Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Philips is nu slechter dan Samsung vind ik, of light het aan de chinese panels die er in zitten. BOE is toch Chinees ? Die gebruikt Samsung ook wel dacht ik.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
BOE is Chinees.
Helaas zijn cellen (panels zonder aanhang) wel iets dat Samsung ook uit China haalt. Ik weet van Panda, maar van BOE zou ook kunnen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (60%)]
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Toch nog even een update na vervangen van de chip was het resultaat hetzelfde. Toen ik het lipje van de flatcable moederbord naar het scherm losmaakte bleek de storing even te verdwijnen, de gekleurde regelmatige verticale strepen leek te verdwijnen met er leek wel een kolom pixels om en om op zwart te staan, maar verder was het beeld wel goed. Ik dacht nu aan een losse connector of slechte flatcable maar doorsolderen en vervangen van de kabel hielp niet. Opvallend was dat als de kabel soms niet helemaal goed contact maakte ik wisselende egale rgb kleur schermen kreeg en wit die wel alle pixels rijen aansturen en het panel leek dan toch niet defect de c o f bandkabels waren ook niet los of heet. Ik verdacht nu toch de BGA of videogeheugen. Ik besloot de bga te reflowen,geen succes. Een tweede poging resulteerde weer met het strepen patroon en alleen het philips logo. Tv start verder niet meer op. Reageert ook niet meer ook afstandsbediening en herstart steeds... Hopeloos geval... Maar is het scherm nou toch
goed gezien de goede rood groen en blauw en witte schermtest ?