sorry voor het kicken, maar ik heb de kleurencombi aangepast, een css gemaakt (zodat mocht het weer zeer aan de ogen doen het gauw gewijzigd is), en het lettertyper vergroot.
enuhm, als het goed is moet het uit de printer nu gewoon zwart op wit zijn...

wat vinden jullie nu van de kleurencombi?
vinden jullie nog spelfouten? zoja, zouden jullie me deze willen melden zodat ik ze kan verbeteren (willen hé, voor ik reacties krijg van ïk ben je spellingsconteroleprogramma niet!)?

> wat vinden jullie nu van de kleurencombi?

ieeeeeks

afwisselend donkerder en lichter dan de achtergrond :( :(

ik ben misschien een ouwe lul, maar met gewoon het default lettertype (nix geen CSS, gewoon) platte html text is je site iig leesbaar. dan kan je de rest van je energie besteden aan de inhoud, want daar gaat het toch om.

het gaat inderdaad om de inhoud, maar die wil ik wel een beetje mooi presenteren (let wel, een beetje, dus geen ingwikkelde flashtroep dat er uren over doet te laden)

ik heb het weer aangepast, ik weet niet wat je gezien hebt? blauw-grijs of zwart-grijs?

het komt wel keurig goed uit de printer. (zwart op wit)

ik ga denk ik dit weekeinde de pagina mijn projecten opbouwen, en mischien een stukje bouw eens wat, maar ik wil zelf ook eens wat bouwen, anders word de pagina mijn projecten zo lang...

(lijnvolger dit keer. wat ik allemaal aan projecten heb lopen? dat ga ik hier niet opsommen, dat word te lang, maar op mijn projecten kun je het na het weekend allemaal lezen (tenzij ik weer een pijnlijke kleurencombi heb naar jou idee, ik zelf vind de huidige kleurencombi niet pijnlijk)

edit:
modjes, die title is nu niet echt meer actueel, en het begint zo langzamerhand beter in ontwikkeling te passen...
(met een titel in de richting van "geboorte electronica-website met kinderziekten" )
en ik vind het nog wel electronica-gerekateerd (voor jullie het gaan sluiten) want het gaat immers om het oplossen van problemen bij de ontwikkeling van een site voor het verspreiden van deze ó zo mooie hobby

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

(let wel, een beetje, dus geen ingwikkelde flashtroep dat er uren over doet te laden)
lol wat voor verbinding heb je dan wel niet of hoeveel flash gebruik je dan :P

Op 16 juni 2006 22:51:48 schreef Dutchboy.:
(let wel, een beetje, dus geen ingwikkelde flashtroep dat er uren over doet te laden)
lol wat voor verbinding heb je dan wel niet of hoeveel flash gebruik je dan :P

adsl budget, versatel.

werkt traag (40kbit per sec. max. gemeten hier, theoretich moet meer mogelijk zijn)
heeft datalimiet van 250 mb de maand.

nu geen flash, maar met een beetje flashspel loopt het hier echt als een schildpad. voordeel is: je vijanden lopen meestal ook als een schildpad (soms niet...)

maar dat is behoorlijk offtopic... nu je er toch bent, wat vind je van de huidige kleurencombinatie van www.home.versatel.nl/spamacount ?

Op 16 juni 2006 22:58:40 schreef Lucky luke:
[...]
adsl budget, versatel.

werkt traag (40kbit per sec. max. gemeten hier, theoretich moet meer mogelijk zijn)
heeft datalimiet van 250 mb de maand.

nu geen flash, maar met een beetje flashspel loopt het hier echt als een schildpad. voordeel is: je vijanden lopen meestal ook als een schildpad (soms niet...)

maar dat is behoorlijk offtopic... nu je er toch bent, wat vind je van de huidige kleurencombinatie van www.home.versatel.nl/spamacount ?

kleuren zijn beter maar ik vind het paars waneer je al op een link hebt geklikt niet lekker te lezen

