ik heb een accutje van 6.8V maar ik heb er geen lader bij weet iemand hoe ik zo'n lader kan maken en hoeveel het ongeveer gaat kosten ik heb al een voeding van 9 of 12V dus als het daarmee zou kunnen zou dat heel mooi zijn.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op ma 04-03-2002 12:56:00 schreef bart II:
ik heb een accutje van 6.8V maar ik heb er geen lader bij weet iemand hoe ik zo'n lader kan maken en hoeveel het ongeveer gaat kosten ik heb al een voeding van 9 of 12V dus als het daarmee zou kunnen zou dat heel mooi zijn.
1:meestal zijn accu's 6 volt nouja das niet erg
2:is het een gel accu of wat anders?
De spanning doet er eigenlijk niet zo toe.
De laadstroom is veel belangrijker.
Alsje een goede accu hebt moet dat er op staan.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op ma 04-03-2002 18:29:51 schreef Hugo Welther:
De spanning doet er eigenlijk niet zo toe.
De laadstroom is veel belangrijker.Alsje een goede accu hebt moet dat er op staan.
wat nog belangrijker is WAT voor accu het is
Heb je ook gelijk in.
NiCd, NiMh, lood(gel), Li-ion, etc., etc. Allemaal verschillende laadtechnieken.
Erik
Op ma 04-03-2002 18:53:34 schreef Hugo Welther:
Heb je ook gelijk in.
NiCd, NiMh, lood(gel), Li-ion, etc., etc. Allemaal verschillende laadtechnieken.
een normale eigenlijk NIET oplaadbare batterij is toch een NiMh batterij?
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op ma 04-03-2002 20:14:12 schreef Erik:
een normale eigenlijk NIET oplaadbare batterij is toch een NiMh batterij?
Nee. Dat zijn meestal alkaline batterijen. Een NiMh is wel degelijk een oplaadbare variant. Ze zijn wat duurder dan NiCd batterijen, maar hebben meer vermogen en hebben geen last van het "memory effect".
Marcel
Op ma 04-03-2002 23:15:40 schreef Marcel:
[...]
Nee. Dat zijn meestal alkaline batterijen. Een NiMh is wel degelijk een oplaadbare variant. Ze zijn wat duurder dan NiCd batterijen, maar hebben meer vermogen en hebben geen last van het "memory effect".
Marcel
Euhmmmmmmm, NiMh accu's krijgen wel degelijk een memory effect.
Treed niet snel op, maar NiMh accu's moet je 1 keer in de zoveel tijd (1 keer per week bij continu gebruik/opladen) geheel ontl;aden voordat je ze oplaad.
Dit bevordert de kwaliteit van de accu.
Gaat langer mee, duurt dus langer voordat deze leeg is.
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op di 05-03-2002 18:00:01 schreef Diamon:
Euhmmmmmmm, NiMh accu's krijgen wel degelijk een memory effect.
Treed niet snel op, maar NiMh accu's moet je 1 keer in de zoveel tijd (1 keer per week bij continu gebruik/opladen) geheel ontl;aden voordat je ze oplaad.
Dit bevordert de kwaliteit van de accu.
Gaat langer mee, duurt dus langer voordat deze leeg is.
Na aanleiding van je reactie ben ik eens wat meer informatie gaan zoeken en je hebt inderdaad gelijk. Wat vaak misleidend is (ook voor mij) is dat NiHm batterijen vaak worden aangeboden met daarbij het gegeven dat ze geen last zouden hebben van het memory effect. Ik heb daar verder nooit zo'n aandacht aan besteed en dat gewoon aangenomen.
Marcel
Erik
het gaat hier nou over heel wat anders als ik het zeggen mag bart vroeg om een lader maarja voor welke accu's want hij reageert ook niet zoveel meer
Hier kun je een PDF-je downloaden http://212.120.121.84/diamon/MC33340-D.zip
Dit is een NiCad lader, en een NiMh lader.
Deze werkt met een 3.25 V to 18 V werkspanning.
Erik
Op di 05-03-2002 21:14:10 schreef Diamon:
Hier kun je een PDF-je downloaden http://212.120.121.84/diamon/MC33340-D.zip
Dit is een NiCad lader, en een NiMh lader.
Deze werkt met een 3.25 V to 18 V werkspanning.
ey diamon effe een vraagie WAAR THE HELL haal jij zon snelle upload vandaan ik had 50kb per sec als je dat bij ons in leeuwarden wil hebben betaal je je scheel
Op di 05-03-2002 21:59:40 schreef Erik:
[...]
ey diamon effe een vraagie WAAR THE HELL haal jij zon snelle upload vandaan ik had 50kb per sec als je dat bij ons in leeuwarden wil hebben betaal je je scheel
Hehehehe, vriend van me draait een server.
Hij heeft @home, en woont in Limburg.
En t'sja, hij heeft idd een zeer snelle download, iets van 350Kb.
Maar ik heb een zeer trage up/donwload.
Maximaal 4Kb/sec.