Zoals ik al zei, een BD139 plus een 220 Ohm weerstand doen dit. Ik bedoel dus dit:
- ontvangeruitgang (0 of 5V) via 220 ohm naar basis
- ontvanger min naar emitter
- aparte batterij min naar emitter
- aparte batterij plus naar gloeiplug
- andere kant van gloeiplug naar collector
BD135 en 137 uiteraard ook, en nog vele andere..
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Een Servogestuurde chemische reactie een oplossing om stroomvreters uit te sluiten?
Niet dat ik zoiets ken. Zover ben ik nooit gegaan.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
sorry hoor mods, maar er wordt hier gesproken over zelf bommen maken, en dan alleen een reactie: over elektronica dan maar...
Op 12 mei 2006 10:17:46 schreef muddy:
sorry hoor mods, maar er wordt hier gesproken over zelf bommen maken, en dan alleen een reactie: over elektronica dan maar...
ROOKbommen (anders dan bommen)
BruzaQ-Inc
Gewoonte is de intelligentie van de menigte
Op 10 mei 2006 21:19:28 schreef Kritz:
[...]Waar hebbie dat ding vandaan getoverd? Zo'n heftige moet ik ongeveer wel hebben. De KAS-suiker rookbom ziet er op de foto's niet heftig genoeg uit.
Ik dacht dat de topic starter, ook wou weten hoe je zo'n deftige rookbom kunt maken....
Ik vond het topic totnogtoe nog wel kunnen, maar nogmaals, als men het open wil houden zou ook ik graag zien dat het verder tot de elektronica beperkt bleef.
Als men van elkaar informatie over andere zaken nodig heeft kan men ook mailen. 
[offtopic]
Bij deze het nadrukkenlijke verzoek om NIET de wannabe-mod uit te hangen, het staat erg onbeleeft tegenover de moderators en werkt dan ook sterk averechts - ook al ga ik er van uit dat het met de beste bedoelingen zal zijn.
Als er iets op het forum staat waarvan je denkt:
1) Dat wij het niet hebben gezien, en ook redelijkerwijs niet snel gaan zien. EN
2) Dat serieus schadelijk kan zijn voor Co
Dan kun je overwegen een topic te openen in `lieve moderators' en kunnen wij er naar kijken.
Alle gebruikers op Co zijn gelijk, men mag elkaar best vriendelijk wijzen op een foutje maar laat het modereren aan de moderators.
Om het forum leefbaar te houden springen we niet altijd overal bovenop, zeker niet als er net een moderatie van een andere mod in een topic geweest is.