mauritzzz
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
weet iemand hoe je een SIMPELE robot bouwt zonder microcontrollers en onderdelen die bij Conrad te krijgen zijn.
Mauritzzz
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
mijn robot is heel simpel
ik kan je de onderdelen lijst geven + schema + PCB schema.
dus zeg het maar.
Jeroen
mauritzzz
maar je hebt real robots nodig en dat is niet te krijgen... (p.s. mail alles maar naar maurits126@hotmail.com
mauritzzz
simpele robot is gewoon een onderstel met wieltjes waar je een motor aan hangt. zorg voor een mechanisch systeem dat als hij ergens tegen opknalt een stel veren in deuken en hij dus een kleine bocht maakt. en voila. de meest simpele robot is geboren
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Kijk eens naar het artikel op deze site : "Zelfgebouwde robot: D.A.R". Lees het eens en gebruik wat fantasie, verander er wat aan, en je hebt een simpele robot.
mauritzzz
zoals ik zei, goed, geen echte uitdaging. maar het is een robot. Je kan ook een verzinnen die niet rijd maar iets anders doet.
mauritzzz
Op 6 april 2003 13:35:41 schreef Syb:
zoals ik zei, goed, geen echte uitdaging. maar het is een robot. Je kan ook een verzinnen die niet rijd maar iets anders doet.
is iets te simpel 5 min werk 
Jeroen13
LoL 5 min werk. ben je nog van plan mijn robot te bouwen of nie?? zou wel leuk zijn krijgen we dadelijk allemaal verschillende
Van velleman heb je een robotje dat heel simpel werkt maar die toch ontzettend leuk is:D! Ik heb hem voor mijn verjaardag gehad. Je zou met behulp van het schema het robotje zelf kunnen maken(heb ik ook gedaan). Als je inttresse hebt je zegt het maar. Het zijn gewoon 2 schakelaartjes die werken op licht. Je zet hem in het donker en je schijnt er op, dan begint hij als een gek achter je zaklamp aan te racen:), heel grappig. Als de ene LDR iets ziet gaat hij die kant op als de andere wat ziet gaat hij die kant op. En zien ze allebij licht dan gaat hij rechtdoor. Gevoelligheid is in te stellen met 2 potmetertjes van 500K?. Verder zitten er 2 ledjes in, 4 transistors BC 547, en 2 weerstanden 100? en 2 van 220? en 2 kleine motortjes uit bv een cd speler. Werkt op 3V.
Ik hoor het wel:).
Je kunt proberen wat ik aan het proberen ben, maar dat is moeilijk en je hebt er een uCtje voor nodig. Namelijk een raket-lanceer installatie voor mijn modelbouwrakketen, er gaat alleen nog wel wat aan vooraf, er moeten enkele berekeningen gemaakt worden, er word een sonar meting gedaan voor enige obstakels, de windsnelheid word gemeten, al dat soort dingen. Een zeer moeilijke robot dus (Softwarematig gezien), maar wel leuk om te maken dus.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 6 april 2003 13:55:47 schreef Tristan:
Namelijk een raket-lanceer installatie voor mijn modelbouwrakketendus.
[Offtopic]
Heb jij ook modelbouwraketten? 
[/Offtopic]
Jeroen13
Op 6 april 2003 13:59:22 schreef Bastiaan:
[...]
[Offtopic]
Heb jij ook modelbouwraketten?
[/Offtopic]
Zelf gemaakt, met mooie sterke B motortjes (Ik ga enkele instellingen maken voor verschillende motoren)
Op 6 april 2003 14:03:30 schreef DJJeroen:
dat zou wel vet zijn maar dat hoort niet bij simpel thuis of wel
Het enige moeilijke hier aan is het verkrijgen van de gegevens en ze in een formule verwerken, de robot zelf is eigenlijk heel simpel. (Arm omhoog en omlaag, en 360 graden draaien). Dit moet alleen wel eventjes worden getest in het bos, want als de formule niet helemaal klopt...
Ook moeten de gegevens natuurlijk worden ingevoerd (Met een mooi groot grafisch LCD scherm erbij natuurlijk
)
[Bericht gewijzigd door Tristan op ]
Jeroen13
mauritzzz
Op 6 april 2003 13:55:18 schreef ·°*teslaman*°·:
Van velleman heb je een robotje dat heel simpel werkt maar die toch ontzettend leuk is:D! Ik heb hem voor mijn verjaardag gehad. Je zou met behulp van het schema het robotje zelf kunnen maken(heb ik ook gedaan). Als je inttresse hebt je zegt het maar. Het zijn gewoon 2 schakelaartjes die werken op licht. Je zet hem in het donker en je schijnt er op, dan begint hij als een gek achter je zaklamp aan te racen:), heel grappig. Als de ene LDR iets ziet gaat hij die kant op als de andere wat ziet gaat hij die kant op. En zien ze allebij licht dan gaat hij rechtdoor. Gevoelligheid is in te stellen met 2 potmetertjes van 500K?. Verder zitten er 2 ledjes in, 4 transistors BC 547, en 2 weerstanden 100? en 2 van 220? en 2 kleine motortjes uit bv een cd speler. Werkt op 3V.
Ik hoor het wel:).
wat is het schema ??
en jeroen ik zie wel welke ik bouw welke makkelijker is
Jeroen13
die robot heb ik ook dat is een rode http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=346576
http://www.velleman.be/downloads/0/Manual_MK129.pdf beschrijving
[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op ]
mauritzzz
Op 6 april 2003 14:59:28 schreef DJJeroen:
die robot heb ik ook dat is een rode http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=346576http://www.velleman.be/downloads/0/Manual_MK129.pdf beschrijving
kun je me het schema geven, of de prijs van de robot : MK129 (is die)
Jeroen13
Jeroen13
Op 6 april 2003 14:31:42 schreef DJJeroen:
het platform is niet zo moeilijk maar die raketten zijn niet zo goed koop volgens mij of wel ??
Tja, da's waar, je betaalt namelijk zo'n 15 euro voor 10 B raket motoren. Maar dan haal je wel zo'n 300m hoor (Verticaal, en met een raket die zo'n 100g weegt). Dus horizontaal misschien 500m. Maar d'r moet een flinke formule aan te pas komen, er moet namelijk tegenwind, zijwind, kracht, hoogte, luchtweerstand van de raket, gewicht van de raket, kracht van de raket, versnelling en afremming in opgenomen worden, en dan moetten er 2 hoeken uitkomen, horizontale (Links en rechts) , en verticale hoek (Omhoog en omlaag). (Iemand formule(s)?) Ik heb al een paar formules, zoals N=ma en V=x/t enzo, maar nog niet de echte moeilijke specifieke formules. (Ik ga uit van een nauwkeurigheid van ongeveer 5% afwijking van de afstand, dus 25m op 500m, of is dit te veel gevraagd?)
mauritzzz