-Stop met frames, dat is al jaren passé.
-Blauw/paars op zwart leest niet lekker, wat is er mis met een lichte achtergrond?
-account is met 2 c's, laat iemand anders alle spelling checken als je dyslectisch bent.

edit:
modjes, die title is nu niet echt meer actueel, en het begint zo langzamerhand beter in ontwikkeling te passen...
(met een titel in de richting van "geboorte electronica-website met kinderziekten" )
en ik vind het nog wel electronica-gerekateerd (voor jullie het gaan sluiten) want het gaat immers om het oplossen van problemen bij de ontwikkeling van een site voor het verspreiden van deze ó zo mooie hobby

Vooruit, maar hou het zoveel mogelijk elektronica gericht, voor het bouwen van websites hebben we andere fora.

Op 16 juni 2006 20:46:41 schreef Lucky luke:
...........
verder weet ik niet wat mijn internetprovider met php en mysql doet, maar ikzelf zou al helemaal niet weten hoe daarmee om te gaan.
...........

Daar zou ik je nog wel mee kunnen helpen. Ik kan je ook nog een hoosting plekkie aanbieden met PHP MySQL Perl POP3 SMTP IMAP. DSL 10MB/s UP/DOWN max. Ik heb nog 80GB leeg staan. Moet je alleen wel zelf voor een domeinnaam en dns-verwijzing zorgen.

Een aantal kreaties. Datasheets/Fotoalbum. Site met BBS e.d. Site voor een vriendin. Mail-server interface. Chat server (in aanbouw).

Dit is geen reclame, gewoon hobby. :7:7 no-profit NO-ADS!!!!

Op 16 juni 2006 23:02:05 schreef Ganzz:
[...]

kleuren zijn beter maar ik vind het paars waneer je al op een link hebt geklikt niet lekker te lezen

ik ook niet maar die links-kleuren etc. zitten niet in de stylesheet. die is maar heel erg basic namelijk... (weet zo gauw niet hoe het er wel in te stoppen...)
misschien gewoon:

link { color: "rodgerblue" }
alink { color: "lime" }
vlink { color: "blue" }

zal eens testen...
wat ik wel al gemerkt heb is dat de kleurnamen niet werken.
(wel heb ik al een tael gevonden met kleur+veiligewebhexwaarde, dus...

Op 16 juni 2006 23:06:41 schreef Henry S.:
-Stop met frames, dat is al jaren passé.

zolang het ondersteunt word gebruik is het toch niet erg?

-Blauw/paars op zwart leest niet lekker, wat is er mis met een lichte achtergrond?

die doen pijn aan mijn ogen. dat blauw/paars overigends ook, zie boven

-account is met 2 c's, laat iemand anders alle spelling checken als je dyslectisch bent.

die website heet nu eenmaal zo, mijn e-mailaderes ook, ik ben er gewoon een (een c) vergeten te typen.
dit omdat ik wel vakker zogeheten dubbelzetters vergeet te "dubbelzetten" (dubelzeten). ben niet dislectisch bij mijn weten, want ik lees veel, snel en goed...
maar ik moet toegeven dat schrijven+spellen welliswaar vlot gaat, maar dat mijn handschrift en spelling nou niet bepaald erg goed zijn...

[...]
Vooruit, maar hou het zoveel mogelijk elektronica gericht, voor het bouwen van websites hebben we andere fora.

ok, bedankt!

Op 16 juni 2006 23:10:09 schreef Amateur19:
[...]

Daar zou ik je nog wel mee kunnen helpen. Ik kan je ook nog een hoosting plekkie aanbieden met PHP MySQL Perl POP3 SMTP IMAP. DSL 10MB/s UP/DOWN max. Ik heb nog 80GB leeg staan. Moet je alleen wel zelf voor een domeinnaam en dns-verwijzing zorgen.

Een aantal kreaties. Datasheets/Fotoalbum. Site met BBS e.d. Site voor een vriendin. Mail-server interface. Chat server (in aanbouw).

