Wounded in Action

Dit topic is gesloten

haha, heb een keer voor m'n vader een stopcontact en schakelaar los moeten knippen terwijl er nog spanning opstond, was geisoldeerde tang, dus kon best, moest enkel geen kortsluiting maken, hoofdschakelaar kon niet uit, omdat er bouwlampen aanstonden, en je anders niks zag :P.
toch bij een van de laatste draadjes flits, alles uit, nog snel op het gevoel de rest ff doorknippen, en daarna de hoofdschakelaar weer om.
in de zijsnijtang zit nog steeds een stukje koperdraad :P.

Take a parachute, and jump!

Nah, Kt jij blijft toch aldijd klein:P

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

heej, 30 pagina's, tijd voor een nieuw wounded in action topic?

Take a parachute, and jump!

Op 10 juni 2006 21:07:06 schreef pcnerd:
heej, 30 pagina's, tijd voor een nieuw wounded in action topic?

Hoe lang kun je hem laten doorlopen, vraag ik me af. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 23 mei 2006 20:52:51 schreef pcnerd:
balpen veertjes?
en dan in een bochtje, zodat ze sluiting maken, ik geloof dat ik 'm snap.
dan moet je idd heeeel zeker weten dat er geen spanning op staat, maar ik geloof dat onze natuurkunde stopcontacten gewoon altijd doorverbonden staan.

Je kunt het veertje ook zo in het stopcontact doen dat er geen stekker in kan... (Ook niet handig als er nog spanning op staat..)

elmowww

Golden Member

Ik lekker bezig in een huisinstallatie, om garantie op de groepenkastt te houden heeft een monteur van het betreffende bedrijf eventjes 2 groepen bijgelegd en een paar dingen bij groep1 geknoopt. Ik moet dus bij 1 an die bijgeknoopte dingen zijn, denk: groep 1 uit.

Afijn, ik heb groep 1 uit gedaan, en wilt mijn tang in het bijgeknoopte stuk zetten, voor de veiligheid tóch maar fase en aarde tegelijk doorknippen. Voor het geval dat ;)

knip --> vonk --> gat in tang :(

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

wij voor onze verbouwing: hm, in de keuken slopen, laten we de spanning er maar even afhalen je weet maar nooit...
eerst zoeken welke stop het was en hup eruit gedraaid. omdat we het toch niet helemaal vertrouwden toch ergens een spanningszoekertje opgezocht (zo'n schroevendraaiertje) omdat we al wel meer vreemde dingen tegen waren gekomen. nuja, er stond dus nog mooi spanning op. stop er weer in, volgende eruit. alle 5 gehad en er stond nog steeds spanning op..... strange. nu, uiteindelijk 3 of 4 van de 5 eruit gedraaid en de spanning was eraf... maar dus ook in bijna het hele huis... (alleen de zolder niet geloof ik) maar het slopen met een drilboor werd toen ook best lastig aangezien we eerst een lang snoer moesten fixen omdat we gewoon de spanning eerst uit een andere kamer wilden halen(die nu dus ook zonder spanning zat). en het werd ons opeens duidelijk waarom er toch nog vrijwel nooit een stop was gesprongen.... tja 4x16A is toch 64A en dat heb je dus niet snel overbelast... gelukkig is nu allen opnieuw aangelegt want soms kwamen we ook 3 zwarte snoeren tegen (wat dus wel voor 3 +/-/gnd of krachtstroom gold) en gelukkig daar dus geen W I A mee gebeurt... maar als je terug denkt moet die man die dat aangelecht heeft wel tamelijk *** zijn...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit verhaal van MAH doet mij denken aan een klus die ik ooit ergens als vriendendienst voor iemand deed.
Een oud huis met een aangebouwde ruimte had een lamp hoog aan de muur zitten, dit was waarschijnlijk ooit een buitenlamp geweest. Er was nergens een spanningzoeker te vinden dus maar even alle schakelaars omgezet in de meterkast om er zeker van te zijn dat er geen spanning meer opstond. Langs het plafond liep een waterleiding waaraan je je zo gemakkelijk in evenwicht kon houden op een wankel keukentrapje. Met alleen de rechterhand lukte het me wel om even de dopjes eraf te draaien. Ik hoefde maar heel eventjes de fase te raken om een ongelooflijke opdonder te krijgen. Waarschijnlijk was het ooit een buitenlamp van de buren geweest.

reading can seriously damage your ignorance

Ach... Meten is weten en voelen is krioelen...
Ik ga ook liever voor het eerste maar de ervaring en de "kundigheid" die je vaak denkt te hebben kan je in zulke gevallen best wel nekken!

