Beste ik heb altijd elektronica onderdelen goedkoop kunnen aankopen bij AliExpres , nu wil ik dat weer doen maar de prijs is nu verdubbelt met die invoerrechten omdat dit uit het buitenland komt , daarom wil ik graag weten waar ik die in het binnenland goedkoper kan kopen zonder die invoerrechten dan
Mvgr
Rapperder
Amazon is een optie.
En aliexpress choice EU ook, maar die optie is (nog) zeldzaam.
Of natuurlijk bij ali kijken of verzenden vanuit een EU-land een optie is (ook weer niet voor alles)
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Die invoer heffing zou één keer per productgroep geheven moeten worden, dus als je meerdere verschillende onderdelen of modules koopt, zou dat alsnog maar één keer 3 euro moeten kosten, denk ik, maar dat lijkt niet de praktijk te zijn.
@SparkyGSX ik denk dat ook niet want ik had een bestelling gedaan van 30e en de afrekening was bijna 60e dat heb ik natuurlijk niet gedaan daarom denk ik dat het beter zal zijn hier in België een winkel te zoeken zoals Sine dat heeft aangeduid heeft
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Losse componenten kun je ook prima bij bv Reichelt en Pollin kopen. Complete modules is een ander verhaal, die blijven bij Ali goedkoper ondanks de invoerrechten.
Ik verwacht wel dat Aliexpress daar iets mee gaat doen want er word al veel minder besteld.
Als ik naar mezelf kijk, bestelde ik wekelijks onderdelen om gewoon lekker op voorraad te hebben.
Nu doe ik dat veel minder, en koop alleen wat ik (denk) nodig te hebben.
Wel jammer, want als ik iets ging bouwen, kon ik het zó pakken.
voor Reichert of Pollin moet men daar geen account voor afsluiten die ken ik niet wel Velleman
@Vonkentrekker ik denk het ook dat men nu minder gaat kopen of het goedkoopste
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Heeft er hier iemand een VPN?
Wat kost dit ding als je hem naar buiten de EU laat verzenden?
https://nl.aliexpress.com/item/1005006068979075.html
Mij rekent ie 1.72 (voor 1) en dat is exclusief de BTW. (Die me vandaag voor 17.3 procent wordt aangerekend!). (Ik heb 2*6.19*1.173 betaald omdat ik er tien wil).
Hij roept vantevoren dat er nog "belastingen" verschuldigd zullen zijn. Maar uiteindelijk hoor ik daar niets meer over. Maar goed, over 10 dagen zullen we weten of dat deze keer ook weer lukt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op donderdag 6 augustus 2026 18:18:55 schreef Rapperder:
voor Reichert of Pollin moet men daar geen account voor afsluiten die ken ik niet wel Velleman
@Vonkentrekker ik denk het ook dat men nu minder gaat kopen of het goedkoopste
Gotron is in België denk ik wel een optie.
Op donderdag 6 augustus 2026 18:18:55 schreef Rapperder:
Je gaat online kopen, dan heb je al gauw een account nodig, al is het maar voor je eigen inzicht/overzicht.
Bij Reichelt en Pollin kun je wel zonder account. Paypal is in alle gevallen wél handig om te hebben.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Voor populaire dingen zoals ESP-32, RP2040 enz. moeten we misschien wel terug naar gezamenlijke inkoopacties. Of je er nu 1 of 100 koopt, die 3€ blijft gelijk. Het nadeel zijn de huidige posttarieven.
Vinden jullie Amazon niet juist duurder dan bijvoorbeeld Reichelt of Pollin? De verzendkosten zijn bij Prime dan wel 0, maar dan nog is het meestal niet goedkoper dan online winkels. Ik maak er wel gebruik van, netzoals van Conrad en Mouser. Maar Mouser verstuurd vanuit Amerika, dus daar betaal je ook weel flink invoerrechten op.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Je moet gewoon goed kijken.
Meestal is Amazon/Bol redelijk duurder, maar er zitten ook uitgesproken goedkope aanbiedingen tussen.
Als het kan kies ik Bol; werkt toch wat prettiger. (en liever een Nederlands bedrijf als een Amerikaanse multimiljardair spekken...
)
Roland van Leusden
Maar Mouser verstuurd vanuit Amerika, dus daar betaal je ook weel flink invoerrechten op.
Klopt niet, dat regelt Mouser allemaal. Ik kreeg deze week nog een bestelling binnen. Geen extra rekening voor btw en geen invoer-boete a 3,=/regel.
Mouser heeft ook de modules van Adafruit, maar de Chinese knock-offs op Ali zijn een factor 4 of meer goedkoper als je er meer dan 1 koopt.
Adafruit Assembled Adafruit 0.56 4-Digit 7-Segment Display - I2C Backpack
Mouser; 12,86 excl. BTW en verzenden
De Adafruit module bij Vanallesenmeer; 16,95 met 2,95 verzendkosten
Ali knock-off 3,99 incl BTW + verzenden waarbij er dan nog 3€ + BTW bij komt.
wat is er precies bijgekomen met die 30€ extra.
ik heb dat ook al gehad dat er zo ene tussen zit waar het artikel 3€ kost met 4€ verzending. en als je er 5koopt, denk je aan 19€ te zitten, maar de verzendkosten stijgen mee.
