Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Ik moest vandaag op me werk een 5x35 kwadraad kabel vervangen door een 5x95.

Toen ik die 5x35 ff beet pakte smolt zowat mijn hand aan die kabel vast haha.
Wat was dat ding heeeeet zeg.
Liep rond de 160A doorheen. (14mtr kabel)

Nu met die 5x95 is het een stuk beter.
Stonde 3 koelmachines volgas op te draaien.

wahahaha, slechte electricien bezig geweest :P.

ik heb trouwens ook wel is roodgloeiende/rokende draden gehad met kortsluitingen (op breadboard nogwel!).

kipmans kan daar ook goed over meepraten, heeft een 35A brugcel opgeblazen :P.

Take a parachute, and jump!

Op 13 juni 2006 18:16:35 schreef Kristian:
Ik moest vandaag op me werk een 5x35 kwadraad kabel vervangen door een 5x95.

Toen ik die 5x35 ff beet pakte smolt zowat mijn hand aan die kabel vast haha.
Wat was dat ding heeeeet zeg.
Liep rond de 160A doorheen. (14mtr kabel)

Nu met die 5x95 is het een stuk beter.
Stonde 3 koelmachines volgas op te draaien.

En dan staat er altijd in de krant: brand door kortsluiting, maar er is helemaal GEEN kortsluiting.

Was er maar sluiting, dan ging de zekering eruit.

Op 13 juni 2006 18:16:35 schreef Kristian:
Ik moest vandaag op me werk een 5x35 kwadraad kabel vervangen door een 5x95.

Toen ik die 5x35 ff beet pakte smolt zowat mijn hand aan die kabel vast haha.
Wat was dat ding heeeeet zeg.
Liep rond de 160A doorheen. (14mtr kabel)

Nu met die 5x95 is het een stuk beter.
Stonde 3 koelmachines volgas op te draaien.

die koeling was juist om de kabels te koelen:P

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 13 juni 2006 18:18:45 schreef pcnerd:
kipmans kan daar ook goed over meepraten, heeft een 35A brugcel opgeblazen :P.

Nou ja, niet opgeblazen, was wel flink heet en stuk :P. Een soldeerverbinding trad namelijk als zekering op.

Grafietstaafje (van een vulpotlood) tussen de bornen van een voeding gestoken. Gloeit redelijk snel op. Te lang gewacht en bij een te hoge temperatuur springen er stukken af. 1 in m'n haar en een paar andere stukken op vasttapijt.

Smelt overal door.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/DSC00811.JPG

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/DSC00812.JPG

De bedoeling was dat er een andere heatsink op kwam :(

[mod edit]: grootte even aangepast ivm. niet aanwezig zijn van een 62 inch monitor...

[Bericht gewijzigd door KT88 op donderdag 15 juni 2006 18:27:14

-

wahaha is die doormidden?:p Ik moet echt eens hoogspanninh op (kapotte) ic'tjes gaan zetten, echt een willen zien hoe dat eruit ziet:p

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Amateur19

Overleden

Als je de koelvin van een chipset ook maar niet een klein beetje kan torderen dan MOET je hem lekker laten zitten. De kans dat je de "die" eraf trekt is 100%. Die compound is fucked-up.

Sorry voor het taalgebruik.

Je had in dit geval beter naar een "heatpipe" kunnen zoeken en die gebruiken door het uiteinde in de buurt van je CPU fan te krijgen.

Ik neem aan dat de laptop nu stuk is. Jammer, wat was het voor een model?? Ik neem tenminste aan dat het een laptop is.

:)
heb hier helemaaaaaaaaaaaal geen ervaring mee, DûH :9:9

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Hier in Engeland zeggen ze dan: If it ain't broke, don't mend it. Ooit wel eens een bout op een GTO niet vast genoeg gedraait, de aansluitingen waren mooi aan elkaar gelast, en de GTO was Failed Under Certain Known Endured Damages.

carpe cerevisi

Op 15 juni 2006 10:34:58 schreef Amateur19:
Als je de koelvin van een chipset ook maar niet een klein beetje kan torderen dan MOET je hem lekker laten zitten. De kans dat je de "die" eraf trekt is 100%. Die compound is fucked-up.

Sorry voor het taalgebruik.

Je had in dit geval beter naar een "heatpipe" kunnen zoeken en die gebruiken door het uiteinde in de buurt van je CPU fan te krijgen.

Ik neem aan dat de laptop nu stuk is. Jammer, wat was het voor een model?? Ik neem tenminste aan dat het een laptop is.

:)
heb hier helemaaaaaaaaaaaal geen ervaring mee, DûH :9:9

http://www.linux-magazin.de/Artikel/ausgabe/2000/03/Graphikkarten/Gloria_XL.gif

De kaart was al een soort van kapot maar werkte prima hier in de server op 16 kleuren met artifacts, 80 graden was voor die kaart normaal, zelfs het ram erop werd zo heet dat je het niet kon vastpakken (16mb kaart :P)

-

Maar ganzz is niet gewond geraakt toch???,, Oké het apparaate wel;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 15 juni 2006 11:48:20 schreef Ibanez:
Maar ganzz is niet gewond geraakt toch???,, Oké het apparaate wel;)

Speciaal voor jouw.

Gisteren een PSone LCD in een kast geschroeft, plaat plexi op maat gemaakt, hop ff gaatje erin met de dremel. 1,5 mm boortje.