Nog even een zijstraatje wat me tebinnen schoot.
In dienst hadden we een standaard geintje door (met-als-Radiomoneurs-opgebouwd-respect,-kennis-hebbende-van-electriciteit) een Contactdoosje tegen een boom te schroeven en dan met je oplaadbare phillips te gaan scheren terwijl het laadsnoertje "aan de boom" hing.
Deed het ook goed met radio's op batterijen.

Je zou ze de kost moeten geven. De (veelal nieuwe) collega's die hetzelfde probeerden op het contactdoosje. :-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 11 juni 2006 22:07:13 schreef Fantomaz:
Ach... Meten is weten en voelen is krioelen...
Ik ga ook liever voor het eerste maar de ervaring en de "kundigheid" die je vaak denkt te hebben kan je in zulke gevallen best wel nekken!

Nog even een zijstraatje wat me tebinnen schoot.
In dienst hadden we een standaard geintje door (met-als-Radiomoneurs-opgebouwd-respect,-kennis-hebbende-van-electriciteit) een Contactdoosje tegen een boom te schroeven en dan met je oplaadbare phillips te gaan scheren terwijl het laadsnoertje "aan de boom" hing.
Deed het ook goed met radio's op batterijen.

Je zou ze de kost moeten geven. De (veelal nieuwe) collega's die hetzelfde probeerden op het contactdoosje. :-P

Ik had even tijd nodig om m te snappen.. marehh...

BWAHAHAHAHAHAHAHHA!

Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen ongelukken gebeuren dor de stroom...

En dat over die leeftijd en kortsluiting maken he.. misschien had ik daar een :+ achter moeten plaatsen?

Update: gister tin in mn oog( AUW dat doet egt pijn) en een traFo opgeblazen ( omgekeerd:()

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Henry S.

Moderator

Op 10 juni 2006 21:07:06 schreef pcnerd:
heej, 30 pagina's, tijd voor een nieuw wounded in action topic?

Rustig maar wanabee mod ;)

Op 11 juni 2006 07:54:26 schreef Fantomaz:
[...]

Hoe lang kun je hem laten doorlopen, vraag ik me af. :-)

Tot deze pagina vol is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

heb laatst een (hete) vallende soldeer bout opgevangen, gelukkig bij het handvat, het mooie was, dat hij dmv een verlengsnoer op een soort van steigertje lag, op zon 3,5 meter hoogte, een maat van me bleef achter de snoer hangen, ik zag dat gebeuren, draai me om, kijk omhoog, en zie die bout balanceren op het randje.. ik riep nog... te laat! het ding viel dus, en na 3 meter gevallen te zijn vang ik gewoon dat ding op alsof er niets aan de hand was.

er stonden een paar mensen bij, waarvan de mond open viel..
zag je dat? OOWWW JAAAA!!! TUUURLIJK!!!!!

ze wouden niet geloven dat na 12 jaar honkbal hun dat ook zouden kunnen... ach ja...

Op 12 juni 2006 16:24:48 schreef Henry S.:
[...]
Rustig maar wanabee mod ;)
[...]
Tot deze pagina vol is.

jaja, eerst mij uitschelden voor wannabee mod, en mij dan toch gelijk geven :P.

was trouwens meer om aan te geven hoe lang het wel niet is, en om te zeggen dat ik het onoverzichtelijk vondt.

Take a parachute, and jump!

Op 12 juni 2006 16:24:48 schreef Henry S.:
[...]
Rustig maar wanabee mod ;)
[...]
Tot deze pagina vol is.

