trillingen van de geluidsboxen

Ik heb een discman en een gewone cd speler aangesloten om een mengpaneel via de versterker-uitgang, vervolgens naar een versterker 150 Watt bij 4 Ohm en daarna naar 2 x 150 watt boxen beide 4 ohm. Als ik een cd afspeel via de gewone cd speler beweegd de basbox heen en weer zoals hij dat normaal zou moeten doen, maar als ik een cd afspeel via de discman, dan gaat deze veel meer op en neer, terwijl het geluid 100% hetzelfde is. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

High met Henk

Special Member

Beste,

hoe het komt kan ik je neit helemaal verklaren, maar het heeft met de bandbreedte te maken.
Bij een platenspeler heb je exact hetzelfde verschijnsel.

Het KAN zijn dat je signaal te hard is dus boven het signaal wat je CD-speler uitzendt, maar dan zou het ook harder moeten klinken.

Als het inderdaad met de bandbreedte te maken heeft is het zo dat je ergens een ruis op pikt met een zeer lage frequentie die dus idd voor een niet hoorbare trilling zit en die ZIE je wel, maar HOOR je niet.

Meldt eerst even of het geluid idd harder is.
Of kijk ff met een scoop of de spanningspieken hoger zijn is ietsies duidelijker dan op het gehoor.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op do 04-04-2002 20:57:17 schreef High met henk:
Beste,

hoe het komt kan ik je neit helemaal verklaren, maar het heeft met de bandbreedte te maken.
Bij een platenspeler heb je exact hetzelfde verschijnsel.

Het KAN zijn dat je signaal te hard is dus boven het signaal wat je CD-speler uitzendt, maar dan zou het ook harder moeten klinken.

Als het inderdaad met de bandbreedte te maken heeft is het zo dat je ergens een ruis op pikt met een zeer lage frequentie die dus idd voor een niet hoorbare trilling zit en die ZIE je wel, maar HOOR je niet.

Meldt eerst even of het geluid idd harder is.
Of kijk ff met een scoop of de spanningspieken hoger zijn is ietsies duidelijker dan op het gehoor.

Groetjes

Sven

--------------------------------------------------

Het volume van het geluid is hetzelfde, voor mijn gehoor dan, ik zal vandaag eens kijken of de spanningspieken hoger zijn. Dit zal ik direct melden.