Ik heb de labvoeding van de site gebouwd. Die werkte in eerste instantie prima. Spanning perfect regelbaar en stroom perfect instelbaar. De volgende test was dus de kortsluitbeveiliging. Daar ging het goed fout. Een kortsluiting van een fractie van een seconde en de LM's naar de eeuwige jachtvelden !! Ik dacht dat die kortsluit-beveiligd waren ? Of heb ik iets fout gedaan in de opbouw ? Trouwens, wat is het verschil tussen LM317 en LM317T ?

Op 18 december 2005 11:15:30 schreef Rob Janssen:
Ik heb de labvoeding van de site gebouwd. Die werkte in eerste instantie prima. Spanning perfect regelbaar en stroom perfect instelbaar. De volgende test was dus de kortsluitbeveiliging. Daar ging het goed fout. Een kortsluiting van een fractie van een seconde en de LM's naar de eeuwige jachtvelden !! Ik dacht dat die kortsluit-beveiligd waren ? Of heb ik iets fout gedaan in de opbouw ? Trouwens, wat is het verschil tussen LM317 en LM317T ?

Welke voeding?????
10 A ........

LM317T betekent dat deze in een TO220 behuizing zit.
Zo bestaat ook de LM317K in TO3 en de LM317P in TO220 flatpak (geïsoleerde TO220 behuizing) en een SMD versie in D²Pak.

Je hebt de LM317's toch wel op een flink koelprofiel gemonteerd?
Die dingen zijn kortsluitbeveiligd, maar moeten dan wel de warmte kwijt kunnen.
Ik heb die voeding al wat jaartjes draaien en nooit problemen gehad.

@NeXus: deze vermoed ik: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/71

Je zit redelijk aan de grens van de maximale spanningsval over een 317. Als jouw trafo een paar volt meer levert en je hebt toevallig een 317 die 'net' binnen de spec valt, kan ik mij voorstellen dat eea. net teveel voor ze is. Maar het is niet netjes, dat is waar...