Leg plexi op mijn schoot, ik boor het gaatje en ik besef net te laat dat waneer ik door de plexi heen ben, ik met de boor in mijn been zit...

-

auw! dat doe pijn:(

je wou toch geen info achter houden,, ofwel soms?;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 15 juni 2006 12:00:08 schreef Ganzz[/message]:
[...]

Speciaal voor jouw.

Gisteren een PSone LCD in een kast geschroeft, plaat plexi op maat gemaakt, hop ff gaatje erin met de dremel. 1,5 mm boortje.

Leg plexi op mijn schoot, ik boor het gaatje en ik besef net te laat dat waneer ik door de plexi heen ben, ik met de boor in mijn been zit...

Dan begin je wel te jodelen !!! :o

Amateur19

Overleden

Op 15 juni 2006 11:48:20 schreef Ibanez:
Maar ganzz is niet gewond geraakt toch???,, ...

ALS je de kaart zou willen vervangen met dezelfde capaciteiten als die kaart "had", dan heb je wel PIJN in je portemonee.

CAD kaart. Wel gaaf.

:)

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
KT88

Overleden

Op 15 juni 2006 10:53:46 schreef LaStei:... Failed Under Certain Known Endured Damages.

Helemaal goed deze, die gaat in de kast bij SNAFU en FUBAR! >:-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Eigenlijk geen electronica maar wel een goeie...
Autohobbyclub:
-Auto op de brug met de portier open wanneer de eigenaar de brug laat zakken.
Deur komt op nabij staand stoeltje en wordt zo uit zijn lood gedrukt. (oldtimer)

-Een gozer die een gaatje in zijn portier wil boren (binnen kant) en vergeet dat hij zijn raam naar beneden heeft gedraait...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Anoniem

een van mijn misselijkste verwondingen:

een miniscuul draadje door mijn vel geboord.

een tindruppel laten zinken in het vlees van je duim (die druppel moest ik er dus uitsnijden ;'( )

een tennisbal proberen open te snijden om er iets in te bouwen en dan uitschieten en een flinke lap duimhuid meenemen. toen had ik het ff niet meer :p

hmm wat ook wel leuk is: van die 6 kante boutjes, geen zin hebben om een sleutel te pakken, dan maar de combinatietang. blijkt die toch niet zo veel grip te hebben op dat schroefje, schiet ie weg en heb je nu een bloedblaartje op je duim:(

nouja, ik zeg altijd maar (eik nooit maja): een elektrotechnicus zonder wondjes is er geen.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Anoniem

wat een prachtig gezegde!

Nou, dan zal ik ook maar :)
1. er achter komen dat 1mm isolatie op een tang gewoon 5Kv doorlaat :)

2.Solderen op de vloer, en dan je KNIE verbranden doordat je op je soldeerbout steunt ...

3. elco verkeerd aansluiten... BOEM en dan een uur een irritante piep in je oor hebben...

dat was het wel... :)

alive and sleeping

Nog een klassiek soldeerbout-ongeluk:)

Soldeerbout laten vallen, bij de verkeerde kant opvangen. Daarna afvragen waarom je hand heet word, zien dat je hem bij de verkeerde kant vasthebt, en door de schrik de bout op je been laat vallen...:)

Ik

Ik heb werk gedaan waarbij ik werkelijk bijna elke dag wel met wondjes op mijn handen thuiskwam.
Openhalen aan afgesneden Tiwraps...
Bij het scheppen met je knokkels over een stapel stenen achter je heen schrapen...
In een diepe, tegelbrede sleuf staan te graven en weer die knokkels openhalen, nu aan de tegels die aan weerzijden van die sleuf liggen...
Een bepaalde handeling zo vaak uit moeten voeden dat er een scheurtje op die eeltplek naast je duimnagel komt wat maar niet wil helen...
Vingers beknellen tussen tegels of net een beetje op je vingers slaan bij het afronden van straatwerk...

Schiet me net nog zo'n stom geval binnen.
Een coaxkabel zat wat te diep in de kast waardoor ik met mijn hoofd in de kast moest omk er goed bij te kunnen.
Springt een ander coaxkabeltje los uit een bundel en tikt tegen mijn bovenlip/neus, met enige spanning erop.
Door schrikreactie met mijn hoofd tegen de bovenzijde van de kast geklapt. ;-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 13 juni 2006 18:16:35 schreef Kristian:
Ik moest vandaag op me werk een 5x35 kwadraad kabel vervangen door een 5x95.

Toen ik die 5x35 ff beet pakte smolt zowat mijn hand aan die kabel vast haha.
Wat was dat ding heeeeet zeg.
Liep rond de 160A doorheen. (14mtr kabel)

Nu met die 5x95 is het een stuk beter.
Stonde 3 koelmachines volgas op te draaien.

Ah leuk hoge stromen: 0-6000A voeding openmaken om wat draden te wijzigen, hierbij een niet goed aangeknepen draad uit een adereindhuls trekken(waarschijnlijk), aardsluiting maken (kleiner dan 80A) en rooksignalen. Hier heb ik de sukkelbeker voor mogen ontvangen:
http://www.smsmonster.nl/files/sukkelbeker.jpg
Schade:
http://www.smsmonster.nl/files/poef.jpg

Dit topic is gesloten