robotica

hey modjes

zouden jullie een nieuwe sectie kunnen toevoegen
over "robotica".
Zeg we als het een slecht idee is.

RT

Zijn er dan veel dingen over robotica?

en modjes een goed idee of een slecht idee ?????

RT

Te weinig topics op dit moment over robotica, eerst moeten er wat meer topics over komen, zoals er ook meer topics zijn gekomen over TV en High Voltage.

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Als je overal zomaar een sectie voor bijvoegd.
word het zo een zoodje

Hi
Idd als we over elke kleinigheid een secite moeten maken wordt het onoverzichtelijk. Er is nu 1 topic van hoop en al 3 âginas aan de gang over robotica, waar MAX 10 mensen aan mee doen, dat is in mijn opninie niet genoeg (hoewel ik erg geïnteresseerd ben inrobots)

MvG
Jan

Sonar is meer dan Ping...

ik vind dat er een sectie over robotica/robots gedaan moet worden.

Ik vind dat de modjes ook wel van zich mogen laten horen. :)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

ik ben ook wel voor een sectie robotica.

ik ook, er worden toch best wel redelijk wat robot gerelateerde vragen gesteld

voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki

Op 20 december 2005 17:19:21 schreef ymoona:
ik ook, er worden toch best wel redelijk wat robot gerelateerde vragen gesteld

njah dan kan ik er niet een herinneren :s

volgens mij zijn er inderdaat te weinig robot gerelateerde zaken ! die hier besproken worden

neemt niet weg dat zulke vragen niet mogen ... graag zelfs

Er komt wel eens een topic over robots langs maar dat is veel te weinig om er een aparte sectie voor te maken vind ikzelf.

Op 20 december 2005 18:05:30 schreef cociedecooc:
Er komt wel eens een topic over robots langs maar dat is veel te weinig om er een aparte sectie voor te maken vind ikzelf.

Jep, mee eens.

Woei! *heeft etsbak*

sorry voor het niet eerder reageren.

maar er volgt snel (enkele dagen) een antwoord.

IF you can't convince them, then confuse them!

Geen probleem, een robotica sectie lijkt mij namelijk toch overbodig.

Op 20 december 2005 18:15:18 schreef cociedecooc:
Geen probleem, een robotica sectie lijkt mij namelijk toch overbodig.

Spreek voor jezelf Cocie...
Robotica is iets waar steeds vaker aan gedaan wordt.
een deel daarvan kun je onder brengen onder de noemer "digitaal". Maar een deel ervan is ook analoog.

En hoe denk je ooit vragen als "waar kan ik goede kunststoffen vinden voor behuizing" of "alternatief voor Mecano" kunt rechtvaardigen?
Daar komt bij dat je veel gemakkelijker members vind op CO die dezelfde gedachten er op na houden.
Je kunt mensen niet in een speciaal hoekje drukken, maar hun hobby's wel.

Daar komt bij dat ik de vraag van TS recentelijk ook eens gesteld heb. Er is toegezegd dat hij er komt.
Dus wacht ik nog even af... :-)
http://www.circuitsonline.nl/forum/view/26775

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

en sensoren enzo kunnen er ook in.
delen mechanica, motoren aansturen, objectherkenning enzo.

ik stem voor:p

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Oké, je hebt wel gelijk dat het er meer komt, maar als er 1 keer per week een topic komt over robotica staat die sectie nog lang niet vol. als er topics komen over onderwerpen die niet direct op dit forum passen is het misschien wel een goed idee om één sectie te maken over robotica en nog meer onderwerpen die niet direct op CO horen.

Edit:
Dat bedoel ik Muddy. :)
Maar dan vind ik wel dat er niet een sectie over robotica alleen moet komen, maar ook over onderweren in de buurt ervan in die zelfde sectie.

[Bericht gewijzigd door ocmer op woensdag 21 december 2005 08:13:38

Ik ben zoals gewoonlijk ook niet zo voor.

We zijn een electronica-forum. Voor model- en robotbouw heb je volgens Google weer andere fora.

Omdat we in de eerste plaats een elektronica forum zijn behoort de indeling vanuit een elektronisch standpunt zinnig te zijn.
Ik vind de robot vragen die hier voorbij komen op elektronisch gebied niet zo veel gemeen/bijzonders hebben dat het logisch zou zijn ze in een aparte sectie te plaatsen.

Ik ben ook voorzichtig "bang" dat het bestaan van zo een sectie discussies uitlokt die niet over elektronica gaan, en hoe leuk ook, daar is CO (en zijn vooral CO's beperkte resources) niet voor.

De audiosectie doet dat naar mijn smaak nu ook al te veel - voor vragen over het aanschaffen, aansluiten en gebruik van audioapparatuur zijn uitstekende andere fora, vaak beter als CO in dat opzicht.

Ik ben het wel een beetje met je eens maar dat over het audiogedeelte hoort toch echt op CO. Het heeft toch allemaal met elektronica te maken?

"Alles" heeft tegenwoordig met electronica te maken.. :)

Maar dit forum gaat over elektronica als hobby, zelfbouw van apparaten, de bijbehorende theorie etc.

De electronica kant van robot's is best heel interessant, interfaces tussen sensor boards en robotbreintjes, draadloos data versturen, en nog vele andere 'intelligente' toepassingen. dan heb je nog 'niet inteligente' robots, bijvoorbeeld BEAM robots enzo, wat bijna hard-core electronica is. het word gewoon wat toegankelijker door een aparte sectie robotica...