2 stuks kosten dan 2x3€ + 7€ verzending
3 stuks kosten dan 3x3€ + 10€ verzending
en ineens zit er een aantal tussen dat HEEEL DUUR wordt
4 stuks kosten dan 4x3€ maar gaan de verzendkosten ineens naar 18€
ik heb het zo al gehad dat ik 5 onderdelen nodig had, ik kocht er dan 3 bij ene verkoper en 2 losse (duurder) bij een andere
bv bij verkoper 2 betaalde ik dan 8€/stuk en zonder verzendkosten
de eerste was goedkoper aan 7€ tot 3stuks (omdat vanaf de 2de en 3de er maar 6 euro bijkwam). maar vanaf het 4de artikel kwam er dan 11€ bij
als je echt 10 losse verschillende stukken kocht, betaal je idd 10x voor elk verschillend deel die 3€. dan moet je in aantallen kopen.
ipv 1 esp koop ik er dan 10
ipv 1 display koop ik er dan 10. je betaald nog altijd die 30€ maar hebt veel onderdelen voor dez toekomst.
dat was ook mijn punt vroeger bij dat invoerrechten topic.
stel je koopt 2 buizen, een transfo, een stel weerstanden, wat condensatoren... om een diy buizenradio te maken. dan betaald elk onderdeek die 3€
en wat als je dan een kit koopt van een buizenradio? ze zitten wel in dezelfde doos, maar wordt dit als 1 onderdeel (een kit) aanzien of zal de douane hier gefoefel merken en je een rekening sturen voor de overige artikels aan 3€/stuk
anders wordt het voor de chinees makkelijk, een foto met 'DIY kit' erbij van al je onderdelen, en hopla, maar 1x 3€ invoerrechten
[Bericht gewijzigd door fcapri op (36%)]
allemaal goed en wel maar waar kan ik nu online het goedkoopste betalen via Paypal het moet wel naar huis gebracht worden dank u
Op donderdag 6 augustus 2026 18:24:44 schreef rew:
Heeft er hier iemand een VPN?Wat kost dit ding als je hem naar buiten de EU laat verzenden?
https://nl.aliexpress.com/item/1005006068979075.html
AU$3.16
AU$2.64 each, ≥ 10 pieces
Free shipping
Dat is omgerekend 1,93 euro
Nog geen ervaringen hier, maar ik heb ruw ingeschat dat het privé per jaar hooguit een paar honderd euro extra zou gaan kosten.
Ik zal heus mopperen, nog wat groter inslaan en allicht eens in de buurt kijken, maar heb ook de luxe dat dat niet iets is om werkelijk wakker van te liggen?
Op vrijdag 7 augustus 2026 07:55:45 schreef Rapperder:
allemaal goed en wel maar waar kan ik nu online het goedkoopste betalen via Paypal het moet wel naar huis gebracht worden dank u
Daar is geen eenduidig antwoord op. Het ene product is bij de ene winkel goedkoper, het ander bij de ander.
Als Aliexpress zich braaf aan de 3 euro per taric code houdt, dan blijft aliexpress meestal goedkoper, zeker als je meer van hetzelfde koopt.
Roland van Leusden
Ligt er aan wat je wilt kopen, kant en klare modules, AliExpress. En waar mogelijk koop er niet 1 maar meerdere dezelfde bij dezelfde verkoper, de douanekosten blijven gelijk. Zoal fcapri aangeeft is dat soms even zoeken.
Losse onderdelen, weerstanden, condensatoren, transistoren => Reicheld en Pollin. Waar Pollin ook nog restpartijen en assortimenten verkoopt tegen bodemprijzen.
De douanekosten horen gelijk te blijven maar je moet wel zelf actief opletten want soms wordt er gewoon 3 euro per product gerekend, dus 10 modules kosten dan 36 euro (vergeet de btw over de heffing niet, ik zie de toegevoegde waarde alleen niet zo...) extra.
de laatste tijd bestel ik bij Gotron zoals maarten eerder al aanhaalde, enige nadeel is als je het zonder verzendkosten wil doen voor meer dan 100 euro moet bestellen. beneden dat bedrag is de verzendkost 7,5 euro. prima service daar
Bij mij zijn er al een aantal projectjes gesneuveld, omdat een projectje van laat ik zeggen €30 (Ali) naar €100 ging. Dan is het dus minder leuk aan het worden als hobbyist, want daar kan je bijna niet tegenop verdienen.
Een hobby mag geld kosten daar zijn we het denk ik wel over eens, maar om nog een rib af te staan aan de Europese staatskas (75% van de TARIC-toeslag) ... daar begin ik steeds meer kriebels van te krijgen.
Wat ik hier al lees is wat Europese regelgevers zien als 'een onbedoeld neveneffect', we gaan met ons allen opzoek naar leveranciers binnen Europa. Maar de regelgevers houden vol, dat dit nooit de bedoeling is geweest van deze nieuwe TARIC-code .... (Pinocchio).
Helaas is dit geen antwoord op je prangende vraag, maar denk dat de richting door een aantal al wel is gegeven .... toch maar binnen de EU zoeken .. en dan meer geld kwijt zijn ... alleen kan je vraag zijn, tot welke kosten is het nog 'leuk' en kan je je wederhelft (als je die hebt) uitleggen dat jouw projectje 5X duurder is dan gehoopt en dat biefstukje in de supermarkt een gehaktbal moet worden om geld over te houden.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."