Hey
Men Multimeter is naar de maan.
Bussen staat al voor de zoveelste keer los,
meet geen stroom of spanning meer. kortom kapot 
Ik was aan het kijken en kwam
enkele meters tegen.
Nu had ik graag jullie ervaring met
deze toestellen of wat jullie aanraden.
DVM345DI
Voordelen:
Deze lijkt handig omdat men ook via computer de gemeten waarden onmiddelijk in grafiek kan gieten.
Nadelen:
Wat ik niet zie is of ij onder XP ook draait.
Prijs.
DVM68
Voordelen
Minder duur.
Hold.
Makelijk in gebruik (gebruiken we op school ook)
Nadelen
Geen (voor zover ik weet)
Nu ben ik ook opzoek naar een pc-scoop (dit is pas voor in de zomervakantie) iemand ervaring?
Groetjes
Meert
ik heb altijd horen zeggen dat een gewone scoop veel beter werkt/nauwkeuriger is dan een pc-scoop...
over je multimetertje weet ik nix te zeggen...
[Bericht gewijzigd door the-x op ]
Op 17 april 2006 17:06:39 schreef the-x:
ik heb altijd horen zeggen dat een gewone scoop veel beter werkt/nauwkeuriger is dan een pc-scoop...over je multimetertje weet ik nix te zeggen...
Tis toch zo duur een gewone scoop :s
en tweedehands kun je dat vertrouwen ?
Ununoctium
I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am
Op 17 april 2006 17:05:06 schreef Meert:
Is koppeling met pc aan te raden of is dat een
kostelijk/onozel snufje ?
Dat is bijvoorbeeld handig als je een schakeling voor een uurtje of 4 ofzo laat opstaan en je wilt weten wat het spannings/stroom/...-verloop is over een component gedurende die 4 uur, in plaats van dan telkens om de 5 minuten te komen kijken en dat op te schrijven, laat je het nu allemaal opslaan op je computer en bekijk je achteraf het grote geheel.
Heb ik bijvoorbeeld gedaan voor een zonnepaneeltje, om te kijken wanneer er het meeste energie werd geleverd.
Op 17 april 2006 17:09:18 schreef Ununoctium:
[...]Dat is bijvoorbeeld handig als je een schakeling voor een uurtje of 4 ofzo laat opstaan en je wilt weten wat het spannings/stroom/...-verloop is over een component gedurende die 4 uur, in plaats van dan telkens om de 5 minuten te komen kijken en dat op te schrijven, laat je het nu allemaal opslaan op je computer en bekijk je achteraf het grote geheel.
Heb ik bijvoorbeeld gedaan voor een zonnepaneeltje, om te kijken wanneer er het meeste energie werd geleverd.
Is wel nice
Maar kostelijk.
Deze wordt het wss is handig om met schema enzo op pc te houden
Maar draait ie in XP
want dat zie ik nergens staan
Voor scoop-functies lijkt een multimeter me uberhaupt veeel te traag ? Er staat niet aangegeven hoeveel metingen per seconde hij doet, maar meer als enkele tientallen zou ik niet verwachten. Het is meer bedoeld voor het schrijven van langdurige metingen.
Er zijn al vrij veel topics over dit onderwerp geweest. Ik ben niet altijd even handig of voorzichtig en gebruik na het slopen van een aantal budget-meters al enige jaren met veel plezier een Fluke 110.
Heb er onlanks nog een tweedehands Fluke 73-III bij gekregen
Op 17 april 2006 17:13:26 schreef Aart:
Voor scoop-functies lijkt een multimeter me uberhaupt veeel te traag ?
Scoop functie is niet nodig
ik ben wel op zoek naar een scoop:p
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Op 17 april 2006 17:37:39 schreef muddy:
geen stroom en spanning lijkt mij domweg een kapotte zekering maar ik kan mis zitten...
Meter is niet goed
Meet te weinig enz..
zo een van 20€
ik wil een betere
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
hm, zo zit ik ook een beetje. kan een 2ehandse fluke 75 S2 kopen voor 35 euro maar k weet niet echt of ik t nodig heb. en ik kan hem niet testen van te voren. moet uit limburg komen en k woon in groningen.
als ik jou was zou ik voor de 1e gaan. anders kan je die altijd nog verkopen en de andere nemen. maar ga dr maar vanuit dat je die pc functie helemaal niet vaak zal gebruiken. ik denk eigelijk nooit. want anders was het wel gangbaarder geweest.
maar omdat je meetbussen los zitten wil je een nieuwe? vast solderen man!
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Op 17 april 2006 18:37:54 schreef Sine:
Ik zou zeggen, kijk eens om je heen naar een goeie 2ehandsAls het puur voor op de werkbank is heb ik eventueel heb ik ook nog wel een Fluke 8000A voor je.
Das ook een leuk dingetje. Gewoon eens een vraagje he, is dat nou met die buizen erin?
Nou ontopic:
Tweedehands kan ook goed hoor, zorg er dan voor dat je bij de persoon langs kunt gaan. Heb ik ook gedaan en de scope doet het goed!