Dit is geen reclame, gewoon hobby. :7:7 no-profit NO-ADS!!!!

fantastisch aanbod. ik bouw eerst ff een goeie site op huidige locatie, dan ga ik me daarna wel in PHP mysql en al dat soort mij nog onbekende onontgonnen uitdagingen verdiepen. het gaat per slot van rekening om de inhoud van de site, niet om waar íe staat of met welke technieken íe tot stand komt (als het er maar een beetje goed uit ziet)

blijft het geldig? (serveruimte?)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Het maakt het beheer van je site er niet makkelijker op als je je daar later in gaat verdiepen. Ik denk dat de meeste INFO site met een DB werken samen met een script PHP ASP whatever. Om dat dan later te doen wordt wel lastig . Ik kan je best hoosten maar dan wordt ook mail wat moelijker. Maar goed meel me eens. Dan praten we er eens over. Staat in m'n profiel.

:)
PS.
Als je ook wat met plaatjes wil dan kan het met PHP en GD2 of ImageMagicK. Dat is sneller met een DB in MySQL dan in ASP MSSQL.
MAW. de inhoud valt en staat met waarop hij staatdraaid.

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

Op 16 juni 2006 23:10:25 schreef Lucky luke:
[...]
zolang het ondersteunt word gebruik is het toch niet erg?
[...]

Volgens mij heb je eerdere reacties niet gelezen...

Frames geven je niet de complete url, Google vindt ze ook niet netjes, er is alleen met een omweg naar te linken, en dat laatste is nou juist het belangrijkste.

leds branden niet, leds lichten op.

Op 16 juni 2006 23:36:31 schreef Henry S.:
[...]
Volgens mij heb je eerdere reacties niet gelezen...

Frames geven je niet de complete url, Google vindt ze ook niet netjes, er is alleen met een omweg naar te linken, en dat laatste is nou juist het belangrijkste.

hoe maak ik dan een leuk menuutje aan de linkerkant?

of moet ik dan onder ELKE pagina een link naar de 1e pagina zetten?

of is het wat javascriplookalikigs waar ik nu nog niks van weet (maar wat me wel interesant lijkt)

Op 17 juni 2006 10:37:33 schreef Gerwin:
leds branden niet, leds lichten op.

iedereen zegt branden, maar ik vind dat een led niet oplicht, ik vind dat een led straling uitzend in het voor mensen zichtbare gebied, deze straling wordt in de volksmond "licht" genoemd trouwens, ze branden prima.... maar ik wil het wel ff aanpassen hoor

Als iemand de hosting al aanbied, gebruik dan dat cms dat ik gemaakt heb. Je kan meerdere administrators die kunnen bewerken enz, de layout is in 1x goed, geen gekl**t meer enz...
Moet natuurlijk niet, maar is veel handiger, geen gepruts met html meer, daarvoor is dit systeem juist.

Ik gebruik zelf een stukje php om het menu op iedere pagina op mijn site te krijgen.
Het kan ook met een javascript, maar dat kreeg ik niet goed naar het zin.

Verder CSS voor alle opmaak. Ben er GEEN held in, maar het werkt ;) :)
Voor wat ik qua kleurtjes mooi & leesbaar vind: zie de site.

Een echt CMS is handiger, maar kon er indertijd geen naar mijn smaak vinden.

Op 18 juni 2006 14:05:38 schreef Lucky luke:
[...]

Er zijn vele manieren voor. Zelf maak ik eerst de pagina's van m'n website, dan specificeer ik hoe de menustructuur in elkaar zit, en een python scriptje maakt de benodigde frames en linkerpagina's aan.

Op 18 juni 2006 14:31:25 schreef Aart:
Ik gebruik zelf een stukje php om het menu op iedere pagina op mijn site te krijgen.
Het kan ook met een javascript, maar dat kreeg ik niet goed naar het zin.

Verder CSS voor alle opmaak. Ben er GEEN held in, maar het werkt ;) :)
Voor wat ik qua kleurtjes mooi & leesbaar vind: zie de site.

Een echt CMS is handiger, maar kon er indertijd geen naar mijn smaak vinden.

dan ga ik van jouw site ff wat technieken afkijken.

ik wil graag wel alles zelf moeten typen in kladblok. meer werk, maar je weet wel 100% wat het is, en wat het doet.

