An apology to all..........and a request.

Of dat je aan kan geven waar je ervaring mee hebt, en dat je aan de hand daarvan een aantal punten krijgt toegekend?

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

:)

ach waar zouden we zijn in een wereld zonder humor? beetje lol op zijn tijd kan geen kwaad:p

je moet alles nie zo persoonlijk nemen, that's all:)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 29 november 2005 22:05:46 schreef KT88:
[...]
Het moet ook ergens staan waar de gebruiker zelf het kan wijzigen, stel dat je hier in 2005 als newbie begint en in 2010 een soort van Free_Electron bent, dan staat er nog steeds "newbie" bij je naam.... :-)[...]

Dat zou hem trouwens nu nog goed staan. :) :) :)

@KT88 ... eerlijk gezegd. Het was mij nog niet opgevallen.
Moest je daar zelf niet over begonnen zijn dan zou ik daar zelfs niet aan gedacht hebben.
Een strenge leermeester blijft het langst bij ;) en zo iemand is hier soms nodig..dat is leiding geven!

LDmicro user.

[offtopic]

ik wist geen topic om dit te posten, en een nieuwe aanmaken vind ik iets te. Wie gaat er een keer een buizen zakradio bouwen? Of MP3 speler(is alleen wat moeilijker)

dat was ik weer met een apart idee
[offtopic]

-

Op 30 november 2005 19:01:42 schreef Ganzz:
[offtopic]
Of MP3 speler(is alleen wat moeilijker)
[offtopic]

Er zijn al andere voor u gepasseerd (weet de site niet meer .. was wel uber coowl)

[Bericht gewijzigd door jossie op woensdag 30 november 2005 20:50:52

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 30 november 2005 17:36:18 schreef MGP:
[...]
Dat zou hem trouwens nu nog goed staan. :) :) :)

@KT88 ... eerlijk gezegd. Het was mij nog niet opgevallen.
Moest je daar zelf niet over begonnen zijn dan zou ik daar zelfs niet aan gedacht hebben.
Een strenge leermeester blijft het langst bij ;) en zo iemand is hier soms nodig..dat is leiding geven!

ja absoluut. ik wil dat er newbie ,noob of groentje komt bij te staan bij mij. Coool en stuff.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 30 november 2005 17:36:18 schreef MGP:
Een strenge leermeester blijft het langst bij ;) en zo iemand is hier soms nodig..dat is leiding geven!

Een voormalig mentor van mij was heel goed in het afbranden.
Bij de minste misconceptie schopte hij je keihard onderuit.
Streng maar zeer geduldig, ik heb nooit meer een leermeester gehad die zo goed en geduldig iets kon uitleggen.
Ik vond het een groot voorrecht om door zo'n iemand onderwezen te worden.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
KT88

Overleden

Op 30 november 2005 21:33:22 schreef Xenobinol:
Een voormalig mentor van mij was heel goed in het afbranden.
Bij de minste misconceptie schopte hij je keihard onderuit.
Streng maar zeer geduldig, ik heb nooit meer een leermeester gehad die zo goed en geduldig iets kon uitleggen.
Ik vond het een groot voorrecht om door zo'n iemand onderwezen te worden.

Alles goed en wel, maar vergeet niet dat het voor de meesten hier gewoon een hobby is, en geen werk of school (alhoewel....)
Afbranden kan heel goed een functie hebben, maar om een newbie nu bijkans in janken te laten uitbarsten omdat hij even niet snel genoeg begrijpt hoe hij een LEDje aan moet sluiten?

Daarbij komt dat ik vond dat ik voor mijzelf en grens had overschreden.
Dat anderen daar minder moeite mee hebben, is mooi, maar ik wil mijzelf wel nog kunnen aankijken in de spiegel.

Verder hoop ik inderdaad dat hetgeen ik probeer over te brengen, ook inderdaad overkomt.
Men zegt dat dat in het algemeen goed lukt, en dat is ook mijn doelstelling.

Genoeg daarover.
Als dit topic leidt tot het aanmaken en plaatsen van diverse beginners artikeltjes, dan heeft het zijn doel toch wel gehad.

ik ben een zeer geduldig mens, behalve als men arrogant tegen me doet...:-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 29 november 2005 22:17:13 schreef free_electron:

Horowitz en Hill Rule ! dat moest verplichte lectuur worden voor iedereen die electronica studdert.

I know, I know, ik heb de originele grijze hardcover en natuurlijk de nederlandse vertaling deel I t/m V :-P
Deel I heb ik zelfs dubbel, 1 voor thuis en 1 voor op het werk :-D
Overigens vindt ik de engels talige editie veel fijner om te lezen, dat komt vast omdat zo'n beetje alle technische lectuur die ik gelezen heb in het engels is.
Deze versie kocht ik van een student die de electronica niet meer zag zitten, voor slechts 26 euries :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 30 november 2005 21:40:20 schreef KT88:
Afbranden kan heel goed een functie hebben, maar om een newbie nu bijkans in janken te laten uitbarsten omdat hij even niet snel genoeg begrijpt hoe hij een LEDje aan moet sluiten?

Zo was hij ook niet tegen iedereen, enkel tegen die mensen waarvan hij wist dat ze het vak wilde leren en daar ook wel wat voor over hadden.
Voor veel dingen geldt gewoon dat een zachte heelmeester, stinkende wonden maakt.
Maar voor diegene die slechts een pleister op een wondje willen plakken moet je inderdaad een uitzondering maken.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand