Een echte die-hard (zoals ik) pakt het vloeibare soldeer met zn handen weg...
Dit topic is gesloten
Een echte die-hard (zoals ik) pakt het vloeibare soldeer met zn handen weg...
ik zie morgen al die berichten al voor me van zatte co leden die in de sneeuw op hun bek zijn gegaan
Op 25 november 2005 15:11:24 schreef MAH:...ik weet niet of hij hier in staat, verhaal van iemand anders: moesten een rookmachine repareren(voor podium enzo) en testen hem door hem uit het raam te laten blazen. vervolgens belde iemand de brandweer om te vertellen dat er brand was. rekening was vor de beller. die moet zeker weten dat er brand is en werd het gezien als vals alarm...
Heb ik een paar jaar terug in Heerenveen meegemaakt!
Door een Blikseminslag op de KPNtoren zat half Heerenveen zonder Telefoon. (van de andere helft hadden een groot deel Priority van UPC )
Maar alle lijnen van bedrijven lagen plat. Incl de (brand-)beveiligings meldingen. De politie patroulleerde natuurlijk wel meer in de binnenstad omdat ook inbraken niet gedetecteerd werden.
Enfin. Bij de Belcompany in Heerenveen werd waarschijnlijk de langdurige afwezigheid van een werkende telefoonlijn gezien als een inbraak (??) waardoor de ruimte in een paar seconden volgepompt met rook! (wat de dief niet ziet, pakt ie niet)
De melding van een inbraak werd niet gemeld omdat de telefoonlijn eruit lag Maar de Zwaailamp deed het wel erg goed! En ook de oplettende Burger die schuil gaat onder de naam Fantomaz zag de lamp, zag de rook binnen, en heeft wijslijk 112 gebeld. En sensatiegericht als de eerzame burger is, heeft hij keurig gewacht op de politie en vervolgens de Brandweer. Totdat de straat (!) afgezet werd en de brandweer de boel openbrak(!!)
Eeehhh Wie gaat dat betalen??. Nou ikke niet! ik zag rook en een wijs man zei ooit:"waar rook is is vuur"
Zo hebben ze bij ons eens een bandit(rookmachine alarm) op scherp gezet vlak voor de schoonmaker kwam.
die dingen produceren in luttele seconden zoveel rook dat de uitgang van een 4x4m kantoor dus niet meer gevonden kan worden je ziet zelfs je eigen handen niet meer.
geweldig effect je bent direct compleet de weg kwijt.
wat je niet ziet neem je niet mee nee zelfd de uitgang vinden is al een hele toer.
Tja, zwaailicht en een winkel vol met rook - dan kun je weinig anders denken dan brand lijkt me
rekening was vor de beller. die moet zeker weten dat er brand is en werd het gezien als vals alarm...
Handige actie om hem de rekening te presenteren zeg, die belt dus nooit meer de brandweer ook al komen de bewoners in lichterlaaie ergens een pand uit.
een keer was er opendag bij mij op school. En raadt eens wie de groep acht kindertjes mag begeleiden met solderen. Ik dacht ik ben slim en doe een demostratie hoe je een soldeerbout NIET vast pakt met een soldeerbout die uit staat.
Maar een klasgenoot van moest nog even snel wat solderen net voor het begin, 3 keer raden welke soldeerbout hij gebruikte en vergeten was uit te zetten. Maar de kindertjes hebben daarna heel goed op gelet dat ze de soldeerbout aan de goede kant beet pakten.
Op 26 november 2005 00:05:33 schreef Ben_:
Handige actie om hem de rekening te presenteren zeg, die belt dus nooit meer de brandweer ook al komen de bewoners in lichterlaaie ergens een pand uit.
We hebben hier eens een brand gehad waarbij iedereen dacht dat iemand anders de brandweer wel gebeld zou hebben. Niet dus... ca 10 kostbare minuten verloren...
En daarmee een groot deel van de Scheer en Foppen. (die later op een nieuwe locatie weer uitgefikt is.)
Op 26 november 2005 00:10:02 schreef jcg:
een keer was er opendag bij mij op school. En raadt eens wie de groep acht kindertjes mag begeleiden met solderen. Ik dacht ik ben slim en doe een demostratie hoe je een soldeerbout NIET vast pakt met een soldeerbout die uit staat.Maar een klasgenoot van moest nog even snel wat solderen net voor het begin, 3 keer raden welke soldeerbout hij gebruikte en vergeten was uit te zetten. Maar de kindertjes hebben daarna heel goed op gelet dat ze de soldeerbout aan de goede kant beet pakten.
