Na lang meten, testen, lezen en zoeken heb ik toch maar besloten een topic te openen over de bouw van mijn labvoeding. Ik heb de labvoeding opgebouwd volgens het bekende schema van deze site.
De componenten kloppen, muv een andere brugcel, mijns inziens niet relevant, een 63V versie van de 4700 uF condensator, ook niet relevant, en een 2x12V - 2x3A trafo, dat misschien belangrijker is.
Ik heb meerdere keren gecontrolleerd of alle componenten juist zijn aangesloten en kan hierin geen fouten vinden.
Dan nu het probleem: De voeding geeft minimaal 1,0 volt uit (zou volgens mij 0 volt moeten zijn ivm 1,4V over D7 en D8). Als ik vervolgens de potmeter P2 een stukje opendraai, kwartslag ongeveer, springt de uitgangsspanning naar 31,5 volt. Gelijkgericht en afgevlakt meet ik 33,8 volt. Over C4 meet ik 13,5 volt en over de led 2 volt.
Ik kan helaas geen zinnige oplossing vinden en hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen!
Update:
Net ff een ledje aangesloten, dat brandt NIET als ik de voeding inschakel, maar gaat pas even aan als ik de voeding uitzet! Eerst fade de led van de voeding uit, en als die uit is fade de aangesloten led aan en daarna weer uit. Er staat maximaal 2,5 volt op de uitgang (led) die dus van 1 volt naar 2,5 volt oploopt en daarna weer terug naar 0.3 volt en heel langzaam ontlaad. Er staat maximaal 6 mA over de uitgang (led). Bij deze meting staat P2 dicht of bijna dicht en P1 lijkt verder geen invloed te hebben op de gemeten resultaten.
[Bericht gewijzigd door Strakke-Wappie op 21 april 2006 11:54:35