[not wannabee mod-modus]
Ok, nog een paar post's spammen, we kunnen het :+
[/not wannabee mod-modus]

Gisteren kreeg ik trouwens telefoon van mijn (erg onhandige) broer:
Broer: "jij kan solderen hé?"
ik: "ja, wat denk je wel"
hij: "kun je ff een waterleiding komen solderen"
ik: "ja, nog nooit gedaan maar dat lukt me wel, ik neem aan dat je gerief klaar hebt staan, gasbrandertje enzo?"
hij: "ik heb niets, je hebt toch een soldeerbout."
|:-(

Tis trouwens gelukt, dat was een kraan met warm en koud, koud was aan een tuinslang gefröbelt, maar als je warm en koud gelijktijdig openzet, kwam et water er onderaan uit gespoten (uit de warmwater aansluiting). Toegenepen met een tang, wat schoongekrast met een schroevendraaier (tis behelpen hé), en netjes toe kunnen solderen :o

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Op 12 juni 2006 11:08:58 schreef Ibanez:
.... en een traFo opgeblazen ( omgekeerd:()

Heb ik pas geleden ook zoiets gehad, ik zette er spanning op en dat ding begon een geluid te maken en hij werd zo heet dat dat spul (hars ofzo) langzaam donker werd en bijna vloeibaar werd. hij bleef nog een poos heel heet. Ook van geleerd dat je even op het opschrift moet kijke!:)

(Mischien iemand die goed een site kan maken? Lijkt me wel leuk een site over 'Wounded in action')

[Bericht gewijzigd door WillyHul op maandag 12 juni 2006 20:00:24

idee is leuk idd. maar dan verspreid je het denk ik te veel en wordt het niks

Life is waiting!

mijn site is toch in de maak kan er wel een 'wounded in action' pagina'tje bij zetten (toch ruimte zat;)) dus mail alle 'wounded in action' items naar info(staartjevaneenaapje)wilcodejong(dot)nl. heb namelijk geen zin om het het hele topic door te spitten

Maak me niet gek, ik ben al gek.

en ik heb geen zin om mijn eigen posts op te zoeken en door te mailen.

en ik weet niet of je php kunt, maar daarmee kun je in no-time dit topic in je database knallen.

verder kunnen we op CO wel gewoon wounded in action topics houden.

een site is leuk, maar enkel handig voor bijvoorbeeld het laten zien van alle posts in dat topic van 1 bepaalde gebruiker, met evt. reacties daarop.

Take a parachute, and jump!

daar was ik al bang voor.

ben bezig om mijzelf php eigen te maken.

tuurlijk houden we 'wounded in action' inde eerste plaats op CO.

als ik het doe dan zet ik alle items op een rij eventueel met een categorie.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Mooie site;)

Informatie
Telefoon: (055) 555 55 55

Fax: (055) 555 55 55

E-mail: iemand@microsoft.com
Vertel klanten wat meer over uw bedrijf of organisatie. Voeg een korte beschrijving toe van de werknemers, de geleverde producten of services en de doelstellingen.

U kunt de afbeelding vervangen door een eigen afbeelding, bijvoorbeeld een foto van de directeur, een belangrijk product of het hoofdkantoor van het bedrijf.

[..]

Ik hoop wel dat je die tekst vervangt door een eigen:P

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 12 juni 2006 20:35:13 schreef WilToyo:
mijn site is toch in de maak kan er wel een 'wounded in action' pagina'tje bij zetten (toch ruimte zat;)) dus mail alle 'wounded in action' items naar info(staartjevaneenaapje)wilcodejong(dot)nl. heb namelijk geen zin om het het hele topic door te spitten

tja maar als je even naar je broncode van je html kijkt dat kan het een heel eind kleiner, data verkeer is vaak interesanter dan opslag ruimte....(bah microsoft rommeL

Op 12 juni 2006 21:05:03 schreef Ibanez:
Mooie site;)

[...]

Ik hoop wel dat je die tekst vervangt door een eigen:P

Op 12 juni 2006 21:17:26 schreef Jan klaasen:
[...]

tja maar als je even naar je broncode van je html kijkt dat kan het een heel eind kleiner, data verkeer is vaak interesanter dan opslag ruimte....(bah microsoft rommeL

LOL :) weet ik dit is alleen nog maar een soort van eerste opzet. en ook omdat ik dan in ieder geval wat online heb staan. (effe in 5 minuten in ms publisher gemaakt;))

edit: 200e post ;)

Maak me niet gek, ik ben al gek.

haha nee. zo gaat de site er ook niet uit zien.:) de uiteindelijke versie gaat online als ie helemaal af is. Ik vind het nu ook lelijk.

btw lekker offtopic wel een goede manier om een nieuw deel te krijgen

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.

Moderator

We gaan in http://www.circuitsonline.net/forum/view/35670

En offtopic posts om te posten verwijderen we gewoon hoor ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten