Hoi,
Ik ben op zoek naar een schakeling om een anemometer te maken (zo'n toestelletje om de windsnelheid te meten).
We moeten voor een project op onze hogeschool zo veel mogelijk van die anemometerschakelingen vinden.
Zouden jullie me kunnen helpen (ik heb liefst links naar dergelijke schakelingen).
Je kan me ook altijd mailen:
deboserebart@hotmail.com
Alvast enorm bedankt voor jullie medewerking
Oke enorm bedankt alvast. We hebben de toestemming gekregen dit project te onderzoeken voor school.
Kan er misschien ook iemand helpen om de signalen die dit circuit geeft aan een computer te koppelen?
Groeten Henkerchief
[Bericht gewijzigd door henkerchief op ]
Als jij iets hebt dat die signalen omzet naar 8 bits of minder is dat geen probleem. zie ook andere topics op dit forum.
Ik wil wel helpen om zoiets te maken alleen dan moet je eerst even uitvinden wat voor parallelle poort je hebt.
Om 8 bits data in te lezen via de parallelle poort moet je nl. een poort hebben die ECP en EPP ondersteund. Je kan dit vinden in de bios van de pc.
voor meer vragen of als ik moet helpen
Mail me En een berichtje posten hier mag natuurlijk ook
De bedoeling is eigenlijk om een oude computer te gebruiken (een pentium 386).
Ik zou eigenlijk niet weten welke poort dit heeft.
Vriendelijke groeten
[Bericht gewijzigd door henkerchief op ]
Om uit te vinden wat voor soort poort je hebt,
Zet de pc aan
Druk tijdens het starten op del of F1 oid, zodat je in de
bios setup komt.
Zoek naar configuratie iets (heet bij ieder type bios
anders) waar je eigenschappen van poort kunt wijzigen.
Probeer of je dit kunt wijzigen in ECP+EPP 1.7 anders
alleen EPP
Bewaar instellingen en start opnieuw op
Mocht dit niet lukken dan is er nog wel een andere methode, je hebt dan echter maar 5 datalijnen tot je beschikking. Het nadeel van deze methode is dat ik niet weet of hij echt werkt (is puur theoretisch, de methode met 8 lijnen werkt bij mij) en dat er naar mijn mening geen printer geinstalleerd mag zijn in windows omdat deze anders aan gaat geven dat het papier of de inkt op is ofzo
Laat me even weten wat voor poort het is en welk OS je wilt gaan gebruiken.
Kan er iemand me helpen:
ik heb die schakeling voor de anemometer van Elektuur (zie enkele items hoger) gemaakt, maar ze werkt niet.
Ik sluit ze aan, maar de led-displays werken niet: niets brandt.
Heeft er misschien iemand een idee wat er mis kan zijn?
Oke, mijn project is klaar.
Alles werkt perfect. Iedereen die me geholpen heeft enorm bedankt.
Je kan het hele werk nalezen op onze site:
http://project.strat3go.com
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
leuk gedaan
* Jeroen Boere heeft ook een weerstation moeten maken voor zijn eindproject
ding kon temperatuur meten, windsnelheid en windrichting
vanwege het budget van 100 euro konden we niet gek veel doen. maar het werkte wel. software en al
de sensoren hebben we zelf gemaakt. de windrichting meter is gemaakt van pingpong balluh. dat zwarte ding wat op een asbak lijkt zou een regensensor moeten zijn... maar hij doet vrij weinig. de main unit is niet te zien op deze foto, even als alle software. misschien open ik nog wel eens een topic als mensen geinteresseerd zijn!
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
http://www.web-ee.com/Schematics/WirelessWeather/WirelessWeather.htm
is een draadloos weerstation met software in VB