LOL.
Ik heb bij de Megafestatie in Utrecht eens geholpen bij defensie. Ik zat bij de verbindingsdienst en mijn burgerleraren gaven voorlichting over de leermogelijkheden in de electronica in het leger en zo...
Ik mocht ook van die scholieren helpen met zo'n printje solderen met een paar leds die uiteindelijk moesten gaan knipperen.
Op het printje stond het logo van de verbindingsdienst.
Nu vond ik het wel stoer de ledjes in mijn eigen baret te prikken, met de print en de batterij in de baret.
Was zeker een publiekstrekker... Behalve bij de (militaire)organisatie. Die vonden het maar onzin en van hun mocht het niet. Tot mijn leraren in discussie gingen met die lui. Uiteindelijk mocht het wel binnen een bepaald gebied.
zo wordt dus maar weer bevestigd dat veel mensen helemaal geen gevoel voor humor hebben. (vaak zijn dat de heren in het zward met stropdassen overgens )
tja... het leger he.. defensie en van die ministeries die we best kunnen missen.
en vriend van me is marinier en is net terug van 2 maanden betaalde wintersport in noorwegen.
nou, missen lijkt me een beetje ver gaan ze horen ons natuurlijk wel te beschermen enzo. liever geen discussie over wat ze wel doen en wat ze niet doen, maar een cursus 'gevoel voor humor' kan bij sommige mensen geen kwaad. eens kijken of de loi ofzo dat ook aanbied:P
***ik zei nog, geen discussie over die lui!!***
Op 26 november 2005 13:02:30 schreef MAH:
nou, missen lijkt me een beetje ver gaan ze horen ons natuurlijk wel te beschermen enzo. liever geen discussie over wat ze wel doen en wat ze niet doen, maar een cursus 'gevoel voor humor' kan bij sommige mensen geen kwaad. eens kijken of de loi ofzo dat ook aanbied:P
beschermen voor wie???
Op 26 november 2005 20:57:59 schreef Antoine:
Voor al die vermeende terroristen..... dus.....
voor terroristen kun je je niet verdedigen.. is gewoon een kwestie van pech of geluk hebben. zonder leger val je ook geen mensen lastig en ben je geen bedreiging voor wat dan ook
Op 26 november 2005 20:48:56 schreef Jan klaasen:
[...]beschermen voor wie???
Hoe had het er uit gezien als ze er niet geweest waren????
Begin nou niet defensie af te zeiken want daar heb ik wel mijn papiertjes gehaald.
Ik ben met wisselend plezier 5 jaar beroeps geweest en heb mijn tijd over het algemeen nuttig weten te besteden.
Wat dat baret verhaal betreft, kan ik die defensieorganisatie geen ongelijk geven. Je bent daar wel om een stukje representativiteit weg te zetten. Dan kun je niet aankomen met van die Funnies...
Persoonlijk stond ik ook wel achter die mening van de leiding, maar een beetje humor uitten moet zeker kunnen tijdens zulke dagen.
[Bericht gewijzigd door Fantomaz op zaterdag 26 november 2005 23:00:43
Ik heb een keertje een blw96 zo heet gekregen dat de bovenkant van de tor eraf vloog tegen me lamp zo dat de lamp ook kapot was gegaan, dom natuurlijk als je geen fan aanzet. !!
Verder een paar keer me vinger gebrand omdat de spoeltjes heet worden in een eindtrap, en toch even voelen auww das heet. en ook keertje 4 dagen met 2n2219 in me duim gelopen.
Wat ik nog wel wil vertellen maak geen aarde van een buizen zender aan je bed ! die van ijzer is. Een kennis van mij heeft het zelf ondervonden en vond het geen strake actie was van mij !!
Is dit eigelijk geen leedvermaak.
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak
Op 29 november 2005 15:49:27 schreef Counter:
Is dit eigelijk geen leedvermaak.
Echt wel
kom op waar zijn de andere verhalen
leuk leed vermaak
Op 2 december 2005 13:25:59 schreef Counter:
kom op waar zijn de andere verhalen
leuk leed vermaak
Lees de vorige 14 paginatjes is:P
Overleden
volgens mij zijn deze nog niet geweest.....
