@Mr soldeer
Leuk spinnewebje!

@Iedereen!

Even een vreemd idee opgooien!
Ik zat laatst in een krantje van Conrad te spitten.
Ik kwam toen aan bij een Licht orgel,
Misschien vat je hem nu wel?
In plaats van een modulator een licht orgel?
Is dit een dom idee?

Rob007.

Goede morgen,
ff nog wegens de trimmers:

http://www.dateihosting.de/upload/toxegise.jpg

Zijn deze uit de oude buisradios. Met zon radio heb je dan ook de andere onderdelen.

Geen oude buisradio? www.ebay.de

Andre

@Profisender: Hallo André, op het schema van Jack Donio, welke Bertrix wil nabouwen, hebben deze metalen trimmers geen nut, aangezien de capaciteit te laag is. Hij zal echt moeten kijken naar 3 (grote) afstemcondensators. Moet op zich ook geen probleem zijn. In "normale" radio's vindt je ze ook wel terug. Vaak bestaan ze uit 2 gedeelten. Voor een capaciteit van ongeveer 200 tot 250 Pf gebruik je dan de helft. Voor de gehele capaciteit van 400 tot 500 Pf sluit je beiden (parallel) aan...

@ROB007: Te lang in het HF gezeten? Een lichtorgel als modulator? Tja... de donkere dagen voor Kerst... *zucht*

een lichtorgen ... omg dus als je op je modulator licht, dan wordt er een andere frequentie op je draaggolf gemoduleerd ... hmmm mss leuk om te maken, maar euh, toepassing, nut ?

ofwel snap ik je voorstel niet rob ...

ja leuk spinnetje he ... eerst moet ik m'n kamer uitmesten (ga effe een foto van de ravage posten - niet schrikken)

wie zijn er nu allemaal on air? op 6319 hoor ik jaren 30 muziek ofzo EDIT: blackbird, en op 6305khz radio underground international.
edit2: 6295, omroep of piraat? hij overstuurt mijn radio! magic am ofzo. hij is uit amsterdam edit3 : link werkt niet

[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]

dat moet magicam.tk zijn zit trouwens hier op 6300,condities zijn niet zo goed denk ik erg veel storing hier

bijna onderaan deze pagina wat kiekjes van de ravage :P

http://www.circuitsonline.nl/forum/view/message/314479

m'n zenderspinnetje ligt daar op de werkttafel ...

en nu verder opruimen dus ... morgen weer school

Leuke werkruimte, Mr. Soldeer. Alleen dat behang, hé?

Op 6 november 2005 11:21:46 schreef Hans de Swan:
Leuke werkruimte, Mr. Soldeer. Alleen dat behang, hé?

LOL nja we wonen er nog maar 3 jaar ... oude hoeve, veel plaats, veel werk ... daar komt verandering in !!! nieuwe venster zitten er al :D

Nee denk voor de lol nu eens mee?
Je hebt toch van die lichtorgels die
op de ritme van het geluid licht aansturen?
Waarom is dit zo een raar idee dan?
Of je nu een modulator hebt of een licht orgel
Ze doen tocht het zelfde?

Rob007.

Op 6 november 2005 15:29:12 schreef rob007:
Nee denk voor de lol nu eens mee?
Je hebt toch van die lichtorgels die
op de ritme van het geluid licht aansturen?
Waarom is dit zo een raar idee dan?
Of je nu een modulator hebt of een licht orgel
Ze doen tocht het zelfde?

Rob007.

Robbie , waar zit je nou, ben je nou met lichtorgels bezig ?... zitten op dit moment te rapporten op 6278

een lichtorgel schakelt de lampen aan of uit met een thyristor ofzo, hij versterkt niets dus het lijkt me dat ie niet als modulator kan worden gebruikt...

Even een megapost maken, had een familiefeestje :P
@Mr. Soldeer: Dank u!

Op 5 november 2005 01:11:48 schreef rob007:
@Henry
Zit met nieuwe PC ook MSN nog niet helemaal goed,
Kan nog geen post sturen met hotmail ff geduld kom er aan!
Wat ga je doen @Henry? Hou je het heel en ga je verder?

Ik heb je nummer nu.
Ik ga dit optekenen en slopen, eerst nog wat tips van Rd12tf toepassen. :)
Daarna verder rommelen met balanstrappen, andere fets, meer spanning, meer drive, meer uitgangsvermogen etc.

Op 5 november 2005 10:13:12 schreef rob007:
@Henry heb jij jezelf tijdens het zenden ook IRF510genoemd?

Er staat:
3935,1 IRF 510 17.10 34433 G,E "radio star",2 hl's,eisenach,3 op's

Als dat zo is heb jij dan ook op 7MHZ zitten zenden?

Nee hoor, dat ben ik niet.

Op 5 november 2005 12:38:28 schreef Mr Soldeer:
wie "Nederlands sprekend" zit er op ongeveer 6200 kHz (slechte schaal !!!) trance/dance, techno te draaien ??? het is bijna een live fuif !!!
[...]

Je kan je schaal ijken aan de hand van bekende zenders, of een lijstje maken: 6200=5910
En zo aan je andere reacties te zien zit je gewoon te laag in frequentie. :)
Mbv je oscillator en freqmeter/scoop kan je ook je schaal ijken.

Op 5 november 2005 12:59:04 schreef Hans de Swan:
@HENRY: Ik verwacht nog wel het schema en foto's van jouw transmitter op dit forum te zien...???

