Neem aan dat er idd DC in de laservoeding gaat. [tenminste bij die 2 wat ik heb wel]
Het zou best kunnen dat dan je bron/accu/voeding niet genoeg stroom leverd aan de laservoeding. Dus dat de laser net effe kan ontsteken maar daarna zakt de spanning te ver in om hem aan het laseren te houden. Gevolg -> weg circuit dus dan krijgt je bron/accu/voeding weer wat tijd om zich te herstellen, waarna de laser opnieuw ontstoken word. Dan herhaald het zich.
Tip, hang er een dikke elko aan. Of zoek om te testen een andere voeding.

Had voor de grap mijn labvoeding in de stroombegrenzer gezet. Gevolg dat de laser stond te knipperen als een gek. Zie het maar als een soort random blanking wat geen van alle componenten leuk vind :P

[edit]
leer toch es Nederlands typen :(
[/edit]

de voeding is ingegoten maar er zitten wel 3 dondensatoren aan de buitenkant voor de rest zit alles goed aangesloten dat weet ik zeker

de voeding werkt op 230v AC

Een laserdrive-module ? Alles (ook PE en/of modulatie) aangesloten zoals op de laserdrive-site staat, en voor de juiste netspanning ?
Hoe heb je de hoogspanning aangesloten ?
Wat voor laser is het ?
Een losse glazen buis of meer een Melles Griot (achtige) ingebouwde laser ? Ballast weerstand zichtbaar in het eerste geval ?

[Bericht gewijzigd door Aart op ]

Even iets heel anders:
HE-Laserscan heeft een geheel vernieuwde site die overzichtelijk is ook.

Ook is er een nieuwe GRATIS softwareversie van HE !!

Voordelen:
-Ook in het Nederlands.
-Veel meer kleuren dan in Popelscan.
-Veel meer mogelijkheden voor figuren te laten bewegen dan Popelscan.
-SMS to laser.
-Op MP3 componeren wordt kinderspel, maak je eigen show.

www.he-laserscan.de

Is eens wat anders dan het dode Popelscan....

Op 24 april 2006 20:26:27 schreef ScanTech:
Even iets heel anders:
HE-Laserscan heeft een geheel vernieuwde site die overzichtelijk is ook.

Ook is er een nieuwe GRATIS softwareversie van HE !!

Voordelen:
-Ook in het Nederlands.
-Veel meer kleuren dan in Popelscan.
-Veel meer mogelijkheden voor figuren te laten bewegen dan Popelscan.
-SMS to laser.
-Op MP3 componeren wordt kinderspel, maak je eigen show.

www.he-laserscan.de

Is eens wat anders dan het dode Popelscan....

Die versie is niet gratis.. je moet betalen wil het programma je dac aan gaan sturen!!

Oeps, ja klopt. Het kost 30 euro.
Altijd goedkoper nog dan Mamba...

He ziet er idd leuk uit maar letop er zitten ook twee trojan's bij de download die bij installatie geactiveerd worden. Beetje jammer. Het is ook niet echt stabiel.

Nou zo dood is popelscan ook weer niet..
elektrogek - roelke - ik maken wel wat aantalshows.
waarom doen juilie dat dan ook niet?

ik heb namelijk weer een paar shows gemaakt.
moet ze nog es online pleuren
vraagmaar es erna :P.

eh en wat doen die trojans met je pc?
kep hem ook geinstallt. zonder virus scanner enz.

[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]

-je systeem verkloten
-gegevens van jou verzamelen en terugsturen naar zijn baasje
-spam mailen vanaf jouw pc
-je startpagina keihard terugzetten op een reclamepagina
-je zoekresultaten beinvloeden zodat pagina's van het baasje bekeken worden
-je internet formulieren meelezen, inclusief bankrekening en credit card nummers.

Need to say more?

Ja, ok ik heb ook trojans die gewoon niks doen zegmaar die bv in crack dinge in zitte of in msn flooder progies.

hm toch maar een keer me pc herinstallen :)

oja, ik heb nog 2mm laagers gevonde maar vind ze harstikke duur.. 2 stuks voor 10,62 euro :S dat is toch niet normaal?

wow

wil je lagers waar je asjes van 2mm door wilt doen? zal me pa er eens naar vregen (werkt op een technische school:)

jep,
Ik heb ook weer es asjes gevonden van 2mm en ook buisjes met het innerlijk 1mm.
mischien ga ik die es nemen voor de mot-1 om de spiegels een keer fatsoenlijk vast te zetten.

morgen even kijken of ze ook magneetjes hebben.

