jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 14 mei 2006 22:13:35 schreef draadjelos:
[...]dus niet via de usart van de pic?
USART PIC - pin 7/8 wisp - wisp - opto's - PC
Zoiets, snap je?
Er moet ook iets in Xwisp ingesteld worden, maar ik heb het niet aan de praat gekregen:(.
Op 14 mei 2006 22:27:21 schreef jossie:
[...]USART PIC - pin 7/8 wisp - wisp - opto's - PC
Zoiets, snap je?
Er moet ook iets in Xwisp ingesteld worden, maar ik heb het niet aan de praat gekregen:(.
Ik snap je uitleg over hoe het aangesloten is, maar wat zou je er mee kunnen dan?
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 14 mei 2006 22:13:35 schreef draadjelos:
[...]dus niet via de usart van de pic?
Kan, hoeft niet...
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
ik wil binenkort ook zo'n programmer kopen. alleen zag ik op de site iets staan van voeding voor bij het programeren die je er zelf nog in moest bouwen ofzo. weet iemand hoe dat zit?
als ik hem gebouwd heb, kan ik er dan ook gewoon een zif-socket op zetten en daarmee mijn pic's programeren?(ik weet dat je er ook mee in-circuit kan programeren, maar soms is dit gewoon handiger)
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 14 mei 2006 22:54:12 schreef MAH:
ik wil binenkort ook zo'n programmer kopen. alleen zag ik op de site iets staan van voeding voor bij het programeren die je er zelf nog in moest bouwen ofzo. weet iemand hoe dat zit?
Er zit een onboard 13V voeding op de (galva)wisp.
als ik hem gebouwd heb, kan ik er dan ook gewoon een zif-socket op zetten en daarmee mijn pic's programeren?(ik weet dat je er ook mee in-circuit kan programeren, maar soms is dit gewoon handiger)
Dan moet je wel een klein printje maken met een 5V voeding en ruimte voor een zif-socket(die je vervolgens in de 15 polige aansluiting kan 'klikken')
Prutsertje
bloep....
Op 14 mei 2006 22:54:12 schreef MAH:
Mijn oude zif socket ga ik voorzien van een 9V blokje met een 78L05 en een schakelaartje en led. Alles in een kastje en 15 polige sub d connector. Als ik dan een keer niet in-circuit wil proggen kan ik de pic gewoon in de zif douwen, ff wat spanning erop en klaar.
Als je doel pic gewoon voorzien is van 5V op de daarvoor bedoelde pennen kun je dus gewoon proggen.
Op 1 april 2006 00:12:31 schreef draadjelos:
[...]
het woordje interesse in de topictext kan commercieel klinken maar goed, ik kan geen topictext editten dus modjes be my guest
Ok, om verwarring te voorkomen.
lampjes
...
Klein vraagje tussendoor. Als je incircuit de pic wil programmeren (wisp). Kun je die pinnen dan nog gebruiken, voor je projectje?
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Jazeker, als je maar rekening houdt dat je geen stroomvreters op die poorten aansluit, want dan kan de Galva-Wisp het niet trekken.
En als je die poorten als ingangen gebruikt, mogen de "leveranciers" van die signalen geen actief signaal leveren, m.a.w. een schakelaar (dipswitch) bijvoorbeeld, moet open staan tijdens programmeren.
Meer hierover: www.picbasic.nl/pic-wisp_nl.htm#icsp
lampjes
...
Op 22 januari 2007 14:59:10 schreef Frits Kieftenbelt:
...mogen de "leveranciers" van die signalen geen actief signaal leveren,
Dus je programmeert met de voeding nog op je project. Kan je die niet uitzetten?
(ow ik zie het al. De galva wisp heeft de 5v uit het project nodig)
[Bericht gewijzigd door lampjes op ]
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Dat niet alleen, de PIC die in het circuit zelf zit moet natuurlijk ook spanning hebben.
Als je je schema goed op zet, kun je vrijwel altijd met spanning op je schakeling programmeren.
Vrijwel al mijn projecten die ik heb gemaakt kunnen dat.