Zitten hier nog AVR freaks? zo ja met wa benne gij bezig? (wat is je toepassing, hoe ver ben je erin geslaagd, heb je een homepage met projekjes, etz.)

Gebruik de zoek functie eens...

Op 16 april 2003 21:37:37 schreef Tristan:
Gebruik de zoek functie eens...

Je kan niet op AVR zoeken (3 letters)

Maar ik ben een "AVR freak". IK ben nu bezig met een AVR RGB generator. via de seriele poort stuur ik 3 PWM's aan die een rgb led in de gewenste kleur laten branden. Ik heb een VB programma'tje geschreven waar je op een kleur in het kleuren spectrum klikt en dan krijgt je ledje die kleur. Nu alleen nog ff een dingetje programeren die automatisch door dat spectrum heen gaat, en dan ben ik klaar. Dan heb ik dus ook de PWM weer onder de knie :)

Op 16 april 2003 21:57:46 schreef sytse:

[...]

Verhaaltje...

* Jeroen Boere is zeer benieuwd naar de source van de VB software, en naar de AVR code :)

* Aedolon is ook zeer benieuwd

Ik zal dan wel ff de code's wat netter maken, tis nog een beetje een zootje. En nog wat commentaar invoegen. Denk dat ik het vanavond wel ff kan posten.

Klinkt inderdaad leuk!

Zelf ben ik ook vaak met AVRs bezig, ik maak er vanalles mee. Het blijven leuke dingen! :)

Ooit eens een "kas" regel systeempje gemaakt voor iemand (met temp. en lichtsensors) die een ventilator regelt (traploos) en een kachel schakelt. Er zit een display op en knopjes voor de instellingen, ook LEDs voor de temp. status. En dat allemaal in een 1200!

Ik ben nu bezig met een soort wekautomaat, deze moet me wakker zien te krijgen zonder water, maar met bouwlampen. :P

Ook blijf ik bezig met die RGB LEDs, ze zijn zoo leuk!

Ik ben er mee begonnen op de MTS, toen mezelf ingeschreven bij www.AVRfreaks.net en een STK500 gewonnen! Dan wil je er wel mee spelen!

om me nu een freak te noemen weet ik ni zeker , maar ik spendeer de laatste tijd toch wel wat tijd aan mijn avretje...

Momenteel ben ik bezig met een domotica-systeem. De slave is bijna af, heeft nu een lcd scherm & 8 ingangen. Ik moet enkel eens wat schuifregisters gaan kopen voor de uitgangen. Vanaf dat de soft dan helemaal op punt staat, plaats ik deze wel op m'n pagina. (met alle documentatie)

Hier is dan het file'tje met de ASM en VB code. De led's moeten via een transistor op de timer-pinnen van de Mega8 aangesloten worden. Rood op OC1b, Groen op OC1a en blauw op OC2

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel

Sytse