maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zondag 16 augustus 2026 16:11:02 schreef eSe:
[...]Dit word nog steeds gedacht? Bestaat niet, er zijn geen "diode" ramen of glas. Als licht er in 1 richting door kan, dan kan het ook in de andere richting. Je kan het dempen met een spiegelende laag, maar da's ook in beide richtingen.
Wat men doet is de kamer met de verdachte hel verlichten, de spiegelende laag richting verdachte en de kamer van de meekijkers verduisteren.
Zo lijkt het 1 richtings verkeer te zijn.
Het glas is niet volledig symmetrisch opgebouwd voor zover ik weet, maar verlichting is wel een belangrijk onderdeel van het werkingsprincipe.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op zondag 16 augustus 2026 17:22:18 schreef nonius:
The Joo Janta 200 Super-Chromatic Peril Sensitive Sunglasses have been designed to help people develop a relaxed attitude to danger.
In de auto:
"Kijk uit, daar staat een boom!" Relaxte antwoord: "Welnee, dat lijkt alleen maar zo... 
Op zondag 16 augustus 2026 16:38:43 schreef RAAF12:
Bij de Mac blokkeert de telefoon als die via hun Wifi wordt afgerekend in de app van de McD. Hotels idd ook wel eens onveilige Wifi. Android geeft geen krimp maar iOS geeft dan een waarschuwing. Iets met een certificaat ofzo.
Vaak waardeer ik het beltegoed op in het buitenland voor wat extra data.
Ik heb Marwarebytes ook op de (android) telefoon , die meld zich wel als er iets geks is.
Soms wel een te snel, maar dat is beter dan te laat...
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op zondag 16 augustus 2026 16:11:02 schreef eSe:
Wat men doet is de kamer met de verdachte hel verlichten, de spiegelende laag richting verdachte en de kamer van de meekijkers verduisteren.
Precies! En dat is ook bij de collega van Arco zo geweest. Overdag met meer licht buiten dan binnen werkt het als een tierelier. Maar 's avonds, met het licht aan binnen, dan kan je ineens prima naar binnen kijken.
Op zondag 16 augustus 2026 16:38:43 schreef RAAF12:
Bij de Mac blokkeert de telefoon als die via hun Wifi wordt afgerekend in de app van de McD. Hotels idd ook wel eens onveilige Wifi. Android geeft geen krimp maar iOS geeft dan een waarschuwing. Iets met een certificaat ofzo.
Het loont de moeite om te weten wat er aan de hand kan zijn.
Er kunnen hier een aantal dingen aan de hand zijn.
* Worst case, zat je (met het IOS apparaaat) niet op de wifi van McD, maar op een AP van een random lul in het restaurant. Als die dan https verbindingen onderschept zonder geldig certificaat te kunnen tonen dan krijg je dit.
* Mogelijk nog erger als McD dat zelf doet. Maar met het moderne internet maakt dat hun "gratis wifi" dus compleet onbruikbaar. Ik verwacht het niet.
* Wat wel kan is dat McD wil dat je eerst op "accepteer de voorwaarden" moet clicken. Ze sturen je dan eerst naar Hun "accepteer de voorwaarden" plek, welke site je ook opvraagt. Dus als ik naar ING.nl ga, dan kom ik op "accepteren.McD.com" en die weet het certificaat van ING.nl dus niet. Maar ook als een betaal-app https://betalen.ing.nl probeert te bereiken gaat zoiets natuurlijk raar doen met die 'accepteren" stap er tussen. Het zou kunnen dat onder android automatisch op "OK" geclickt wordt, of op de een of andere manier (andere poort?) de verbinding niet herleid wordt naar de "accepteren" pagina.
En dat laatste is eigenlijk wat ik denk dat er aan de hand is. Een subtiel verschil zorgt er voor dat jij de waarschuwing onder android niet zag en niet dat android (het zou de betaal app moeten zijn!) die niet klaagt als de verbinding onderschept/afgeluisterd wordt.
[Bericht gewijzigd door rew op (65%)]
Zal het testen bij de Mac. Normaliter gooi ik hem van de Mc Wifi af omdat ik niet kan betalen aan de bank via de Mc app op de iPhone. De Android telefoon is reserve voor op reis.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op zondag 16 augustus 2026 14:02:02 schreef nonius:
[...]
Ik moet toch al verdraaid hoge nood hebben om daar binnen te gaan, de deur achter me op slot te doen en er *DAN* pas achter te komen dat er *TOCH* privacy is!
Ik heb altijd last van hoge nood (ik heb, volgens urologen, last van een 'luie' pisblaasspier).
Als ik 'moet' moet het binnen de 5-10 minuten gebeuren, zoniet vullen mijn ogen zich met tranen van de pijn.
Op zondag 16 augustus 2026 15:01:51 schreef KGE:
[...]
Dat je met de deur dicht toch kunt zien of het toilet bezet is of niet vermoed ik..
Onder andere...
En het is een leuke gimmick natuurlijk.
Inderdaad...
Op zondag 16 augustus 2026 14:38:21 schreef GJ_:
Ach, iedereen moet toch af en toe poepen? Ik heb wel meegemaakt dat iedereen op één grote bak zat te poepen, zelfs op vliegvelden, gezellig met z'n allen naast elkaar.
Zo openbaar in groep poepen zou me niet eens storen. 
Wat me wel stoort/stoorde zijn de 'Franse' WC's waar je min of meer achteruit geknield boven een soort douchebak met ruimte om je voeten te plaatsen moest poepen (meestal in onbemande parkeerruimtes langs Franse autowegen en oude restaurants/café's).
Zeer tof als je voorganger een diarhee had en niet gespoeld had, en je overal de spetters terugvindt... 
Ook de spoeling niet doortrekken vooraleer je weer rechtstaat en ruggelings tegen de WC-deur leunt om geen natte voeten te hebben...
(foto van internet)
Ja, die dingen ken ik ook wel.
Hoe ze op dat idee zijn gekomen om dat te maken...
In Brugge (BE) bij een sportvereniging hadden ze in de heren toilet een hele lange plasbak tegen de muur, daar sta je gewoon op een rij te pissen.
Maakt mijn allemaal niet uit verder.
Als je in bouw of renovatiepanden werkt is het niet ongewoon dat het plaatselijks "Scheythuys" gewoon een stinkende toilet is zonder deur.
En daar de keutel het ruime sop laten kiezen zonder deur maakt mij niets uit.
Wel altijd overal controleren of er wc papier aanwezig is...
Waar een topic over een AC voeding al toe kan leiden.. 
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op dinsdag 18 augustus 2026 18:46:07 schreef revado:
[...]
Waar een topic over een AC voeding al toe kan leiden..
Hahaha....