Kladblok lijkt me geen aanrader, juist als je het met de hand in wilt kloppen is syntax highlighting wel een must.

Anders blijf je zoeken naar die ene missende ">" .. ;)

Er zijn vele html editors, ik ben totnogtoe blijven hangen bij FirstPage maar ben er eigenlijk niet zo enthousiast meer over omdat hij php niet geheel herkend.

Als je PHP zou willen gebruiken moet je server dat wel draaien.
Er stond vroeger een mini-site'je op mijn site als download voor als iemand de code zou willen gebruiken, maar die heb ik ooit weggehaalt. Zal er even naar kijken.

Op 18 juni 2006 14:44:20 schreef Aart:
Kladblok lijkt me geen aanrader, juist als je het met de hand in wilt kloppen is syntax highlighting wel een must.

Anders blijf je zoeken naar die ene missende ">" .. ;)

Er zijn vele html editors, ik ben totnogtoe blijven hangen bij FirstPage maar ben er eigenlijk niet zo enthousiast meer over omdat hij php niet geheel herkend.

Als je PHP zou willen gebruiken moet je server dat wel draaien.
Er stond vroeger een mini-site'je op mijn site als download voor als iemand de code zou willen gebruiken, maar die heb ik ooit weggehaalt. Zal er even naar kijken.

hmmm. tsja, anders moet ik toch maar een of ander iets hebben (html editer dan, geen wysiwyg troep) wat het werkt voor me doet. het zoeken naar die ene missende > is idd erg irri...

maybe weet jij wat? verder, heb je misschien wat uitleg over dat php? (goede sites of whatevver) jij hebt het per slot van rekening ook ergens geleerd....

edit: en als ik in de paginabron neus ziet het er toch best ingewikkeld uit. iig te ingewikkeld om te snappen zonder uitleg...

Ik heb indertijd wat tutorials van het internet gehaalt en een boek (toch handig om dingen op te zoeken) geleend van een vriend.

Zou geen titels / url's meer weten, maar het zal door de jaren niet minder geworden zijn.

De werking van mijn site is overigens niet zo gebruikenlijk, meestal bouwd men er gelijk een db achter en gebruikt meer object oriented constructies. Zo ver ben ik echter nooit gekomen en dit volstaat nu nog steeds.

Eerlijk gezegd snap ik het probleem met frames niet...

Ik gebruik al 4 jaar frames op mijn site, toegegeven: het is niet makkelijk voor opgeven voor zoekmachines en dergelijke, maar als je gewoon de index pagina opgeeft is er niets aan de hand, dus wat is het probleem?

Maar ja... ik kan geen php mysql of wat dan ook, alleen html, en daar hou ik het gewoon bij, lekker simpel, wel veel werk misschien (in vergelijking met php en zo) maar dat snap ik tenminste:)

Lucky luke: de site is leuk, maar hoe de tekst geordend staat vind ik aan de rommelige kant (maar dat zou aan m'n schermresolutie kunnen liggen (1280 x 1024)) en - wat al vaker gezegd is - staan er behoorlijk veel typefouten in.
Ik zou (al is het nog maar het begin van een site) toch goed getypte inhoud plaatsen, voor hetzelfde geld krijg je nu een paar bezoekers die de nu bestaande stukken tekst lezen, denken van: 'jemig, wat een spel/typfouten' en je site niet meer hoeven te zien, dat zou toch jammer zijn?

Op 18 juni 2006 14:54:53 schreef weardguy:
Eerlijk gezegd snap ik het probleem met frames niet...

Ik gebruik al 4 jaar frames op mijn site, toegegeven: het is niet makkelijk voor opgeven voor zoekmachines en dergelijke, maar als je gewoon de index pagina opgeeft is er niets aan de hand, dus wat is het probleem?

dat scheelt mij een hoop werk...

