Hallo forum bezoekers

Op school heb ik de opdracht een project te maken
Dit moet natuurlijk een elektro technisch project zijn.
Heeft iemand een idee?

Waar wil je beginnen? Electro-technisch kan beginnen met het maken van een electrische cell met scheikunde tot programmeren van processoren voor een "school robot" Wat zijn je eigen idee-en?

Iets met een Uc kan ik aanraden PIC of AVR wat jij wil... De mogenlijkheden zijn vrijwel eindeloos.

ik zat ook wat meer te denken richting de robot maar moet niet een al te grote opdracht zijn want moet met 8 weken af

je zou dmw een uC een kleine robot maken of je maakt een schameling voor een analoge robot, die bijv op licht, magneten of geluid reageert.

de uC is duurder, maar wel veel leuker om iets mee te doen.

waar kan ik wat info over die robots vinden dan

Ik weet dan microchip een pakket heeft dat special voor dit soort ideen is. Een collega is hoofd van een secundaire school hier en heeft best veel hulp van microchip gehad. Ik weet niet of dat alleen in Engeland het geval is, ik denk het niet. Neus is rond op hun website http://www.microchip.com/ en kijk om je wat klaargespeelt kan krijgen. (desnoods met de hulp van je leraar)

Veel succes

kijk, dit kan natuurlijk niet., toen ik nog een oobje was op CO snapte ik hier ook helemaal niks van. ik denk dat de topicstarter er evenmin wat van begrijpt. zoek eerst eens wat tutorials over elektronica of lees een boek. en probeer dan die robot eens: ik raad aan: Het elektronica boek zonder titel, een goed boek waar ook nog eens leuke projecten in staan (zie bieb)

Ik zou voor de BOEbot gaan. Is simpel en veel over te vinden. google maar eens

Da fripster

8 weken zijn zo maar om, hou het simpel.