Ik wil zo'n piepklein microfoontje zetten op dat microversterkertje van deze site, hoe heten deze microotjes, welke impedantie hebben die dingen, zijn die duur?

Op 1 februari 2003 18:03:06 schreef Mathijs Cremers:
Ik wil zo'n piepklein microfoontje zetten op dat microversterkertje van deze site ...

De 'microfoon versterker' of de 'microfoonvoorversterker'

... hoe heten deze microotjes, welke impedantie hebben die dingen, zijn die duur?

- Electret microfoons
- ± 600KOhm
- ± EUR 3,50

Let wel op dat deze microfoon-elementjes een voedingsspanning nodig hebben. Beide schakelingen voorzien daar niet in. Je kunt dat doen door een 4K7 weerstand van de voedingsspanning naar het element te verbinden en vanaf dat punt met een scheidingscondensator naar het versterkercircuit.

Waarom open je trouwens een nieuw topic?

normaal gaat dat ook zonder, niet?

Op 9 februari 2003 16:29:35 schreef Mathijs Cremers:
normaal gaat dat ook zonder, niet?

kent misschien iemand anders een electret-microversterkertje, je mag mij dat altijd eens sturen op mathijscremers@hotmail.com

Op 1 februari 2003 19:31:47 schreef Carel M.:

[...]

De 'microfoon versterker' of de 'microfoonvoorversterker'

[...]

- Electret microfoons
- ± 600KOhm
- ± EUR 3,50

Let wel op dat deze microfoon-elementjes een voedingsspanning nodig hebben. Beide schakelingen voorzien daar niet in. Je kunt dat doen door een 4K7 weerstand van de voedingsspanning naar het element te verbinden en vanaf dat punt met een scheidingscondensator naar het versterkercircuit.

Waarom open je trouwens een nieuw topic?

trouwens, carel, fantastische hobby heb gij, misschien komen we elkaar binnenkort wel eens tegen op de band

Op 9 februari 2003 16:34:55 schreef Mathijs Cremers:
.. misschien komen we elkaar binnenkort wel eens tegen op de band

Op welke band Mathijs en onder welke call.

Op 9 februari 2003 17:48:25 schreef Carel M.:

[...]

Op welke band Mathijs en onder welke call.

da kan misschien nog effe duren, ben een cursus aant volgen en in maart ga ik een kans wagen op het examen