Op 9 juni 2006 00:15:30 schreef Henry S.:
Heb je nu echte ronde gaten?
hmh, weleens een gat van 13 geboort in alu met een hele goede kolom boor zonder het werkstuk te verankeren? hoezo rond
echte ronde gaten zijn niet alleen afhankelijk van de boormachien maar ook vaan het stil houden van het werkstuk
dan weer als printboor machine een gaaatje van 0,5 checken op zijn rondheid is ook zoiets niet?
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
Yup, gewoon 10mm in een accuboor en raggen maar 
Ronde gaten is afhankelijk van boormachine, de boor zelf, bevestiging en heel belangrijk... het toerental. Te hoog toerental geeft ook vreemde gaten.
Volgens mij was Juul's boorkop excentrisch, dan breken je boortjes sneller.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
voor ronde gaten in frontplaten en co bestaat een ideaal boortje.
zelfs met de accu boor krijg je het daarme perfect rond.
Op 9 juni 2006 00:16:24 schreef Jan klaasen:
mooi, heeft langgeduurt niet?
Nee hoor, ik kwam laatst er pas achter dat boren niet ging met kleine boortjes..
Misschien had het er wel mee te maken dat mijn boorkop ook niet helemaal recht boven het gat stond. Ik kon zo'n 6 gaatjes boren met een 0,8mm boortje.
Hij maakt ook een stuk minder kabaal nu 
Op 9 juni 2006 00:58:11 schreef Sine:
voor ronde gaten in frontplaten en co bestaat een ideaal boortje.zelfs met de accu boor krijg je het daarme perfect rond.
Hoe zorg je dat je niet te diep boort? Of kan je tijdens het boren de schaalverdeling nog lezen 
Zou mooi zijn als er een stelring om heen zou zitten oid.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 9 juni 2006 00:58:11 schreef Sine:
voor ronde gaten in frontplaten en co bestaat een ideaal boortje.zelfs met de accu boor krijg je het daarme perfect rond.
Dat MOET ik hebben!
Facom heeft ze in hun assortiment in verschillende maten.
Ik ga eens bellen bij Fabory Center...
CD 
Je hebt dit soort boren ook helemaal glad, dus niet in stappen, dan kun je alle maten in principe boren. Enige nadeel is dat het gat aan de ene kant van het materiaal iets groter is dan aan de andere kant.
Fabory verkoopt ze wel dacht ik
Op 9 juni 2006 09:45:54 schreef Ectholian:
[...]Hoe zorg je dat je niet te diep boort? Of kan je tijdens het boren de schaalverdeling nog lezen
Zou mooi zijn als er een stelring om heen zou zitten oid.
Je voelt bij deze boren elke trap, even in de gaten houden hoeveel trappen je wilt.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 9 juni 2006 14:10:56 schreef Ibanez:
je kan het nu beter boren ,ect topic noemen:P
we kunnen hem ook sluiten wegens (off)topic 
boren is eigenlijk wel ontopic...
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Een Enorme Kick en Wakkerschudmodus:
Ik heb waarschijnlijk deze Trein gemist.
Met als nadeel dat ik geen procentjes korting heb.
Daar staat tegenover dat ik nu wel een vraag aan ~23 mensen kan stellen wat inmiddels hun ervaringen zijn.
Dus...
Na ca 2 maanden fanatiek printjes boren.
Hebben jullie nog negatieve punten gevonden aan dit apparaat?
[doorschemermodus]
JA ik wil er ook een...
[/doorschemermodus]
Oja, wat is overigens de gebruikersfequentie van jullie?
(i.e. hoeveel gaatjes per print en hoeveel printen per maand)
[Bericht gewijzigd door Fantomaz op ]
Laatste week continu geboord, wat een fijn dingetje! 
Euh negatieve punten?
Mijn eerste boorkop was niet goed, tweede werkt perfect.
Verder, tja.. euh. Voor het grovere werk is hij niet echt geschikt (vanaf 5mm oid), maar daarvoor is hij ook niet bedoeld.
hmh. minder geboord als de planning, mijn projecten waar ik hem voor wilden hebben liggen stil vanwege dat ik moet afstuderen.
dus. maar wat ik geboord heb. ideaal
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 16 juli 2006 23:03:39 schreef Jan klaasen:
hmh. minder geboord als de planning, mijn projecten waar ik hem voor wilden hebben liggen stil vanwege dat ik moet afstuderen.dus. maar wat ik geboord heb. ideaal
Heb je nog wat info omtrent leverancier voor me, Jan?
Of moet ik de hele 12 pagina's weer doorlopen 
www.hermanbuitelaar.nl onder stationaire machines
Fantomaz
Op 16 juli 2006 23:34:42 schreef Jan klaasen:
www.hermanbuitelaar.nl onder stationaire machines
TX 
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Ik heb ook misschien intresse!
Loopt de actie nog?
Ik kan er zo niks over vinden 
Ik boor nu uit de hand,
Ik heb wel zo'n statief alleen mn boor past er niet in ( boormachine te klijn
)
Wat ik wil irrie vind is dat ik niet goed kan zien waneer de boor precies in het gaatje boort.
Dus ik boor er vaan naast 
[Bericht gewijzigd door Technojunk op ]
Appiers50
Tja......
Op 25 maart 2007 15:23:51 schreef Technojunk:
Loopt de actie nog?
Zucht lees is verder en kijk naar de datum.
Op 25 maart 2007 15:23:51 schreef Technojunk:
Loopt de actie nog?
Topic is een jaar oud. Wat denk je zelf? 
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Gewoon contact op nemen met Buitelaar. Verzendkosten waren laatst maar 6 Euro voor zo'n zwaar pakket. In minder dan een paar dagen heb je hem binnen.
http://www.hermanbuitelaar.nl/Item.aspx?Id=52
Op 25 maart 2007 15:28:29 schreef Technojunk:
Sorry,
Ik heb niet verder gekeken dan mn neus lang is...
Dat heb je wel vaker...
### LET OP: MEGA KICK ###
En eigenlijk alleen bruikbaar voor mensen die zo'n machientje gekocht hebben destijds.
Mijn snaar is alweer wat jaartjes geleden gesneuveld. En die heb ik vervangen door een O-ring. En dat werkt ... niet echt.
Dus ik heb het geschikte snaartje gevonden, dit ding gebruikt een naaimachine motor en de bijhorende snaartjes:
https://www.aliexpress.com/item/1005004883618965.html
En daar wil je de "MB 250" variant bestellen (25cm)
De motor heb ik jaren geleden al eens vervangen, en daar heb ik ook een 'ali-special' naaimachine motor voor gebruikt.
Iets als deze:
https://www.aliexpress.com/item/1005007002574753.html
Gezien ik geen printjes meer maak heb ik ook de pullys van plaats verwisseld zodat ik een zo laag mogelijk toerental kan draaien. Vandaag de dag ziet dit ding vooral alu en kunststof.