Zoals al beschreven bij het onderwerp.
Weet iemand welk merk 19" materiaal het is ? Dit komt hoogstwaarschijnlijk uit het Philips Natlab.

Zelf ken ik 3 merken :
Schroff
Bicc-Vero
Rittal (die is het zeker niet).

Dat is (99% zeker) Schroff.
Google heeft het over Delta Elektronica maar die maakte toch zelf geen 19" behuizingen?

[Bericht gewijzigd door Hubie op (12%)]

Geen idee, maar het zijn mooie kastjes om wat in te bouwen. Ook niet 19"-spul. Al zijn ze dan wat bewerkelijker om te openen /sluiten. Dat is een oud model, bestaat zeker al sinds de 70's. Ik zeg 'al', maar ik heb geen idee of die variant nog geproduceerd wordt.

De zijpanelen zijn waarschijnlijk degene waar je het merk aankunt afleiden (dat "onregelmatig" gaten patroon.

De front rails (met de M2.5 strips) zijn dusdanig standaard dat je het merk er niet aan kunt zien.

Heel veel afmetingen zijn in de IEC 60297 gespecificeerd, dus alles lijkt op elkaar.

PS: Apra is ook nog een bekend merk, daar heb ik een paar maanden geleden nog een rackje van gekocht.
En ook Bopla.

-edit-
Dit document heb ik eens gevonden war de maten in staan van de PCB's (en frontpanel gaatjes) / backplane, ter referentie, koste me best moeite om te vinden:

Technology-Expertise.pdf

Ik heb nog een project op de plank liggen waar ik eens aan wil beginnen, met allerlei addin kaarten.

Ik heb die exacte kasten voor van alles gebruikt, maar nog nooit ergens iets van een merk op gevonden.

Het zou zo maar eens Elma Swiss made kunnen zijn ,wij gebruikten hiervan allerlei maten om zelf verzonnen/ gebouwde lab instrumenten in te bouwen.

En Sine heeft ook van die dingen dus zou zo maar kunnen. (ex DSM)
ik heb nog een kleintje.

Gr.F_S

Mijn zelfbouw TRX zit in een Schroff kast,dat weet ik 100% zeker.Ook al staat er nergens een merk/naam op.Edit\Deze kast is iig van voor 1990.

Die "tussenschotjes" aan de zijkant heb ik ook als losse strips (Blauwe). Ik ga me eens in Schroff verdiepen

Op dinsdag 21 juli 2026 14:56:53 schreef Hubie:
Mijn zelfbouw TRX zit in een Schroff kast,dat weet ik 100% zeker.Ook al staat er nergens een merk/naam op.Edit\Deze kast is iig van voor 1990.
[bijlage]

klopt, ik heb in eenzelfde kastje een zelfbouw 0-65 0-6A labovoeding gebouwd. wat dat kastje ooit was geweest geen idee meer.