-als klein jongetje vond ik tl-starters wel tof!, stekkertje eraan en in het stopcontact....hmmmm anders....
nu flitst ie maar 1x..
-geluidskaart verlengen met een stekker omdat je geen kroonsteentje hebt.... kleine broertjes die onder je bed neuzen en dan gevonden stekkers in het stopcontact steken...computer werkte nog!!!
-in een boerderij wonen en voor een feestje krachtstroom zonder nul gebruiken(ouderwetse aansluiting?). De nul werd uit een 'gewoon' stopcontact gehaald......voor de zekerheid maar de fase van dat stopcontact uitschakelen in de meterkast....protesterende dimmers met foutmeldingen negeren en roboscans aansluiten....gaaf roboscans met ingebouwde rookmachine!!! (de meterkast schakelt dus ook de nul.....)
-buizenversterker maken zonder wat van voedingen te weten...buizenversterker testen .... buizen eruit en aan de kant zetten voor de volgende dag....tijdens het dragen de voedingselko aan raken (385v/150uf) en je nieuwe project door de kamer gooien!!! wiehieee... gelukkig zijn rvs en trafo's niet zo snel stuk!
- prutsen met een oude voedingstrafo, zonder zekering (jongejongejonge...) en de ontblote 230v tegen elkaar leggen...groene vonken regen en het huis donker....
- op m'n werk: een 125A kabel belastten met 124A aan 'zwaar' licht (39kw lampen) en erachter komen dat de kabel iets te dun is uitgevoerd....stinken...plofgeluiden!! en pluimen rook gelukkig waren we op tijd bij de hoofdschakelaar
- een versterkerrack van 138kg aanzien voor een speaker...versterkerrack naar voren trekken en deze besluit naar links te gaan terwijl je vingers er nog tussen zitten...
Op 29 november 2005 15:49:27 schreef Counter:
Nou okee dan, onder dat kopje dan.
Tijdens mijn laatse studiejaar hadden we een praktikum analoge techniek, (was helaas weinig praktisch aan, maarja) waarbij we aan diverse analoge schakelingen moesten rekenen (wien-brug oscillator met op-ampje, sallen&key laagdoorlaatfilter (ook met op-ampje), schmitt-trigger schakeling (met torren). Eea. moest dan ook in Pspice gesimuleerd worden om aan te tonen dat de schakelingen werkten.
Onze begelijder (nee, die ij is geen spelfout) had het er nogal moeilijk mee, en ik kwam natuurlijk met vragen waarop hij geen antwoord wist. (was iemand uit de energietechniek, zo eentje waarbij 100Hz hoogfrequent is) Dus mijn vragen voorgelegd aan een van de docenten, die kon me WEL helpen, en dus had ik de berekening van de eerste schakeling in een half uurtje voor elkaar. Daarna in Pspice ingeklopt, gesimuleerd en werkte. Opdracht 1 afgevinkt. Nou had ik de mogelijkheid om naar huis te gaan (zou iedere andere student ws. gedaan hebben), maar nee, ik vroeg om de volgende opgave. Die ik ook in tijd van een uurtje uitgevoerd had. De begelijder vond dat ik wel erg snel was en wilde me de laatste opdracht liever een week later geven, omdat ik anders wel heel snel klaar was. (er waren 6 middagen ingeroosterd voor 3 opdrachten/opgaven)
Ja, toen werd er door de begelijder geroepen, "als er vragen zijn, DC2PCC kan jullie helpen." Vervolgens droop de begelijder af en kreeg ik het vragenvuur
De week erop werd me gezegd dat ik ook wel wat anders mocht doen, en niet per-se hier hoefde te zijn.
De 3e week was de rest alweer bijgelopen en gingen we gemeenschappelijk met opgave 3 van start. (de anderen werkten in groepjes van 2, maar daar we een oneven aantal praktikanten waren, mocht ik bij uitzondering alleen werken.) Na een half uurtje opgave 3 uitgerekend, en gesimuleerd, nu moest DIE schakeling opgebouwd worden. Dat had ik dus ook als eerste voor elkaar, geheel getest en klaar. Een andere groep had *iets* fout gedaan, waardoor hun schakeling een transistorenvernietiger was geworden, en daar kwamen ze na de 12e tor geschoten te hebben achter. (toen waren er dus geen goede torren meer behalve die in MIJN schakeling, en die van een derde groepje.)
