hoi,
misschien herkennen jullie het wel nl dat het zo gemakkelijk is om iets op internet te kopen, en dan vooral bij internetshops met lage verzendkosten. Dat je vanzelf als je de pc aanzet en/of je niks beters te doen hebt je maar even bij een webshop gaat kijken of ze nog leuke dingen hebben. nou ik doe dit erg vaak. ik heb deze maand al zeker 5 keer een bestelling gedaan (is erg veel voor mij). of als je is iets nodig hebt je meteen heel de site af gaat zoeken naar nog meer dingen die je misschien nog nodig hebt.
misschien een beetje een dom topic maar het leek mij wel leuk om te horen of anderen dit ook hebben.

Ik kijk elke dag wel naar een webshop maar ik koop (bijna) nooit iets. Kijken is gewoon leuk:)

dat heb ik ook Maurice S.

Ik kijk er alleen in als ik echt iets nodig heb, maar dan koop ik vaak meer dan ik in gedachte had en soms vergeet ik juist de dingen die ik wel nodig had:( Dit heb ik nu al 3 keer gehad:)

Ik heb dat probleem voornamelijk op marktplaats.... zie ik een mooi meetapparaat staan... hebben, hebben ;-). Overigens heb ik dat wel bij bijv elektronica onderdelen.nl dan moet je bijvoorbeeld pluggen hebben, en ga je gelijk kijken wat je nog meer wilt hebben behalve dat.

Op 16 juni 2006 15:43:20 schreef muddy:
Ik kijk er alleen in als ik echt iets nodig heb, maar dan koop ik vaak meer dan ik in gedachte had en soms vergeet ik juist de dingen die ik wel nodig had:( Dit heb ik nu al 3 keer gehad:)

Als ik een keer wat bestel vergeet ik ook altijd wat ik nodig heb...

Dat heb ik ook!! en het is een echte verslaving!!?%%!!#((^^*$#++==))_--!@#}{\]
Het blijft meestal niet bij het brouwsen en als ik weer eens een nieuwe net-shop gevonden heb dan komt de neiging weer boven om iets te bestellen met de smoes dat ik toch minstens even moet controleren of de shop goed is, het versturen en de service e.d.
Meestal heb ik niet echt iets nodig maar zoek ik in alle uithoeken van de site tot ik iets heb gevonden waarvan ik kan zeggen; dat had ik nou eigenlijk nodig als ik dit of dat project ga aanvallen. En dan is het eind zoek want het is goed te verantwoorden om meer te bestellen omdat dan de verzendkosten gedeeld worden over het aantal onderdelen.
Zo eindig ik dan met een winkelwagentje dat behoorlijk gevuld is en waarvan ik dan op het eind van de sessie bijna de helft weer annuleer om het totaalbedrag enigsinds binnen de perken te houden.
Als ik geluk heb dan overkomt mij dit zo ongeveer 1 keer per week. Het resultaat is dat ik met meerdere projecten tegelijk bezig ben, op dit moment gaat het nog want het zijn er nu maar c.a.8. Het voordeel is wel dat het nogal afwisselend werkt, maar ook komen er soms weken achtereen geen enkel project klaar en soms meerdere per week. Ook groeien sommige projecten in elkaar over en eindig ik met bijv drie verschillende functie's in een apparaat/behuizing.
Ik leef mee met iedereen die ook een gelijksoortige verslaving heeft en een "praatgroepje" lijkt mij ook niet verkeerd om met je handicap te leren omgaan.
Anonimouse Electronic Shoppers.
Wie volgt om "uit de kast" te komen???

Ik heb dit probleem voornamelijk op eBay.
Als ik een week niet gekocht heb ben ik lastig.

Ik houd normaal een lijstje bij met alle dingen die per post moeten aankomen (+ de te verwachten datum).
Als dit lijstje leeg is zoek ik zolang op eBay tot ik iets gevonden heb dat ik kan kopen...

CD :)

Het is inderdaad een handicap, het kost je handen vol geld omdat je altijd iets besteld wat je nooit gebruikt.

Op 16 juni 2006 16:21:20 schreef bitbanger:
... Ook groeien sommige projecten in elkaar over en eindig ik met bijv drie verschillende functie's in een apparaat/behuizing. ...

