Ik heb de probeerversie van Layo1 gedownload, het progje zou volledig operationeel moeten zijn, maar is gelimiteerd op 200 pins, (dat maakt me niets uit).
Probleem: Als ik een aantal componenten geplaatst heb en verbind hun aanstuitpunten met lijnen en vervolgens naar de router ga gebeurt er niks. Normaal gezien moet hij dan toch de printbanen tekenen zonder mogelijke kruisingen, of niet?
Wat doe ik hier verkeert en hoe moet het dan wel, kan er hier iemand wat uitleg (stap voor stab aub) over geven?
Heeft er iemand ervaring met dit programma?
Mvg
William

layo1 pcb

dat probleem heb ik ook een beetje ik weet eigenlijk ook niet hoe ik nou de goede componenten kan plaatsen
ik denk dat het een demo is en dat het progje niet alle functies kan uitvoeren.
heb jij hem ook gedownload bij baas.nl????

Nee ik heb het een tijd geleden hier bij circuitsonline gedownload.
Ik kan dus de componenten plaatsen, kan die onderling verbinden (met rechte lijnen) maar ik krijg zijn "router" niet aan de praat en dat zou volgens zijn beschrijving wel moeten kunnen. Alleen niet boven de 200 pinouts.

oh

nou dan weet ik het ook niet meer ik heb nog wel een ander programma deze is helemaal gratis en je kunt hem downloaden op www.cadsoftusa.com

Ik gebruik ook de Eagle Layout Editor, deze is te downloaden op www.cadsoftusa.com, hij is trouwens ook te downloaden op www.cadsoft.de. Er zijn ook veel bibliotheken te downloaden. Een cracks voor dit programma is voor haast alle versies te downloaden op www.cracks.am

Succes

Weet je of er een router bij zit die werkt?
In ieder geval bedankt voor de links
Ben benieuwd

Ik heb net even gekeken en er zit een autorouter in. Er is een example file meegeleverd met het programma hier zijn de lijnen al getrokken als men nu op de knop autoroute(icoontje met rode en blauwe lijntjes links onder ergens)drukt, dan zie je het programma de sporen routen.

Ben echt benieuwd Marco, ik zoek al zo lang naar een eenvoudig pakketje om pcb´s mee te maken en die een werkend router heeft.
Heb jij al zelf een ontwerp gemaakt met dit progje en de router zijn werk laten doen, en werkt het?
Ben razend nieuwschierig.
mvg
William

Met Eagle kun je idd Autorouten.
Je moet wel eerst het schema maken in Schematic, en dan van daaruit een autorout starten.
Met de Freeware kun je slecht 2 layers gebruiken, en een beperkte grot van je board.
Je kunt een crack (in vorm van gehackte serial.key) gebruiken, maar dan kunnen anderen deze files niet openen.
Je krijgt dan error 296 d8 ik.

Ik heb 1 keer iets met Autoroute gemaakt, maar was niet te vreden over het resultaat.
En wat belangrijk is, je moet in Eagle eerst een Schematic maken, en dan pas kun je gebruik maken van Autoroute.
Andersom kan theoretische (oid) wel, maar is erg veel werk.

Afijn, ik gebruik Eagle al enige tijd, en werkt prima.
Ik gebruik de Freeware.key

Bedankt Daimon ga ik proberen
De versie die ik downloade is de Eagle 4.08r2
William