Het vierde groepje wilde beginnen met de opbouw van de schakeling en de beglijder zei, neem de torren van DC2PCC maar, omdat ik toch mijn schakeling aan het afbreken was. Zij wilden mijn hele schakeling hebben, want dan waren ze sneller klaar. hmm, er lagen toen een 1k en een 10k weerstandje naast, of ik die effe terug wilde zetten. Natuurlijk deed ik dat, maar dan wel verkeerdom, dus 10k op de plek van de 1k etc. Nou waren die lui van het type, beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen, dus die kwam het goed uit dat ze een komplete, 'werkende' schakeling in de hand gedrukt kregen. (de begelijder had niet gezien dat ze mijn schakeling hadden gekregen)
De schakeling deed het bijna perfect, bij stijgende ingangsspanning klapte de uitgang precies om daar waar ze het 'berekend' hadden, maar bij dalende spanning bleef het ding staan en klapte niet terug (tot de voedingsspanning eraf gehaal werd). Dus werd nog maar eens gesimuleerd, ook de berekeningen werden erbij gehaald, en men snapte er niks van. De begelijder ging het schema na aan de hand van de opgebouwde schakeling en kon ook geen 'fout' vinden. Dus maar weer meten en proberen, nee het werkt echt niet.
(de Heren konden natuurlijk NIET toegeven dat ze mijn schakeling hadden gebruikt om niet door de mand te vallen)
Dus werd aan het einde van de 3e middag de schakeling in de kast gelegd om er de 4e week aan verder te meten.
de 4e week is besteed om alle spanningen op elk knooppunt uit te rekenen en uit te meten, bij diverse ingangsspanningen. Alles klopte, behalve dan als de ingangsspanning onder de onderste schakeldrempel zakte nadat de uitgang omgeklapt was.
Ik hoefde niet meer op te draven, omdat ik alles al klaar had. Ik bleef dus ook op afstand.
In week 5 werd de gehele schakeling uit elkaar gehaald en weer opgebouwd (nu waren de weerstanden nog steeds verkeerd, omdat ze ze opzijgelegd hadden en niet de waardes GECONTROLEERD met een ohmmeter.) Kleurcodes lezen is moeilijk , zeker als de rode en oranje ring onder de TL-bak bijna niet te onderscheiden zijn.
In week 6 alles weer uit elkaar gehaald, twijfel aan de transistoren, waren alle ok. twijfel aan de weerstanden, dus nu WEL de ohmmeter gepakt en gemeten en jawel, eindelijk na 3 weken ploeteren deed de schakeling het en konden ze naar huis.
De heren kwamen nog wel even verhaal halen bij mij, omdat ze dachten dat ik het opzettelijk had gedaan (nee, natuurlijk niet, wat, was het mijn fout ?? nee toch zeker, volgende keer dan toch maar liever zelf alles nalopen als je dat vermoedt !)
Naderhand bleek de begeleider het wel degelijk in de gaten gehad te hebben en had het spelletje gewoon meegespeeld. Hij vond het eigenlijk ook wel een hele goede, omdat die figuren meerdere lui een doorn in het oog waren. (Die begeleider heeft het me later op de diploma-uitreiking in de 'wandelgangen' nog eens daarop aangesproken, en we hebben er beide nog om in een deuk gelegen.)
He Jossie14 ik heb ze gelezen daarom juis nog meer !! hahaahahah ..
Volgende actie:
zender afregelen met een schoefendraaier omdat me ik me trimsleutel weer eens zoek was. Gevolg sluiting maken eindtransistor( bly87 ) naar de kloten!!
volgende actie:
midden inde nacht zitten solderen.
terwel ik zit de klooien valt een weerstandje op de grond
die ik uitendelijk moest hebben voor me schakeling.
De stoel naar achteren en duiken naar de grond aaaaauwwwwwwwwwwwwwwwwwww lig je hier zo STOM weerstandje en nooit meer weg spingen en zeker niet in me pink terecht komen
:):)
Hier was vroeger een soortgelijk topic over:D Als je zoekt op 'aauw' en 'aaah' en 'pijn' kom je al een heel eind:P
Dit topic is nog een beetje actief !!
We kunnen een nieuw topic openen met de naam
How to Do onderdelen verkl&*^*&^&*en !!!
Dit topic is gesloten