Dat probleem ken ik ook. (heel veel anderen denk ik ook) Ik was laatst bezig met een behuizing voor een voeding. Kwam ik op het idee er ook maar een VU-meter in te bouwen:S
Geen optimale combinatie (dacht ik achteraf)
Dus maar nieuwe behuizing gepakt en opnieuw begonnen:)

kep net weer wat ledjes gekocht die ik eigenlijk ook nergens voor nodig heb.

maar ja als ik alle onderdelen heb dan hoef ik er geen meer te kopen :p

Als ik een maal E-Bay ga verkennen dan is het einde zoek. Nu "vergrijp" ik me alleen nog maar aan marktplaats en speurders, en dat is al erg genoeg. Vandaag een oude scoop op de kop getikt voor 125 euro, dus ben nu weer een beetje verzadigd.

Op 16 juni 2006 16:36:15 schreef elektronica-computerNerd:
kep net weer wat ledjes gekocht die ik eigenlijk ook nergens voor nodig heb.

maar ja als ik alle onderdelen heb dan hoef ik er geen meer te kopen :p

Zo denken de meesten. Jammer dat je dan weer wat anders nodig hebt. Heb je weer die verzendkosten.

Maarja, meer onderdelen lijkt wel leuker...

ach, uiteindelijk komt het toch wel in een of ander project terecht...

(ik zit nog in de ontkenningsfase)

nee, ik bestel alleen als ik echt wat nodig heb, en dan heb ik meestal wel genoeg om de verzendkosten goed te verdelen. soms bestel ik net wat meer dan ik nodig heb, maar dan worden het vaak b.v. 100 weerstanden 10k ipv 40.

ten eerst staat dat mooier, ten 2e is het per weerstand goedkoper, en ten derde werk ik ze er toch wel door.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Soms bestaat een project uit het nuttig maken van onderdelen die uit inkoop-vlagen mee zijn komen "waaien".
Zo ontstond een mini-radar uit een klein motortje en een lichtsluisje en een flip-flop en een schotel gemaakt van ijzerdraad en een ledje in het brandpunt van de schotel. Het resultaat is een best wel leuk blikvangertje.

[Bericht gewijzigd door bitbanger op ]

Ik kijk meestal wel heel lang ergens voordat ik het wil kopen. Mede daardoor koop ik bijna nooit iets met spijt.

Dat gaat echter de laatste tijd een klein beetje de andere kant op, zo heb ik een webwinkel gewoon een lijst gegeven met de waardes van condensatoren die ik miste. Daarbij zat de boodschap, ieder van deze graag 20x in 0603, indien niet beschikbaar in 0805. De rekening zie ik wel als ik het pakket krijg. :)
Het is dan overgens niet zo dat ik de rekening niet kan betalen, ik heb nog wel het geld ervoor om wat geks te doen.

ik heb nog nooit van een elecktro webshop iets gekocht.

want alles dat ik wil heeft mijn boer en heeft hij dat niet dan heb ik nog een andere elecktroboer

Ik bestel bijna nooit wat, ik word er gek van dat de ene shop het ene weer heeft en de andere weer wat anders. Ik ga niet bij 10 verschillende zaken bestellen om wat compleet te krijgen.

Die verslaving heb ik ook :( Ik heb elko's liggen van 20.000 uF terwijl ik er eigenlijk niks mee doe, gewoon een verslaving om elko's te kopen met iets meer uF dan normaal.

Ik heb dit denk ik erger met CO dan met webshops !! :D

heb ik ook altijd kijken of er geen intressant topic bezig is, (met intressant bedoel ik de topics waar geen microcontrollers in voor komen want daar snap ik (nog) niets van)

Op 16 juni 2006 17:49:56 schreef William van t Hul:
Die verslaving heb ik ook :( Ik heb elko's liggen van 20.000 uF terwijl ik er eigenlijk niks mee doe, gewoon een verslaving om elko's te kopen met iets meer uF dan normaal.

moet je een goldcap kopen ;)

Ik koop weinig op ebay, want dan moet het meestal uit het buitenland komen of als je eindelijk eens iets leuks ziet heb je paypal nodig. Ook heb ik wat slechter ervaringen ermee en vind ik het zo iritant dat je ieder onderdeeltje apart op moet gaan zoeken.

Een verslaving zou ik het niet willen noemen maar als ik bij Nedis bestel kan ik het niet laten om gelijk maar een laserpen, oprolbaar-usb-verlengkabeltje, wireless-router-of-wireless-usb-ding, pc-naar-stereo-kabel-van-10-meter, enz, enz enz te bestellen. Spotgoedkoop (kwaliteit is ernaar) maar altijd handig/leuk.

Net een bestelingkje bij voti gedaan;) gaat wel makkelijk op 't net:( niet goed voor de rekening,, maar er is nog genoeg:D

Dus met de rubriek shops voedt CO dus een verslaving??:-p