Zo, vandaag in Doorn geweest voor de kwartaalse NHVR meeting.
Zoals beloofd wat foto's:
V.l.n.r.: RD12TF, KT88, Paul Welther, Hugo Welther.
Henry S. te T. , zoals gewoonlijk te laat en tot op heden voortvluchtig.
Wij vernemen graag inlichtingen omtrent zijn huidige woon- of verblijfplaats.
Een overzicht over de radiomarkt.
Zoals H.S. te T. treffend opmerkte: "Wat een ouwe zooi allemaal!" 
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
He jammer dat ik niet wist dat het er was had er ook graag willen rondneuzen
hebben jullie nog wat gekocht?
Kan misschien aan mijn pc liggen maar ik kan de eerste foto niet zien?
Op 10 december 2005 18:09:33 schreef alrik:
He jammer dat ik niet wist dat het er was had er ook graag willen rondneuzenhebben jullie nog wat gekocht?
We hadden inderdaad wat meer CO-aanhang verwacht, oa. Ledlover en Sparkman hadden aangekondigd te komen.
Op de afgesproken tijd en plaats echter geen spoor van ze....
Ik heb een chassietje met daarop een P11 voortrap van Audio & Techniek gekocht, zes hoogwaardige polyprops en twee E88CC Siemens voor 20 euri 
Verder nog 4 UX4 buisvoetjes, een setje meetsnoeren en 4 weerstandsbordjes van glasfiber, handig voor de buizenbouw.
Kan misschien aan mijn pc liggen maar ik kan de eerste foto niet zien?
Inmiddels gecorrigeerd, Imageshack had wat problemen.
diode
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
40 Stuks BFS28, voor 4 euro, kopie!
Wat rinkernen, rol 0,2 mm CuLak en ander klein grut, geen buizen gekocht deze keer.
Ik ben weer door de mist thuis gekomen. Tjongejonge potdicht!
Wat keramische buisvoetjes (B9A en B9D)meegenomen en 'antiek' netsnoer. En een bandrecorder kon ik ook niet laten staan. 
Ik heb ook 2 penthode buisjes die verdacht veel op EL84's lijken en ook in doosjes met daarop EL84 geschreven zitten.
het type is de 6P14P oftewel 6?14?. Heeft iemand meer data? Duncan laat me in de steek...
http://cityradio.narod.ru/spr/tubes/russian/short/6p14p.html
De B9D voetjes zijn voor 2 PL519's, KG! 
Op 10 december 2005 18:17:27 schreef diode:
Nu kan ik eindelijk eens zien wie er achter die namen schuil gaan
Eigenlijk wil je niet weten! 
Op 10 december 2005 18:17:24 schreef KT88:
[...]
We hadden inderdaad wat meer CO-aanhang verwacht, oa. Ledlover en Sparkman hadden aangekondigd te komen.
Op de afgesproken tijd en plaats echter geen spoor van ze....
om kwart voor 12 was ik er heel even, maar mogelijk stond mijn horloge ook fout. ik heb in ieder geval niemand gezien bij de vitrines (die overgens ook achterin de hoek stonden, met een tesla DKE en een zelfbouw iets erin)
nougoed, jammer maar helaas.
ik heb gekocht: een drukkamer speakertje, hoornding dus. gratis een 22rb382 radio van philips (laatste volledig buizenradio) en een bx530 ofzo, met een nephouten kast.
sparkman kwam een stuk later dan verwacht aan, nl. pas om 12 uur geloof ik.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
AH!
weer wat gezichten achter de nickname d'r bij 
mij hoef je niet te verwachten op zo'n beurs: "wat een ouwe rommel zeg" 
Anoniem
Op 10 december 2005 18:17:27 schreef diode:
Nu kan ik eindelijk eens zien wie er achter die namen schuil gaan
Verschrikkelijk, ik had ze me heel anders voorgesteld.
Op 10 december 2005 18:48:23 schreef grotedikken:
[...]
Jaha, das effe schrikken hé! 
@Jeroen Boere: Prachtig toch die oude *spullen*!
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 10 december 2005 18:48:23 schreef grotedikken:
[...]
ik ook 
Op 10 december 2005 18:39:01 schreef Jeroen Boere:
AH!weer wat gezichten achter de nickname d'r bij
mij hoef je niet te verwachten op zo'n beurs: "wat een ouwe rommel zeg"
Ik bedoelde eigenlijk de bezoekers, veel 50+ 
Leuke foto's
Sommige gezichten komen zelfs vaag bekend voor.
