het bandje moet zich eerst een beetje vormen naar de groef van de pulli. in het begin is er nogal veel frictie, waardoor de pulli's nogal warm worden.
Appiers50
Tja......
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Het is verstandig de aandrijfriem niet te strak te zetten, zeker niet als alles net nieuw is, door gebruik komt de aandrijfriem gauw genoeg in de juiste vorm.
SWSje
Sweet Winter Smile
Dat is waar, moet net voldoende strak zijn dat ie zonder problemen draait.
SWSje
[Bericht gewijzigd door Sweet Winter Smile op ]
Eat heeft pech ... De boring voor de spindel in de boorkop is niet diep genoeg, de boorkop klemt dus niet op de spindel.
Vandaag de boorkop retour sturen.
Helaas!
Appiers50
Tja......
Op 1 april 2006 09:41:56 schreef Sweet Winter Smile:
Het is verstandig de aandrijfriem niet te strak te zetten, zeker niet als alles net nieuw is, door gebruik komt de aandrijfriem gauw genoeg in de juiste vorm.SWSje
Hij wordt er in ieder geval nooit strakker van. En hij viel er nu al zowat vanaf 
Voor wie hem al binnen heeft ...
Wat zit er voor een motor op ? koolborstel ding of een kooianker motor ?
klein is fijn
Moderator
Ik heb hem ook zojuist binnen gekregen, ziet er mooi uit, nu nog proberen wat plek te maken om hem neer te zetten.. 
willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Op 1 april 2006 14:17:00 schreef willyp:
ik heb m ook binnen! Jeetje, hadden ze teveel olie/vet over ofzo??
ook mijn eerste gedachten 
Sweet Winter Smile
Sweet Winter Smile
Ja maar van mij is dat wel normaal ,belgië naar Nederland betaling zit wel enkele dagen onderweg .Verzending heb ik wel naar een nederlands adres gedaan. 11€ voor 5 kilometer verder
.Dus heb ik gevraagt om naar een broer te sturen die net over de grens woont 
Op 1 april 2006 16:51:06 schreef Sweet Winter Smile:
Ik heb mijn betaling donderdag overgemaakt, niets ontvangen.SWSje
anders even mailen met de leverancier
Sweet Winter Smile
Ik heb em ook binnen. Inderdaad lekker ingevet, het dopje bovenop de lange buis was helaas al gebroken toen ik hem kreeg maar goed zonder dat doet ie het niet minder.
Boorkop erop gezet en aangezet, flinke ozonlucht kwam er vanaf. Gaat dat nog over, of hoort dat zo?
Omdat ik er toch voornamelijk printjes mee wil boren heb ik de kap opengemaakt om de pulli's anders te zetten. De stelschroeven daarin (voornamelijk op de motor) waren wel al half verpulverd door het vastzetten (niet door mij), die moet je volgens mij niet te vaak loshalen of vastzetten.
Als je de pulli's zo zet als op het plaatje voor 11k4 toeren kwam bij mij de stelschroef bij de motorkant op het ronde gedeelte, volgens mij is dat niet de bedoeling want zo blijft de boel niet vastzitten. Ik heb de pulli's dus op hun kop gezet ten opzichte van het plaatje, zodat de schroef daar ook op het platte deel vastgezet kon worden. De band zit nu dus ook boven. Voor de boor-as maakt het niet uit, daar is een veel langer stuk plat.
Paar gaatjes geboord en werkt prima. Mooie machine dus voor dat geld al denk ik wel dat het wisselen van de pulli's snel het einde betekent voor de stelschroeven.
edit: Oja, Jan Klaasen: bedankt voor alles, goede actie!
Op 1 april 2006 17:59:40 schreef madwizard:
Boorkop erop gezet en aangezet, flinke ozonlucht kwam er vanaf. Gaat dat nog over, of hoort dat zo?
Hier ook 
edit: Oja, Jan Klaasen: bedankt voor alles, goede actie!
Idd! Ook namens mij! 

veel olie ja.