je het ook al getest met losgenomen batterij?
Meeste (maar niet alle) apparaten werken dan normaal op de voedingsadapter.
Meestal zit in zo'n LiPo geen BMS (Battery Management System), maar een 'versimpelde' beveiliging: een PCM (Protection Circuit Module)
[Bericht gewijzigd door Arco op (35%)]
nonius
set SCE to AUX.
Het is eenvoudig te testen of de accu het probleem is: stekkertje accupack uit de connector op de PCB trekken en het apparaat tijdelijk voeden met een labvoeding ingesteld op +3.8...4.0.
Evt. kunt u ook (draadje voor draadje) de rode en zwarte draad van het accupack doorknippen en zo de labvoeding aansluiten op de scope-print. Evt. na deze test de accudraden weer herstellen (solderen + krimpkousje) als het probleem toch niet de accu blijkt te zijn.
@Arco allemaal al gedaan nil
@nonius ook al gedaan
@Sine als dat zo is en als ik de de +- voeding stekker losmaak en ik gebruik via een usb kabeltje een voeding van 4 volt in de usb aan sluiting dan moet dat toch ook werken
@Roland van Leusden bedankt interessant
als dat allemaal geen ressultaat geeft dan ga ik die aansluiten op een regelbare voeding van 24 volt
Arco
Special Member
Als 'ie zonder accu niet werkt ligt het dus waarschijnlijk niet aan de accu, maar aan wat anders...
Dat de accuspanning nul wordt bij aansluiten is ook zorgelijk, blijkbaar ergens sluiting in het aangesloten circuit...
er loopt een topic over dit apparaat op Eevblog : https://www.eevblog.com/forum/testgear/another-dsodmm-zeeweii-dso3d12-…
daar staat veel info en ook duidelijke foto's in (pag 10 ) van de PCB
er zijn daar ook mensen met een sluiting op de print met een oplossing
@dijkmane bedankt het is een hele grote info dat u mij door stuurt ik ga dat eens stilletjes bekijken , ik heb al gelezen dat er een ip312 kan defect zijn maar die is moeilijk uit te solderen en een ander in te solderen maar ik ga proberen .
nu iets anders voordat ik dat ga doen ik nog een bat liggen die volledig opgeladen is 4V daar wil ik die nu voorgebruiken in de plaats van de andere bat
zie hier onder
Arco
Special Member
Da's een Chinese 'fantasiecel', daar moet je weinig van verwachten... 
Een 12000mAh cel in 18650 bestaat niet: hoogste is zo'n beetje 4000mAh.
Is zo te zien ook geen 'protected' cell, bij sluiting is er kans op brand of ontploffing...
Halo nu heb ik gelezen dat oorzaak kan liggen bij een kortsluiting in de IP2312 en voordat ik daar aan begin had ik daarvan een pin aansluiting van gezien deze heb ik gevonden IP2312 INJOINIC-IP2312 Datasheet
980Kb/11P Single-cell lithium battery synchronous switch buck charging IC
V1.0 . Maar geen pin aansluiting of Datasheet
Natuurlijk wel, even zoeken zonder fabrikant
https://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/download/2248357/INJOINIC/I…
Halo om mijn batterijen terug te herladen heb ik twee printjes met in elk printje 2X IP 2312 erin die printjes heb ik nu aangesloten op de baterijen die bijna leeg zijn , nu zie ik op alle twee printjes dat er een rode ledje aangaat hoe kan ik nu zien wanneer die volledig geladen zijn , wat ik denk als het geladen is dat er een blauw ledje gaat branden is dat zo want voordat ik die aansloot op de batterijen gingen bij alle twee het blauwe ledje aan
Arco
Special Member
scoop manual waar hebt u dat gelezen , het heeft niets met de scoop te maken maar wel met twee losse printjes opladers
Op zondag 12 juli 2026 15:15:36 schreef Rapperder:
Halo ik zit met een probleem over 1,5 jaar gelden heb ik bij Aly een scoop gekocht heeft het tot heden toe altijd goed gedaan tot gisteren , ik wilde hem aanzetten en dat ging niet , de batterij zal leeg zijn dacht ik en heb de stekker in de computer gestoken om die terug te herladen , deze morgen wil ik die terug opstarten maar dat gaat niet normaal kan ik daar direct mede werken maar nu niet wie kan mij hierbij hulp bieden
Tja, helaas hebben we geen glazen bol waarmee het probleem snel opgelost kan worden.
Dit is geen zure reactie hoor, maar een hapklare oplossing is natuurlijk niet voorhanden.
Met Chinese meetapparatuur zijn schema's of een servicemanual bijna nooit beschikbaar.
Je kunt alleen het probleem/storing zo goed mogelijk omschrijven en hopen dat een collega-hobbyist je verder kan helpen.
Ook het vermelden van je locatie is een goed idee, wie weet zit er een persoon in de buurt die hier ook mee te maken heeft.
hier zijn een paar foto's die ik gebruikt nu is mijn vraag die twee oplader printjes die heb ik doorgemeten met het ledje aan de ene geeft 9 volt en andere 18 volt uit is dat normaal , kan ik ook die grote voeding opladen via die printjes en ook de batterij van de Oscilloscoop
Wacht even, het gaat er toch om het onderzoeken waarom die scoop niet aan gaat ?
Dan is toch een externe voeding aan te sluiten op die connector ?
liefst eentje met ingestelde stroombegrenzing op iets van 200mA en dan op 3,5V
dan zou de scoop aan moeten gaan, indien ja, dan is de battery en/of het laadcircuit verdacht.
indien nee, dan verder zoeken naar evt. sluiting of onderbreking.
heb het idee dat er nu teveel gefocussed wordt op het accutje zelf
neen de Oscilloscoop gaat niet aan , mijn vraag is wel die 2 printen dat ene 6 volt uit en de andere 18 volt uit het wel dezelfde printjes