Maar ja... ik kan geen php mysql of wat dan ook, alleen html, en daar hou ik het gewoon bij, lekker simpel, wel veel werk misschien (in vergelijking met php en zo) maar dat snap ik tenminste:)

zeker omdat die behoorlijk herkenbaar klinkt...

Lucky luke: de site is leuk, maar hoe de tekst geordend staat vind ik aan de rommelige kant (maar dat zou aan m'n schermresolutie kunnen liggen (1280 x 1024))

klopt, het is best wel rommelig geordend, ook op 800x600 (mijn scherm). (daar ben ik nu overigends wat aan het doen, ik meld het wel als dat online is)

en - wat al vaker gezegd is - staan er behoorlijk veel typefouten in.
Ik zou (al is het nog maar het begin van een site) toch goed getypte inhoud plaatsen, voor hetzelfde geld krijg je nu een paar bezoekers die de nu bestaande stukken tekst lezen, denken van: jemig wat een spel/typfouten en je site niet meer hoeven te zien, dat zou toch jammer zijn?

dat zou zeker jammer zijn. geef typefouten waar je je aan ergerd dan ook door, dan verbeter ik ze

edit: de kleurencombinatie staat nu tenminste vast (is weer gewijzigd ja. nu grijz achter en zwart voor. links nog steeds in standaard kleur want weet niet hoe dat ge-.css't moet worden...

Ik gebruik ook al jaren frames. Zou niet weten hoe anders een menustructuur overeind te houden zonder dat steeds op iedere pagina te moeten herhalen. (for/next loops gebruik je ook om niet steeds alles klakkeloos te herhalen, toch?)

Waar ik heel veel van geleerd heb is www.handleidinghtml.nl (zowel on-line als off-line versie beschikbaar).

Als ASCII editor met vele opties zoals syntaxhighlighting voor legio talen, macro recorder, column editing !!, instelbare schermkleuren, keyboard layouts en 1001 andere handige dingen meer, gebruik ik al jaren een geregistreerde versie van Boxer Text Editor ( www.boxersoftware.com ). Mijn eerste versie was v6.0 voor DOS en inmiddels v11.0.1 voor Windows. Een gratis 20 dagen versie is op te halen en het programma blijft ook daarna 100% werken, hoewel de nadruk op registratie, steeds nadrukkelijker zal worden. Dealer voor de Benelux is CopyCats. Boxer is het door mij meest gebruikte softwarepakket, ook voor mijn werk.

@Lucas: Je font-grootte is tamelijk fors, daarom zijn zinnen erg kort en wordt er snel afgebroken. Nieuwe zinnen beginnen met een hoofdletter! Gebruik b.v. <ul> </ul>voor een lijst waarin ieder item tussen <li> </li> komt te staan. Ga maar eens 'n paar uur lezen op de link die ik hierboven weggezet heb. Je kunt alles ook als ZIP file downloaden en op je PC installeren. Er is zelfs voorzien in een icoon voor een snelkoppeling op je buraeublad én .... niet onbelangrijk voor een heleboel mensen, het is in het Nederlands.

[Bericht gewijzigd door Carel M. op ]

Op 18 juni 2006 14:05:38 schreef Lucky luke:
[...]

of is het wat javascriplookalikigs waar ik nu nog niks van weet (maar wat me wel interesant lijkt)

[...]

Wat is er mis met twee tellen copy & paste?

Teven het tweede verzoek om dit op het elektronische vlak te houden! Websites maken valt niet onder vlag van CO.

Dus alleen een discussie betreffende de inhoud aub.

Mijn excuses, Henry.

Je hebt wel gelijk, over het bouwen van websites is elders informatie en discussie genoeg te vinden op het internet, en (hopenlijk ;) betere als dat een elektronica-knutselaar als ik kan geven.

Qua content 1 tip waar ik mijzelf aan probeer te houden: Zorg voor originele content. Praktisch niemand komt voor iets dat elders (binnen hetzelfde taalgebied) al beter te vinden is.

Het al dan niet met toestemming kopieren van info die al elders te vinden is komt mij wat onzinnig voor, plaats dan een linkje.

[Bericht gewijzigd door Aart op ]