Op 24 april 2006 23:32:30 schreef Dnstje:
Nou zo dood is popelscan ook weer niet..
elektrogek - roelke - ik maken wel wat aantalshows.
waarom doen juilie dat dan ook niet?

Met dood bedoel ik dat Guido (of anderen) geen tijd meer wil spenderen aan verbeteringen of uitbreiding van Popelscan. Vergelijk het met Latijn: het is een dode taal, maar wordt nog wel gesproken...

Mamba Black en HE-Laserscan kosten dan misschien een paar euro, maar je krijgt deugdelijke software mét gratis updates voor de komende jaren...
Ook staan er gratis complete lasershows op voor download.

Je SMSjes projecteren zie ik nog niet snel kunnen met Popelscan, laat staan ILDA-bestandjes maken en saven en Popel is maar 8 bits.

Misschien is dat de reden waarom niemand anders (dan jullie) nog MOT-showtjes maakt. Het ziet er eenvoudig uit allemaal. Draai linksom, draai rechtsom, pump in, pump uit. Meer kan het gewoon niet.

De laser-scene verdient meer !!!

Ben btw bezig met me zelfbouw galvo's..

Ik post later nog wel info erover. verder heb ik nog een mamba show af. :)

email mij daarvoor maar.

en ik ga er nog mee beginnen als ik eindelijk eens alle onderdelen binnen heb ipv de helft :(

heej lasermannen,

mmm ik wist niet dat er meer mensen ook bezig waren met zelfbouw galvo's. Ik heb alles binnen en moet alleen nog aan magneetjes komen. misschien zijn er meer mensen die die ook moeten hebben en kunnen we ze allemaal tegelijk kopen. Die kogellagers kosten bij conrad maar 2.50 geloof ik heb er net 10 besteld.

Dus als er mensen zijn die magneetjes over heefd of kan regelen dat er een mini Inkoopactie wordt gedaan voor die dingne. Heb er zelf ook nog wel behoefte aan.

Alvast bedankt,

Antoine

Na een aantal maanden dit topic te hebben gevolgd begint het "laservirus" nu toch ook echt te jeuken bij mij!
Daarom heb ik bij laserexpert een 15KPPS galvoset besteld en via de "BigDipper IA" een groene 100mW laser. Ik zal wat foto's plaatsen als ik alles binnen heb en dat het draait!

kogellaagers heb ik ook bij conrad bestelt.
kosten 3 euro. de buite 5mm binnen 2mm Breedte 2.5mm. bij nemen van 10 stuks 2.50 mja :P.

Heb de opamps binne + de 2mm asjes van messing, tja nu nog magneten :(. morge maar es weer weerstande kope.

Op 3 van die site's kon ik niks vinden van een magneet waar een gat int midden er in zit..

@MaVeEe: Ehhh, je moet ook nog een DAC en software hebben hoor! Gaat dat lukken?

de DAC ga ik morgen op mn werk (electronica branche) in elkaar zetten.
Ik wil eerst zien hoe deze het doet. Als hij het niet naar mijn verwachtingen doet koop ik een Easylase USB.
De software twijfel ik nog over...
Tips zijn meer dan welkom! :)

Maarten

Mamba werkt er teminste op . lol

ehm nog ff paar vraagjes. ik heb de schema van norm de vervanger van de EX03-16 en de optische schema.

ik zat te denken hoe ik die optische schakeling op chans driver kan aansluite, weet iemand dat toevallig?

Ik heb 1 board al bijna klaar alleen de terug kopeling moet ik nog maken.

schema's:

galvo bord
http://dnst.be/laser/Foto's/Schemas/galamp2.png

optische PD
http://dnst.be/laser/Foto's/Schemas/OpticalPD.png

met die epoxy vlinder ofz
http://dnst.be/laser/Foto's/Schemas/analoog.JPG

Edit: Ik neem aan op alle opamps 15v +- behalve de laatse.

ja hehe die heb ik ook een bedrijf AM.
Beetje jammer dat je daar 4 magneetjes vandaan haal zijn de verzendkosten meer als wat je voor de magneetjes moet betalen. Misschien heb ik een alternatief maar meer daarover, later.

Ga nu eerst slapen,

Grtzzz Antoine