Natuurlijk. Coming soon!

Op 5 november 2005 14:16:28 schreef Mr Soldeer:
niks nederlands te vinden, hier zit de band dicht met duitsers ... mss rond 17:00 meer kans

Na 17:00 heel weinig kans. Veel te veel rotzooi en omroepzenders die 's avonds opkomen vooral nu het snel donker wordt.

Op 5 november 2005 21:07:54 schreef MRF-Technoligy:
@ allen
Hallo een ieder op 12 November is er een radio-onderdelen markt In de hallen van het bloemenveilingcomplex.
Deze markt wordt georganiseerd door de radio amateurs club uit Assen en werd vroeger ook gehouden in Assen.
En de laatste jaren in De bloemenveiling in Eelde.
MRF

Aanwezig! Meeting?

LOL @Rob: lichtorgel? ;)

Op 6 november 2005 17:30:12 schreef ledlover:
een lichtorgel schakelt de lampen aan of uit met een thyristor ofzo, hij versterkt niets dus het lijkt me dat ie niet als modulator kan worden gebruikt...

kan die ook ledjes aan en uit schakelen....!

@ Mr Soldeer \ allen

Bedankt voor je foto. Ik ben nu begonnen met een buffertrap erachter te plaatsen volgens jouw schema (Alleen bij oscillator dus: cee over spoel 200 pF en over collector emitter 470 Pf)(Vpp sinus op emitter 0.4V). Na mijn oscillator staat er op je schema een cee van 100 pF naar je buffertrap. Ik heb daar al wat mee geexperimenteerd met verschillende waardes (tussen 12 pF en 471 pF) maar mijn resultaat blijft hetzelfde:
http://users.telenet.be/Rip7/M4100146.JPG
Alleen de amplitude verschilt wat. Enig idee wat ik nog kan proberen ?

Is anders wel leuk zo wat klooien met hf ;)

Ja ik ga wel naar de radio-onderdelenmarkt op 12 November.
Effe wat neuzen en een bakkie doen.

om "meer amplitude" uit je versterkertrap je te krijgen, moet je de basisweerstand van de tor lager maken... dus meer basisstroom, mss ook groter maken, mss zit ie al in verzadiging.

@WESTCOAST: Heb je vandaag uitstekend ontvangen, vincent. In ut kolde noord'n van ut land. Waar zit-die Optimod eigenlijk, want die was werkelijk snoeihard in deze lokatie!
@IEDEREEN: Het weekend zit er weer op... Komende week weer aan het werk incl. hotel in Boskoop... Ben benieuwd wat ik het volgende weekend te zien krijg op de KG-UITDAGING!!!

@ORN

Ik heb nog wel gekeken naar een enkele EM80 maar helaas wel heb ik nog een aantal EM84 ers, Ik heb een mee genomen John voor je. Het is niet wat je vroeg maar kan met een kleine mod. ook gebruikt worden bij een EM84 ligt pin 3 an massa i.p.v. pin 2 thats all.

MRF gaat wel naar de onderdelenmarkt op 12 Nov.

Op 7 november 2005 19:22:12 schreef MRF-Technoligy:
@ORN

Ik heb nog wel gekeken naar een enkele EM80 maar helaas wel heb ik nog een aantal EM84 ers, Ik heb een mee genomen John voor je. Het is niet wat je vroeg maar kan met een kleine mod. ook gebruikt worden bij een EM84 ligt pin 3 an massa i.p.v. pin 2 thats all.

MRF gaat wel naar de onderdelenmarkt op 12 Nov.

Bedankt, maar is voor een kennis, en die wil z'n radio graag orgineel houden, Had het al voorgesteld met een EM84. Maar Hans had er nog een, en Vincent zou ook even vragen aan een kennis die had nog nieuwe liggen.
Denk dat ik er wel aan kom zo.

@Allemaal!
Ik blijf er gewoon op door drammen!
Een licht orgel is een apparaat die lampen laat dansen
op de maat van de muziek! (dus watt doet ie dan eigenlijk?)
En Watt doet een modulator?

@WestCoast? 12 november
Shit das wel heel erg ver weg zeg!

@Hans – Boskoop
Je zit dichtbij man!

@Henry Bellen Bellen Bellen!!!
EN!!! Schema schema schema!!!
Eerlijk zullen we alles (kennis) delen ik een beetje meer dan JIJ!
Delen delen delen

Rob007.

Op 6 november 2005 21:25:37 schreef Hans de Swan:
...... Waar zit-die Optimod eigenlijk, want die was werkelijk snoeihard in deze lokatie!

Tja dat is nog de vraag, maar een stukje uit zijn QSL die hij verstuurd:
At the moment due to official restrictions only a very low antenna can be used. The power fed into the antenna is about 800 watts. The transmitter that is mostly used consists of a PLL driving stage containing 10 IC's, 6 transistors and 2 tubes and a power amplifier containing a single power tube. The so-called modulator for audio amplification is built around 4 current-driven triodes in push-pull. All the equipment (including test- and receiving equipment) is home made. This equipment is capable of covering all frequencies between 1.2 and 9.9 Mhz. Mostly however the 76 and 48 meter bands are used.

Lichtorgel schakelt aan en uit. Vandaar het geknetter als de ontstoring niet goed is. Dat wordt moeilijk als modulatie gebruiken.

@Rob: tring!