Vroeger veel NHVR beurzen bezocht, zelfs wel tafels gehad samen met mijn vader.
De laatste jaren heb ik mijn belangstelling voor het `echt oude' spul wat verloren en ga op zaterdag mijn eigen weg
beertje_01
My Tube is bigger then yours
hehe zie ik eindelijk eens wat gezichten sé 
ik moet dringent mijn rijbewijs gaan halen denk ik. dan geraak ik miss ook ooit is op zo'n beurs. kben nu al bijna 4 jaar lid op CO en heb nog nooit op zo een beurs ofzo geweest 
Was weer een leuke beurs en ook wat mooie dingen dingen gevonden.
Drie loop/sloop radio's waaronder een Philips BX210U met een zwaar gehavende kast. Eigenlijk gekocht voor de onderdelen maar een paar stands verder stond een losse kast met een paar haarscheurtjes. Da's nog op te knappen. Kast was gratis 
16 stuks NOS 6F8G buizen (kwa specs exact gelijk aan een 6SN7, alleen andere aansluitingen en in cokebottle) voor €1,- per stuk.
Datumcode op de buisjes 22 december 1944!
Een NOS EM4 (magisch oog) voor €10,- en nog wat andere lossen buizen.
Paar meter origineel hol gevlochten aardlitze van Philips.
Heel veel Muiderkring "Elektronisch Jaarboekjes" om de collectie te completeren.
@HenryS: 6P14P (uitspreken als 6Pi14Pi) is een EL84.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Bedang Hugo, ik had al wat gegevens naast elkaar gelegd en had al zo'n vermoeden. De russische staatsindustrie was een meester in het copieeren.
Op 10 december 2005 22:28:09 schreef Henry S.:
Bedang Hugo, ik had al wat gegevens naast elkaar gelegd en had al zo'n vermoeden. De russische staatsindustrie was een meester in het copieeren.
Da's geen kopieren. West Europa heeft daar gewoon de machines en de know-how geleverd.
In de jaren 70 zijn meen ik de oude Philips buizen fabicage machines er heen verhuisd.
Ook een mooie buis is de 6P14P-EB (of EV) dit is een EL84M, een verbeterde EL84 kwa specs.
Klinkt ook zeer goed in buizen amps. Heb er ooit eens 20 uit Litouwen laten komen.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Owwwwwww, ontwikkelingshulp 
Ik heb geen achtervoegsel, gewoon 6Pi14Pi en daar onder 8710 (datumcode).
Geen gebruikssporen, helemaal schoon, glashelder (nieuw?)
Wij waren er: Sparkman, Ledlover, evarist. Maar we waren laat. Iemand had zijn auto omgebouwd naar cabrio aan de grens op de snelweg, daardoor file.
Hadden graag de mods ontmoet maar ze waren al weg hebben we gehoord.
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
Op 10 december 2005 23:27:27 schreef evarist:
Wij waren er: Sparkman, Ledlover, evarist. Maar we waren laat. Iemand had zijn auto omgebouwd naar cabrio aan de grens op de snelweg, daardoor file.
Hadden graag de mods ontmoet maar ze waren al weg hebben we gehoord.
Jammer dat we elkaar gemist hebben, zijn jullie er volgende keer weer? Je mist inderdaad gezichten op een forum als CO!
Op 10 december 2005 23:30:17 schreef Rd12tf:
[...]Jammer dat we elkaar gemist hebben, zijn jullie er volgende keer weer? Je mist inderdaad gezichten op een forum als CO!
Ik wil er de volgende keer ook bij zijn , en mensen ontmoeten/leren kennen.
maar ik kom er altijd te laat achter of er weer een beurs is.
had al eens een topic geopend om onder het kopje navigatie een item te plaatsen waar beurzen markten worden aangekondigt ,maar blijkt geen intresse in te zijn.
ook al eens het idee gelanceerd om een CO bijeenkomst te organiseren, lekker met zijn allen bij elkaar iedeen uitwisselen en kijken waar een ieder zich mee bezig houd en elkaar te helpen, op geleukt met kraampje waar je iets kopen kunt, b.v. jossie met z'n smd spul , kraampje van voti. Fris K die een cursus pic basic geeft ???