Nieuwe poll: hoeveel tijd besteed je?

Beste mojes,

Het leek me weer eens tijd voor een nieuwe poll. Wat dachten jullie van de vraag:

Hoeveel tijd besteed je per dag/week aan elektronica (naast het forum)?

Groet

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Zoveel dat ik er soms geen zin in heb :P

Eerst de Forums nalopen.
Relevante zaken voor mijn project daar uit filteren.
Dat verwerken in de programmering en vervolgens testen.

Daar ergens tussenin begint mijn effectieve electronicahobbytijd.
Zeker met PIC's is de link tussen met de PC werken en rommelen aan je PIC een grijs gebied. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ongeveer 90% van mijn vrije tijd gaat op in elektronica:).

En soms steel ik hier en daar 10 a 20% van de tijd die ik aan mijn huiswerk zou moeten besteden:P.

Woei! *heeft etsbak*

Oke zal ik het ook even van mezelf zeggen :p

Ik lees / schrijf veel op het forum en daar leer ik toch veel van. Maar misschien net iets teveel, zit eigenlijk vrij weinig echt te 'prutsen'.

Ik ben ook wel heel lui aangelegt :+ Plus dat ik niet altijd iets weet te maken / verder kan (daarom ga ik nu weer een tijdje met PICs aan de gang, daar kan ik tijd zat aan besteden omdat ik het gewoon veel beter begrijp :9)

[Bericht gewijzigd door Berry op zondag 26 maart 2006 17:03:38

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 26 maart 2006 17:01:46 schreef Berry:

Ik lees / schrijf veel op het forum en daar leer ik toch veel van. Maar misschien net iets teveel, zit eigenlijk vrij weinig echt te 'prutsen'.

Ik ben ook wel heel lui aangelegt :+

Ik ook:+.
Net een print ge-etst, dat is echt heel lang geleden dat ik dat voor het laatst gedaan had (en lukte ... ik ben eigenlijk te lui:p).

Woei! *heeft etsbak*

ik zit bij voorkeur lekker op me breadboardje wat bc547's af te fikken. Jammer genoeg kom ik daar nu nog maar weinig aan toe nu ik op kamers zit :(
Ik heb nog wel eens wat met multisim geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter. f*cking 'timestep too small', schakelingen die in het echt perfect werken, maar in multisim niet, allerlei onregelmatige generereerneigingen enz enz.

Er gaat niets boven een breadboard!

Free the whales!
free_electron

Silicon Member

every waking moment ...
alhoewel ik thuis niet veel doe ( kheb teveel de kans mij uit te leven op't werk :p )
af en toe eens iets in elkaar zetten wat ik nodig heb ( laatste ding was die gasanalyser vorig jaar , en nu onlangs een LANC interface voor mijn camcorder zodat ik meer controle heb

en dan ene pak half afgewerkte dingen .. maar ja van zodra ik de zon zie door het venster ben ik niet meer te houden.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ben er op mijn werk te veel mee bezig, het interesseert me heel erg veel, nog steeds, maar ik heb er 's avonds geen zin meer in. Eigenlijk best jammer.

Op 26 maart 2006 15:07:30 schreef Berry:
Het leek me weer eens tijd voor een nieuwe poll. Wat dachten jullie van de vraag:

ok, maar stel dan ook eens de antwoorden voor ;)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik dacht aan (dagelijks)

1.Nooit, want ik snap er niks van ;)
2.<1 uur
3.1 a 3 uur
4.>3 uur

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Doordat ik het druk heb met school hou ik weinig tijd over voor de hobby.
En omdat ik op school ook vaak met elektro bezig ben heb ik er thuis gewoon geen zin meer in.
Bij mij is het dus zeker minder dan 1 uur per dag.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Op 26 maart 2006 21:48:26 schreef Switching Power:
Ik stem voor nummer 4

het is niet de bedoeling om nu al te stemmen...

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

nou gooi dan er ook als antwoord bij, iig teveel tijd aan het staren naar co.nl :P

LED there be light

Op 26 maart 2006 21:52:04 schreef Jonathan:
[...]

het is niet de bedoeling om nu al te stemmen...

oke zal het niet meer doen :p

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Jonathan, ik vind de voorgestelde antwoorden opzich goed. Maar er zullen zo lezende veel mensen aan de +3 uur zitten. Doe dan maar zoiets:

1. Nooit, want ik snap er niks van
2. < 2 uur
3. 2 - 4 uur
4. > 4 uur

Kan me wel zo voorstellen dat er in het weekend meer gewerkt wordt... Dus dan is een telling per week wel leuker.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 26 maart 2006 21:59:33 schreef Berry:
Jonathan, ik vind de voorgestelde antwoorden opzich goed. Maar er zullen zo lezende veel mensen aan de +3 uur zitten. Doe dan maar zoiets:

1. Nooit, want ik snap er niks van
2. < 2 uur
3. 2 - 4 uur
4. > 4 uur

Kan me wel zo voorstellen dat er in het weekend meer gewerkt wordt... Dus dan is een telling per week wel leuker.

misschien beter

per week moet je dan natuurlijk beginnen tellen

1.Nooit
2.<14 uur
3.14 a 28 uur
4.>28 uur

raar niet? ;)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Zo is het denk ik wel wat :)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Zoiets ja, en dan stem ik voor 4:+ (kan er ook een 5 komen? dan stem ik daar op;)).

Woei! *heeft etsbak*

Met voorbereidend werk (schematjes bedenken, datasheets lezen) kom ik wel aan 3, maar laten we pas stemmen als de poll er staat (is toch duidelijker).

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl